בריאות ותזונה

רוצים להתעשר וליהנות מבריאות טובה יותר? מחקר חדש ממליץ: תתחילו להתנדב

חוקרים בלגיים מצאו כי אנשים המתנדבים בקביעות נהנים מהכנסה גבוהה יותר, ומבריאות דומה לזו של אנשים הצעירים מהם בחמש שנים שאינם מתנדבים

  • ט"ז אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקרים של אוניברסיטת גנט הבלגית ניתחו נתונים על התנדבות, תעסוקה ובריאות של 40,000 אזרחים של האיחוד האירופאי. הממצאים שלהם, שפורסמו בסוף השבוע, מראים כי התנדבות מזוהה עם מצב בריאותי טוב יותר – וכן עם מצב תעסוקתי טוב יותר.

לפי ממצאי המחקר, גם אחרי שלוקחים בחשבון גורמים כמו גיל, מגדר, רמת השכלה ודת, אנשים שמתנדבים באופן קבוע נהנים מבריאות טובה יותר באופן משמעותי. כדי לשבר את האוזן, אומרים החוקרים, מתנדב ממוצע בריא כמו מישהו צעיר ממנו בחמש שנים שאינו מתנדב.

אם זה לא מספיק בשבילכם, מסתבר גם שמתנדבים נהנים, בממוצע, מהכנסה גבוהה יותר מזו של אנשים שאינם מתנדבים. החוקרים מסבירים זאת כך: "הממצא הזה מתאים למחקרים קודמים שהראו כי פעילות התנדבותית המופיעה בקורות חיים מגדילה את הזדמנויות התעסוקה, בעיקר  עבור אלו שאינם ילידי המקום".

אם את ההשפעה על הכנסה עוד אפשר להבין בכך שהתנדבות למעשה נספרת כניסיון תעסוקתי נוסף, מה שמגדיל את מספר הזדמנויות התעסוקה עבור המתנדבים, איך מסבירים את ההשפעה על הבריאות? החוקרים מציעים שלוש תיאוריות.

"האפשרות הראשונה היא שהתנדבות משפרת משאבים פסיכולוגיים כמו הערכה עצמית ומשאבים חברתיים כמו אינטגרציה חברתית ונגישות לתמיכה ולמידע – שני סוגי משאבים שנמצאו בעבר כמועילים לבריאות", אומרת פרופסור שרה ווילמס, מעורכי המחקר. "שנית, התנדבות מגדילה את סך הפעילות הפיזית והפעילות הקוגניטיבית, מה שמגן מהידרדרות תפקודית ודמנציה בגיל המבוגר. ולבסוף – מחקרים במדעי המוח מקשרים בין התנדבות לשחרור של הורמונים כמו אוקסיטוצין ופרוגסטרון, שלהם יש את היכולת לווסת לחץ ודלקתיות בגוף".

תגיות:בריאותהתנדבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה