חדשות בארץ

דבריו של אברי גלעד על ניסיון הלינץ’ בשומרון - מעוררים סערה תקשורתית. מדוע?

איש התקשורת אברי גלעד הצליח לעורר מהומה רבתי, לאחר שהביע את תמיכתו במתיישבים שהגיבו באש לניסיון הלינץ' בילדים, בסוף השבוע האחרון. את הדברים אמר גלעד בתוכנית הבוקר שלו לצד המגישה הילה קורח, שהביעה פליאה ואף זעזוע נוכח העמדה של גלעד

אברי גלעדאברי גלעד
אא

איש התקשורת אברי גלעד הצליח לעורר מהומה רבתי, לאחר שהביע את תמיכתו במתיישבים שהגיבו באש לניסיון הלינץ' בילדים, בסוף השבוע האחרון. את הדברים אמר גלעד בתוכנית הבוקר שלו לצד המגישה הילה קורח, שהביעה את פליאתה נוכח העמדה של גלעד, ולא עמדה מנגד. "אני שומע שתושבי יהודה ושומרון הגיעו לכפר קוסרא ועשו שם בלאגן", פתח גלעד והוסיף: "יופי, יופי בעיניי. יופי, חד משמעית".

בתגובה לדבריו שאלה קורח בזעזוע: "באיזה עולם זה יופי? באיזו טענה פרעות זה יופי? אני מנסה להבין". אך גלעד לא נרתע מהזעזוע, והשיב נמרצות: "בטענה שרבים מתושבי הכפר השתתפו בדבר הזה, וזה לא יכול לעבור ללא תגובה".

"אדם נהרג. זו לא תגובה?", שאלה קורח שסירבה להרפות, בהתייחסה לתושב קוסרא שנורה למוות מאש של אחד האבות, מתוך ניסיון להגן על הילדים. "האדם שניסה לחטוף את האקדח - נהרג. לפעמים, אין ברירה אלא להפגין נוכחות וגם נוכחות אלימה. לא נהיה יהודונים, לא נהיה כאלה שבאים להרוג בהם והם רק מתחבאים מתחת למיטה וחוששים שהפריץ יבוא להגן עליהם", השיב גלעד. 

בתגובה לדבריו הציעה קורח להצטייד באלות, קלשונים ולפידים ולקחת את החוק לידיים - אך גם כאן גלעד לא נבהל ורק המשיך לאחוז בדעתו ש"לפעמים אין ברירה".

גולשים רבים התלהמו וטענו כי דבריו של גלעד מהווים הסתה אך הוא עדיין לא מבין על מה ולמה כועסים עליו, ומאשימים אותו בהאשמות שכאלה. "אני שמח שמה שנאמר בתוכנית בוקר צנועה בשעה שש ורבע בבוקר לעיני שמונה צופים מנומנמים, מסעיר את הרשת", התבטא גלעד הבוקר (ב') ל'ידיעות אחרונות'. "אני לא בטוח שאני עצמי הייתי מספיק ער כדי לדבר באופן יותר מתון, מחושב ומתחשב בעידן הפוליטיקלי קורקט", אמר אך לא לקח חזרה את דבריו. נהפוך הוא. "נראה לי שאם מנסים לרצוח את הילד שלך, יש לך זכות ללכת לשרוף אוטו, אולי אפילו חובה. אבל אני מבין שאסור להגיד את זה בשש ורבע בבוקר. להבא אני אגיד את זה לעצמי, ברבע לשש, באוטו, בדרך לעבודה", סיכם. 

לתגובתו המלאה של אברי גלעד לעליהום התקשורתי עליו, לחצו כאן 

תגיות:אברי גלעדלינץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה