דודו כהן

סליחה שניצחנו: 7 מחשבות בעקבות הכפשת הידברות

יש מי שלא רוצה שנחזק את הרבים, שנפיץ יהדות, שנמנע הפלות ושנמשיך להצליח. תגובה לשני התחקירים המכפישים שפורסמו לאחרונה כנגד הידברות

  • ח' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. אנחנו בהידברות רגילים לקבל אהבה מהציבור. זו כבר שגרה. אבל את גלי האהבה וההערכה שקיבלנו בשבוע שעבר, קשה לאמוד במילים. שתי כתבות מגמתיות ב"ידיעות אחרונות" הוכיחו את מקומה החשוב של הידברות בעולם היהדות, הקירוב והעזרה לזולת. מארגון קטן ששכן בבניין מגורים בבני ברק, הפכנו לארגון היהדות הגדול והמשפיע בעולם. ויש כנראה מי שזה לא בא לו בטוב. כמה טוב כבר אפשר לעשות?

בוודאי שכדי להניע פעילות ברמות בלתי-נתפסות, צריכים גם משאבים כספיים שמגיעים הודות לתמיכה ציבורית רחבה. הציבור רואה את הפעילות, תומך ומשפיע. המנועים תמיד בפעולה, והפעילות למען הציבור הולכת ומתרחבת. האם זה חטא?

 

2. אפשר להתווכח על נושא מניעת ההפלות, אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח: התקשורת הכללית תתן במה (לגיטימית וצודקת) לגריסת אפרוחים, להאבסת אווזים ולהתעללות בבעלי חיים. אבל מול הפלות ותיאורים (מציאותיים לחלוטין) של גרידה, או של זריקת מוות לעובר שהוא יצור חי לכל דבר – דום שתיקה, או יותר נכון, עוינות ושלילה. כולם מנופפים ב"זכות האישה על גופה". בוודאי שלאישה יש זכות על גופה. אבל האם תינוק – גוף נפרד, נשמה נפרדת – הוא גם כן חלק מגופה? האם אסור לשכנע נשים לשקול את כל ההשלכות של המעשה (כמובן, באופן סביר ולא בצורה האגרסיבית שהוצגה בכתבה השקרית, שגם בוצעה על ידי תחקירנים שהציגו סיפור קיצוני, על מנת "לעורר" עזרה מאסיבית יותר). בואו נפתח את הדיון לגבי הפלות.

אבל רגע, רגע. בעצם אין כאן דיון. מכירים את המשפט "אינני מסכים למילה מדבריך אך אהיה מוכן להיהרג על זכותך לומר אותם", שביטא את עמדתו של הפילוסוף וולטר כלפי יריבים אידיאולוגיים? בעבר העיתונות נופפה במשפט הזה, והתגאתה בריבוי הדעות הדמוקרטי והפלורליסטי. בפועל, בשנים האחרונות יש יותר ויותר תחומים שבהם למדיה יש אפס סובלנות כלפי דעות אחרות. הפלות הוא אחד מאותם תחומים. אסור לומר מילה רעה כנגד זה. אסור לחשוב אחרת. אסור ללכת לפי התורה. אסור להבהיר לנשים ששוקלות הפלה את ההשלכות הבריאותיות, הנפשיות והרוחניות של המעשה. למה? ככה. אף אחד לא מוכן להילחם על זכותנו לומר את דעותינו, אלא להפך – נלחמים כדי להשתיק דעות אחרות. וד"ש לפלורליזם הנאור, שמתגלה יותר ויותר כחד סטרי בלבד.

 

3. הכי מעניין זו הנימה שהתלוותה לשתי הכתבות. כאילו, מישהו באמת מופתע שארגון יהדות פועל לטובת ענייני, ובכן, יהדות? האם הידברות "אשמה" בתמיכה הציבורית הגורפת ובתרומות של אנשים פשוטים, המעוניינים לראות כאן יותר יהדות, יותר חסד, יותר עזרה לזולת, יותר תרבות יהודית? נקודת המוצא של הכתבות האלה אומרת בעצם משהו כזה: יהדות זה רע. חזרה למקורות זה רע. הפלות זה טוב. לשכנע מישהי להימנע מהפלה זה רע. תקציבים לארגונים "נאורים" בלבד זה טוב. הלכות זה רע. אמונה. התנתקות מיהדות זה טוב. מה החשיפה בדיוק בכך שכספי התורמים הולכים למימון הפעילות הענפה, שמתבצעת בשלל נתיבים ואפיקים, בכמות בלתי נתפסת? זו האמת שלנו, ואנחנו גאים בה.

 

4. נתון מעניין שלא צוין בשום מקום הוא השירותים שמעניק הידברות לכל דכפין – ללא תשלום. ערוץ טלוויזיה - בחינם, אתר אינטרנט מושקע – בחינם. יותר מ-111,000 עלוני שבת מופצים בחינם (על ידי מפיצים שמשתתפים במימון חלק מההוצאות). פעילויות חסד לקהילה – בחינם. סיוע לחיילים בודדים ולמשפחות נזקקות – מן הסתם בחינם. כשבהידברות נערכים לפי חלק מהחגים לחלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות, אותם מקטרגים ומצקצקים לא נצפים באזורי החסד. הם עסוקים בלחפש מה רע אצל אחרים.

אז מהי המטרה האמיתית של הידברות? קחו להמחשה מעשית את אתר שבע ברכות. המשימה המרכזית העומדת לנגד עינינו בפרויקט זה היא הקמת בתים נאמנים בישראל, ללא עלות ובאווירה כשרה ומפוקחת. אם תבדקו באתרי הכרויות מקבילים, תגלו שהתשלום החודשי נע בין 30 שקלים בחודש (עם התחייבות של שנה) עד 120 שקלים בחודש (אם לא רוצים להתחייב). תכפילו 70 שקלים בממוצע למנוי ב-10,000 מנויים משלמים בפוטנציה, ותקבלו סכום אסטרונומי ובלתי נתפס של 700,000(!) שקלים בחודש. אתרים-עסקים אחרים מתפרנסים מכך בכבוד, אבל אנחנו בהידברות נאמנים לאמת שלנו ולתפיסה שלנו, שהקמת בית היא מוצר צריכה בסיסי, ואנחנו מקפידים ומתעקשים להמשיך ולתת את השירות הזה בחינם. עד היום "שבע ברכות" עלה להידברות מאות אלפי שקלים, והמון המון אנרגיות ומשאבים לתפעול הפרויקט המבורך הזה, שעד היום סייע בהקמת 730 בתים לפחות. האם אתם מכירים עמותה שהשקיעה כל כך הרבה משאבים ביצירת זיווגים בעם ישראל, ולא הפכה את האתר למסחרי תוך זמן קצר, למרות הפוטנציאל העצום?

 

5. עבדתי בלא מעט מקומות עבודה בחיי, אבל הידברות רחוקה מלהיות מקום עבודה. בהידברות יש שליחות אמיתית. מספיק להסתובב במסדרונות, לראות את הברק בעיניים, לראות את חדוות העשייה, להבין שכולם עושים את זה לא בשביל הכיס אלא בשביל הנשמה (השכר הממוצע בהידברות עומד על כ-6,000 ₪ בחודש). רוב העובדים היו יכולים להתפרנס הרבה יותר במקומות אחרים. אבל אנו מאמינים במה שאנחנו עושים. אנחנו כאן כדי לעשות טוב. באנו כדי לשנות. וכולם – אפילו "ידיעות אחרונות" – רואים את השינוי העצום שאנחנו מחוללים באמצעות ערוץ הידברות, אתר הידברות, מחלקת אמ"א, עלון השבת, האפליקציות, קבוצות הווטסאפ, אתר שבע ברכות, אתר הידברוטיוב, הפעילות בחו"ל, הכנסים מדי יום ועוד ועוד. המהפכה ניכרת וברורה, אחרת אף אחד לא היה מקדיש לנו כל כך הרבה אינצ'ים. אנחנו ממשיכים בתנופה, בעזרתכם, במטרה להגיע לפסגות חדשות ולשיאים חדשים. את המהפכה הזו אי אפשר לעצור.

 

6. הנה חלק מדו"ח זכויות הידברות, כפי שפורסם בסוף שנת תשע"ז. רק כדי שתקבלו מושג לגבי היקף הפעילות העצום, שיוצא לפועל בזכות התמיכה וההירתמות של הציבור האכפתי והתומך.

נרשמו לזכותך - קרוב ל-9,000 תכניות, בהן 1,715 תכניות חדשות ששודרו בערוץ 'הידברות'.

נרשמו לזכותך - מיליוני רגעים של חיזוק, על ידי התוכן העשיר המוגש באתר הידברות, אליו נכנסו 2,594,620 פעמים בחודש, עם כ-7,700,000 דפים נצפים מדי חודש.

נרשמו לזכותך - יותר מ-90,000 איש שהשתתפו במאות הרצאות, יותר מ-170 כנסים ובכ-920 חוגי בית שהופקו על ידינו בזכותך.

נרשמו לזכותך - יותר מ-4,000 בתים בישראל שהפכו להיות טהורים יותר, ועוד כמה מקוואות חדשים שהחלו להיבנות.

נרשמו לזכותך - קרוב ל-1,700 ילדים שבאו לעולם השנה בזכות מחלקת אמ"א.

נרשמו לזכותך - מאות יהודיות שניצלו מהתבוללות בין הגויים בארץ בפרט ובעולם בכלל, ועוד עשרות בנות שחולצו מכפרים עוינים וזכו לבית חם ושיקום מושקע, עד לחזרתן לחיים רגילים של יהודייה, בת מלך.

נרשמו לזכותך - 7,000 פניות שטופלו על ידי מחלקת שלום בית, בהן כ-4,000 פגישות ייעוץ חדשות.

נרשמו לזכותך - אלפי משפחות שקיבלו לפני החגים את המוצרים הבסיסיים, שנתנו להם אפשרות לפתוח שולחן חג סביר, שכולנו חוגגים.

נרשמו לזכותך - מאות ילדים שקיבלו בית חם, כשאין באפשרות הוריהם להעניק להם כזה.

נרשמו לזכותך – עשרות שבתות וסמינרים.

נרשמו לזכותך - מאות בתים שנעשה בהם שלום בית.

נרשמו לזכותך - חיילים שקיבלו ערכות מפנקות.

נרשמו לזכותך - מאות אלפי שעות של קריאת עלוני שבת 'הידברות' ומגזינים מחזקים עמוסי תוכן רוחני.

נרשמו לזכותך - בשנה האחרונה, יותר מ-65 מיליון(!) שעות תורה ששודרו ושותפו בערוץ ובמדיה.

נרשמו לזכותך - כל כך הרבה דברים שאתה אפילו לא מבין שהם, בין היתר, שלך. על שמך. בזכותך.

ובשנה הבאה עוד נכפיל ונשלש את הפעילות בעזרת השם.

 

7. כבר בימים אלה אנו מקיימים דיונים, שתכליתם - כיצד להרחיב את הפעילות, להקים מחלקות חדשות ולעשות עוד יותר טוב בעם ישראל. אלה לא מילים גדולות, זו המציאות שאותה אנו חיים מדי יום. התחקירים באו מן הסתם להחליש, אבל הם רק יחזקו אותנו בע"ה, ויגרמו לכך שנרחיב את הפעילות ונצליח הרבה יותר. אז סליחה שניצחנו, אבל עוד נמשיך לנצח הרבה יותר. בזכותכם.

תגיות:הידברותפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה