דיכאון וחרדות

"לראות את אמא מתמודדת עם המחלה - לימד אותי לחבק חזק את החיים"

פוסט מרגש של בת לחולת אלצהיימר בת 66 - הצליח להכות גלים ברשת. "המוות יכול וצריך להיות יפה לא פחות מרגע הלידה, וזה מה שאני מנסה להעביר לאמא בזמן שנשאר לנו להיות יחד"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פוסט מרגש של בת לחולת אלצהיימר בת 66 - הצליח להכות גלים ברשת. מחלתה של אן בת ה-66 התגלתה לפני כ-13 שנה, והשפיעה על תחומים רבים בחייה. בתה רודי בת ה-34 מניו ג'רזי, מפרסמת פוסט מרגש לצד תמונה שממחישה את עוצמת המחלה בשלבי ההתרחשות שלה. בתמונה נראים 14 ריבועי צמר מעניינים שאותם סרגה אן במהלך שנתיים מיום האבחון.

"את התמונה הזו צילמתי אחרי שמצאתי שקית עם הסריגות של אמי, מיד אחרי שאובחנה כחולת אלצהיימר", פותחת רודי וכותבת. "עברו עשרות שנים מאז שהיא סרגה, אבל בזכות השקית הזו אני פתאום מבינה את העוצמה של המחלה ואת האופן שבו המצב של אמא שלי הידרדר מיום ליום בגללה".

הריבועים שסרגה אמה של רודי, שממחישים את תהליך ההידרדרות שלההריבועים שסרגה אמה של רודי, שממחישים את תהליך ההידרדרות שלה

המחלה אובחנה כשרודי הייתה בת 22, וסיימה את חוק לימודיה בקולג'.  "המחלה הזו פגעה לא רק בזיכרון של אמא שלי, אלא גם בכישורים שלה וביכולת לעשות פעולות שידעה לעשות גם בעיניים עצומות כמו הסריגה", מסבירה רודי. "ולראות אותה עוברת את כל זה, נלחמת על כל שבב של תקווה ומתמודדת על המחלה שלה - לימד אותי רק דבר אחד: לחבק חזק את החיים שלי ולנצל כל דקה בהם לשפר את מעשיי ולהיות אדם טוב יותר".

לדבריה, רק זה מה שבאמת נשאר מכל ה'מיומנויות שאנחנו רוכשים ומנכסים לעצמנו במהלך החיים'. אמה של רודי אמנם עדיין בחיים אך כל יום הוא מאבק מתמשך שרודי רק לומדת ממנו עוד ועוד מסרים לחייה שלה. "ההתמודדות שלי עם האיבוד המתמשך של אמא, שאני יודעת שלבסוף תיגמר בפרידה סופית - מלמדת אותי להכיל יותר את המוות ולקבל אותו כחלק אינטגרלי מהחיים. עכשיו אני לומדת לשחרר ולתת לאמא לעבור את התהליך הזה עם עצמה, בלי להכניס בה פאניקה מיותרת. 

"המוות יכול וצריך להיות יפה לא פחות מרגע הלידה, וזה מה שאני מנסה להעביר לאמא בזמן שנשאר לנו להיות יחד", היא מסכמת. 

תגיות:אלצהיימרהתמודדותחרדותמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה