חדשות בארץ

יומיים לאחר הסערה: אברי גלעד מגיב לעליהום התקשורתי ולדרישה להעמידו לדין

לראשונה מאז הסערה: אברי גלעד מגיב לעליהום התקשורתי עליו - שכולל בין היתר דרישה של צעירי מרצ, לפתוח נגדו בחקירה פלילית בגין הסתה לאלימות

אא

לראשונה מאז הסערה התקשורתית שקמה בעקבות התבטאויותיו - אברי גלעד מגיב לעליהום התקשורתי עליו שכולל בין היתר דרישה של צעירי מרצ לפתוח נגדו בחקירה פלילית ,בגין הסתה לאלימות. בראיון שהעניק גלעד לגיא לרר בתוכנית 'הצנרת', הוא מחזיק עדיין בעמדתו ואומר כך: "אני עומד מאחורי הדברים שנאמרו. לא קראתי לשריפת אנשים בבתיהם או לגרימת נזקים נוראיים. אמרתי שבעיניי, לייצר נוכחות ולייצר הרתעה - זה בסדר גמור. אני לא מתייחס לתגובות שמסביב וזה לא מעניין אותי, כי זה פייק-שיח", אמר. 

התבטאויותיו של גלעד גררו סנקציות שליליות לרוב, אחת מהן היא מכתב ששיגרו צעירי מרצ לדוד רגב - נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה. במכתבם הם ציינו כי תמיכתו של גלעד בתגובת המתנחלים לירי ששוגר עליהם מעודדת הסתה לאלימות וכי יש לפתוח בחקירה פלילית נגדו. "אבי גלעד התבטא בצורה פוגענית ומסיתה כאשר אמר 'יופי' שהמתנחלים הגיעו לכפר קוסרא וביצעו בו 'פרעות' בפלסטינים. הוא מכליל ומתגזען על תושבי הכפר וקורא לאזרחי ישראל לפעול נגד החוק ולבצע פשיעה", נכתב. 

בשיחתם של השניים טען לרר כי אחד המתנחלים שהתראיינו לתוכנית אמר כי בין תושבי קוצרא לתושבים היהודיים בכפר מגדלים שורר דו קיום ושלום, אך התושבים של יצהר הם אלו שמסבכים את העניינים ומציתים את האש. "אז אתה עוד רוצה להוסיף אש משלך", שאל לרר בטון שאינו משתמע לשני פנים. בתגובה אמר גלעד כך: "אני לא גר בקוסרא וגם לא במגדלים, אז אני לא באמת יודע מה קרה. אני יודע שקבוצת נערים בני מצווה יצאו לטיול והותקפו על ידי המון, לא על ידי אדם אחד שאפשר לדוג אותו בפינצטה. בוא נגיד את האמת: אם הייתה להם הזדמנות הם היו גם טובחים בהם, נכון? אז אני לא יודע לגבי הדו-קיום אם הוא אמיתי או רק קליפה, ואני לא יכול להיכנס לרזולוציה הזו", סיכם. 

תגיות:חקירהסערהאברי גלעדמרצ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה