בריאות ותזונה

רוצים מוח ’צעיר’ יותר? חוקרים מבריטניה חושפים משקה 'סודי' מבית המלוכה

חוקרים מצפון קרוליינה ולונדון, גילו את הנוסחה האולטימטיבית לשמירה על תפקוד מוח תקין גם לאחר גיל 55: צריכת מיץ סלק על בסיס יומי. מדוע? קראו בכתבה שלפניכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי לא היה רוצה מוח צעיר יותר, כזה שגם בגילאים מתקדמים יותר – תפקודיו הקוגניטיביים הינם ללא רבב? מחקר חדש שביצעו חוקרים מאוניברסיטת וייק פורסט בצפון קרוליינה, וכן חוקרים מאוניברסיטת 'המלכה מרי' בלונדון – מצא כי שתיית מיץ סלק לפני פעילות גופנית – מחזקת את המוח, ואף עשויה למנוע דמנציה.

במחקר השתתפו 26 בני אדם בגילאי 55 ומעלה שסובלים מלחץ דם גבוה. המשתתפים חולקו לשתי קבוצות, כאשר אחת מהן התבקשה לשתות את מיץ הסלק כשעה לפני הליכה בת 50 דקות על הליכון, ואילו הקבוצה השנייה ביצעה את ההליכה ללא צריכת מיץ הסלק. המשתתפים ביצעו את התרגיל שלוש פעמים בשבוע, למשך שישה שבועות והתוצאות היו מרחיקות לכת.

אלו ששתו את המיץ היו בריאים הרבה יותר מבחינה קוגניטיבית ורגשית ואפשר גם להבין למה: "סלק מכיל ניטראט – חומר אשר מסייע לזרימה טובה יותר של הדם במוח", מסביר פרופ' ג'ק ריג'סקי, מוביל המחקר.

בגוף הופך הניטראט לתחמוצת חנקן, שלדברי פרופ' ריג'סקי – מחוללת פלאים של ממש, בפרט במוח. "תחמוצת החנקן היא מולקולה חזקה באמת, שהולכת לאזורים בגוף שצורכים חמצן בצורה גבוהה, והמוח הוא צרכן 'כבד' של חמצן. הוספת מיץ הסלק לתרגיל הפעילות הגופנית, סייעה למוח לקבל את החיות שהוא צריך, בדומה למה שאתה רואה אצל צעירים יותר. שילוב המשקה עם פעילות גופנית מחזקת אזורים מסוימים במוח מבחינה קוגניטיבית, ואף יכולה למנוע דמנציה בעתיד", לדבריו.

במחקר זהה שנעשה לאחרונה באוניברסיטת 'המלכה מרי' בלונדון, מצאו החוקרים כי צריכה יומית של כוס מיץ סלק – מורידה באופן משמעותי, מדדי לחץ דם גבוהים, ומשפרת את תפקודי המוח.

תגיות:מוחסלקמחקרירקותבריאותקוגניציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה