חדשות בארץ

מה המשותף בין עידוד חרם על מוצרים מהתנחלויות וקידום אג’נדה רפורמית?

אם יש עניין שקרוב ללב יהודי ממוצע, תסמכו על 'הקרן החדשה לישראל' שהיא כבר תתנגד לו. מתוכניות פלורליזם לקציני צה"ל, דרך תמיכה בארגונים כמו 'שוברים שתיקה' ועד מיליוני שקלים שנתרמים לעמותות הנלחמות בציבור החרדי: תשע עובדות על פועלה של הקרן החדשה לישראל

  • ט"ז אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הקרן החדשה לישראל, ארגון שמתיימר להפוך את ישראל לשוויונית וצודקת יותר, קיבלה כבר מזמן מעמד של מילה נרדפת ל'שמאל קיצוני', ויש מי שיאמר אף ל: 'שמאל קיצוני צבוע'. עדיין, לא כל אזרחי ישראל מודעים לתפקיד החשוב שהקרן משחקת בשלל פרויקטים ויוזמות שלא עולים בקנה אחד עם האמונות והרגשות של הישראלי הממוצע. הנה תשע עובדות שאולי לא ידעתם על הקרן החדשה לישראל.

1.הקרן מתנגדת לכך שרק גיורים אורתודוקסיים באישור הרבנות יהיו מוכרים בארץ. בהודעה שפרסמה בשנת 2010, במענה לתחקיר 'שורש', כתבה הקרן: לקרן יש עמדה ברורה שנושא הגיור אינו צריך להיות במונופול אורתודוכסי ולא במונופול של הרבנות – כלומר, עמדת הקרן היא שהמדינה צריכה להכיר גם בגיור שעורכים הרפורמים והקונסרבטיבים וגם בגיורים שיערכו בתי דין אורתודוכסים לגיור שיפעלו מחוץ לרבנות

2. הקרן החדשה בישראל תומכת בנדיבות במכון הרטמן, תחת הקטגוריה של 'פלורליזם וסובלנות דתית'. מכון הרטמן, מצידו, מצדיק את התמיכה הזו בכך שהוא זכה במכרז של צה"ל להעברת השתלמויות ערכיות לקציניו. כל סגן אלוף ואלוף משנה נאלץ לעבור בקורסים הללו, בהם הוא נחשף לתפיסת עולם פרוגרסיבית-פלורליסטית. מרכז תכנית הרטמן בצבא, יעקב קסטל, אמר בעבר בריאיון כי הוא מתנגד לתפילה או אמירת תהילים לפני יציאה למלחמה. הוא רמז שלדעתו תפילות כאלה אפילו עלולות להוביל לפשעי מלחמה. "אם אתה נושא תפילה או קורא מזמור שמתאר את המלחמה כמלחמה טוטלית איזו ציפייה יש לך שהחייל יפעל אחר-כך על-פי ערך טוהר הנשק?"

3. הקרן החדשה בישראל תמכה כלכלית בארגונים רבים המעורבים בהפגנות המסתננים מאפריקה בשנת 2014, כאשר היא תומכת למעשה בגישה המתירה לכל מסתנן מאפריקה, אף אם איננו פליט, לגור בכל מקום שירצה בישראל וליהנות מזכויות מלאות של תושב.

4. הקרן החדשה לישראל קשורה בקשרים בל יינתקו עם התנועה הרפורמית. נשיא האיחוד ליהדות רפורמית בארה"ב, רבאי ריק ג'ייקובס, היה בעבר חבר בדירקטוריון הקרן החדשה לישראל. בנוסף מממנת הקרן החדשה ארגונים המלמדים 'יהדות פלורליסטית' במערכת החינוך הישראלית, תומכת בזכויות התנועה הרפורמית לקיים גיורים ולהקים בתי דין מוכרים לענייני אישות בארץ, ובכלל מגלה אכפתיות קרובה לגורל התנועה בישראל. כך למשל, כתובות גינוי שצוירו על בית כנסת רפורמי ברעננה זכו לדיווח באתר על 'פשע שנאה', דיווח שדומה לו באשר לבית כנסת אורתודוקסי – לא תצליחו למצוא. כמובן, לא משום שבבתי כנסת אורתודוקסיים לא קרו מקרים כאלה. "החזון שלנו בתחום הדת בישראל הוא של מציאות פלורליסטית ושיוויונית במסגרתה כל הזרמים ביהדות זוכים להכרה שווה על ידי המדינה ולמימון שיוויוני מהמדינה", הצהירה הקרן ב-2010

5. הקרן החדשה לישראל תומכת בלי התנצלויות בארגונים הפועלים לדה לגיטימציה של צה"ל, כמו 'שוברים שתיקה', 'נשות מחסום ווטש', וכן הלאה. בנוסף היא תורמת נדיבה של ארגון 'עדאללה' שפועל לקעקע את הקשר היהודי של עם ישראל לארצו ותומך בחוקה דמוקרטית שתהפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה.

6. בזמן שמכל קצוות הקשת הפוליטית בישראל התנגדו להחלטת האיחוד האירופאי לסמן מוצרים מההתנחלויות, בקרן החדשה לישראל חשבו שזה רעיון נפלא וגם אמרו זאת. ככלל, הקרן החדשה לישראל לא מכירה בריבונות ישראלית מעבר לקו הירוק ולכן גם לא תומכת באף ארגון המבוסס מעבר לקו הירוק.

7. הקרן החדשה לישראל תומכת בארגון 'חדו"ש', ארגון לחופש דת ושוויון שלמעש הנלחם בעד ביטול הסטאטוס קוו ונגד כל דבר שהציבור החרדי עלול לרצות: מדיחוי הגיוס של בני הישיבות ועד קווי מהדרין. בעמוד הפייסבוק של הקרן תמצאו אותה מקדמת בהתלהבות, למשל, סרטונים שיצרה חדו"ש על הדרת נשים, שכידוע מאיימת על קיומה של החברה הישראלית.

8. תחקיר של ארגון 'חותם' שפורסם לפני מספר ימים מצא כי הקרן החדשה לישראל משקיעה הון עתק כדי 'לשנות' את הציבור החרדי ולהצר את צעדיו. בעשור האחרון מימנה הקרן החדשה 36 עמותות הפועלות כנגד הציבור החרדי ואורח חייו, בסך כולל של 34 מיליוני דולרים.

9. זוכרים את חריש, שהיתה אמורה להוות פתרון דיור לציבור החרדי המשווע לדירות? הקרן החדשה לישראל היתה בין הגופים שנלחמו בתוקף בכך, והיא לא מתביישת לפרט באתר שלה עצמה דיווח השמח על כך שבעיר יהיו רק מעט חרדים, אם בכלל. וכך נכתב באתר: "משמח לראות את העיר הזאת תופסת כיוון ותאוצה. הבולדוזרים שחששנו שיעלו על השטח לבנות עיר חרדית...מכשירים היום את השטח לעיר פלורליסטית ופתוחה לכלל הציבור, ויש תחושה של עשיה חדשה ועתיד ליישוב" ובמקרה שלא ברור מיהו כלל הציבור, מגיע הפירוט:" עיר היא עיר מעורבת, שמירב הציבור בה הוא ציבור חילוני ודתי לאומי, המהווים כ-85% מאוכלוסיית העיר, ועוד כ-10-15% של אוכלוסייה חרדית, שגם בתוך אחוזים אלו לא ממש ברור מי מהם אכן יכנסו לגור בעיר... בשבועות האחרונים גם העיתונות גילתה את זה ונתנה במה לכך שחריש עברה מהפך נדל"ני והיא אלטרנטיבה אטרקטיבית לציבור החילוני בישראל".

תגיות:רפורמיםהקרן החדשה לישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה