סמארטפונים ואינטרנט

הטלפון הנייד שלכם נעשה איטי? 7 טיפים שיחזירו לכם את קצב העבודה

אם אתם מחזיקים במכשיר סלולרי מבוסס אנדרואיד, סביר להניח שלאחר תקופת שימוש אתם מגלים שהמכשיר נעשה איטי בצורה מרגיזה. הנה 7 טיפים שיעזרו לכם להחזיר את הטלפון לתפקוד התקין שלו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם הטלפון הנייד שלכם נעשה איטי מידי, ייתכן שהגיע הזמן לנקות אותו קצת, ולשפר את הביצועים שלו. מעבר לניקיון הכללי, חשוב עוד יותר לדאוג לניקיון של התוכן שמופיע בטלפון. לכל מי שמעוניין לשמור על נפשו ועל משפחתו, מומלץ להשתמש בטלפון כשר או מוגן בלבד. תוכלו לצפות עוד בסרטון על הנער שנקלע למערבולת הסמארטפון.

כאן תמצאו 8 נקודות למחשבה על אופן השימוש שלנו בסמארטפונים.

וכאן – 10 הסכנות החמורות ביותר של הסמארטפון.

 

אז איך מנקים את הטלפון? (הכשר, כמובן...)

1. מעדכנים את המכשיר. גוגל מעבירה עדכוני גרסה ליצרניות הטלפונים אחת למספר חודשים. העדכונים משמעותיים למראה המסך וכדומה, אך בעיקר – למהירות הפעולה של המכשיר שלכם. בדרך כלל, ניתן לעדכן את המכשיר לגרסה מתקדמת יותר באמצעות עדכונים אוטומטיים. אך אם האפשרות הזו אינה קיימת אצלכם – תוכלו לעשות זאת באמצעות תוכנה מתאימה שמותקנת במכשירכם. את העדכון כדאי לבצע גם על אפליקציות חשובות וכדומה.

2. מנקים את המכשיר. שמתם לב פעם כמה אפליקציות מותקנות על המכשיר שלכם? בכמה מתוכן אתם באמת משתמשים? ריבוי אפליקציות לא שימושיות תופס זיכרון ומאט את פעולת המכשיר. לכן, הקדישו מספר דקות, ונקו את הטלפון הסלולרי מאפליקציות מיותרות. ישנן, באופן אירוני משהו, אפליקציות שמסייעות לכם לזהות את הגודל של כל אפליקציה, ולהסיר אפליקציות גדולות שאינן בשימוש.

3. מרוקנים את המטמון. כל אפליקציה יוצרת זיכרון מטמון בטלפון, אשר מכיל מידע על הפעילות של האפליקציה. במקרים מסוימים נוצרים גם קבצי מטמון, אשר שייכים למערכת האנדרואיד עצמה. לאורך זמן, זיכרון המטמון המתמלא מכביד על המכשיר ומאט את פעולתו. רוקנו את זיכרון המטמון באמצעות אפליקציה מתאימה, על מנת לרענן את המכשיר.

4. מאפסים את מסך הבית. לעיתים קרובות, עומס על מסך הבית של הטלפון יוצר האטה של המכשיר. העדיפו תמונת מסך פשוטה על פני אנימציה או רקע "חי" אחר, הורידו ווידג'טים מיותרים וכן הלאה.

5. בודקים את הגדרות הסנכרון. הטלפונים החכמים יוצרים סנכרון אוטומטי בין חשבונות שונים – בגוגל, בפייסבוק, בדרופבוקס... לא תמיד הסנכרון הזה נחוץ, והוא מכביד באופן משמעותי על הטלפון שלכם. היכנסו להגדרות הסנכרון, תחת התפריט "הגדרות המכשיר – חשבונות", והסירו סנכרונים שמיותרים עבורכם.

6. העבירו אפליקציות לכרטיס זיכרון חיצוני. במקום להעמיס את כל האפליקציות על הזיכרון המוגבל של הטלפון, תוכלו לאחסן חלק מהן על כרטיס זיכרון SD חיצוני. נסו להעמיס כמה שפחות על זיכרון הטלפון, וכך תוכלו ליהנות מביצועים מהירים.

7. אפסו את המכשיר. אם ניסיתם את כל האפשרויות, והמכשיר עדיין לא חזר לפעול בצורה טובה, השתמשו ב"נשק יום הדין": איפוס המכשיר. זכרו לבצע לפני כן גיבוי מלא של כל החומר שיש על המכשיר: אנשי קשר, מוסיקה, תמונות, אפליקציות וכן הלאה. לאחר מכן בצעו איפוס מלא של המכשיר, והחזירו אותו לברירות המחדל שלו. התוצאה תהיה מכשיר כמעט חדש – ריק מכל תוכן, אך פועל היטב.

ואם יש לכם טלפון לא כשר, ואתם מעוניינים להכשיר אותו, תוכלו למצוא פתרון יעיל כאן.

תגיות:סמארטפוניםניקיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה