חדשות בריאות

חשבתם שארוחת בוקר משמינה? מחקר חדש יפתיע אתכם

חוקרים מהמרכז הרפואי וולפסון ומאוניברסיטאות תל אביב והעברית הוכיחו, כי זמני הארוחות משפיעים יותר על הגנים האחראיים להשמנה, מאשר כמות הקלוריות שצורכים ביום

  • ט' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש מביא לראשונה הוכחה כי זמני הארוחות משפיעים יותר על הגנים האחראיים להשמנה, מאשר כמות הקלוריות שצורכים ביום.

המחקר הוצג בוועידה הבינלאומית המדעית בנושא מגיפות ההשמנה והסוכרת, שהתקיימה בירושלים, ביוזמתו של יו"ר החברה הישראלית לחקר וטיפול בהשמנה, ד"ר דרור דיקר, המשמש יו"ר שלה יחד עם פרופ' קארל לה רו מאוניברסיטת קולג' דבלין, אירלנד.

החוקרים מהמרכז הרפואי וולפסון ומאוניברסיטאות תל אביב והעברית, בדקו ומצאו כי אם תאכלו בערב ארוחה זהה לארוחה שאכלתם בבוקר – מארוחת הערב תשמינו הרבה יותר. המחקר בחן את השפעת האכילה בבוקר על הגנים האחראיים להשמנה, חילוף חומרים וגלוקוז, בקרב אנשים הסובלים מסוכרת סוג 2 וכן בקרב אנשים בריאים. ההשפעה נבחנה גם במצב של דילוג על ארוחת הבוקר.

על פי המחקר, שנתפרסם בכתב העת "Diabetes Care", נמצא כי אנשים בריאים שאכלו ארוחת בוקר מלאה, האכילה הביאה לשיפור של 34%־43% בערכי הגלוקוז ובהפרשת האינסולין לאחר ארוחת הצהריים. לעומת זאת, אצל חולי סוכרת מסוג 2 מדובר היה בשיפור של 25%־42%. את הממצאים הללו מצאו מיד לאחר האכילה/ אי אכילה של ארוחה אחת בלבד.

פרופ' דניאלה יעקובוביץ ערכה את המחקר יחד עם עמיתיה מיחידת הסוכרת במרכז הרפואי וולפסון ואוניברסיטת תל אביב, פרופ' חוליו ויינשטיין וד"ר זהר לנדאו, ובשיתוף עם פרופ' אורן פרוי ופרופ' איתמר רז מהאוניברסיטה העברית.

"כאשר אוכלים ארוחת בוקר", מסבירה פרופ' יעקובוביץ, "הגנים מתרגמים את המזון לאנרגיה ולבניית שריר, אך אם מדלגים על ארוחת בוקר, הגנים 'מתקלקלים' וגורמים לתנודות של הורמונים בגוף, והמזון בערב גורם לעלייה בכולסטרול, השמנה והשמנה בטנית.אנחנו יודעים שתחושת הרעב והתשוקה לפחמימות עולות אחרי השעה 16:00. אבל כשהשעון הביולוגי שלנו מכוון לארוחת בוקר, אנחנו צריכים לספק לו את הארוחה המזינה בבוקר".

פרופ' יעקובוביץ מוסיפה: "לשיבוש הגנים של השעון הביולוגי יש גם השלכות נוספות מלבד ירידה במשקל וסוכרת, הוא קשור גם לבריאות הלב, לחץ הדם ותפקוד תקין של הגוף".

תגיות:ארוחת בוקרבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה