טורים נשיים

תשובה מאהבה: העיקר שחזרת סוף סוף הביתה!

כשחזרתי בתשובה לא יכולתי לתאר את התחושה טוב יותר מאשר לומר: "חזרתי הביתה". אבא הטוב שלנו מחכה ומצפה לנו: שנחזור אליו, כי אנו ילדיו האהובים

אא

מסופר על אבא אחד, מסור ואוהב, שהיו לו עשרה ילדים. את הקטן ביותר אהב יותר מכולם. הוא השקיע את כל כולו בילד הזה, דאג להקנות לו ערכים וכלים טובים לחיים, גידל אותו על אדני התורה, הייתה לו סבלנות מיוחדת כלפיו... הוא היה כל עולמו.

 השנים עברו והילד גדל, כבר בן 16, הכיר בסביבתו חברה מקולקלת, בני נוער בעייתיים שהצליחו למשוך אותו אליהם ואט אט השפיעו עליו עד שהחליט יום אחד כי חייו בבית אביו אינם בשבילו, החליט שחיים של תורה אינם חיים, רצה חופש, ארז תיק ועזב את הבית. אביו היה בצער גדול, כמובן: את כל נשמתו השקיע בילד הזה...

השנים חלפו והילד לא חזר. בכל בוקר היה קם האב ממיטתו, נוטל ידיו, מתפלל שחרית ומתיישב במרפסת ביתם על כיסא קש רעוע לחכות לבנו. כך היה יום יום במשך שנים. "אבא, די, אתה צריך להמשיך הלאה, הוא בחר בחיים אחרים, הוא כבר ויתר עליך", ניסו לדבר לליבו ילדיו האחרים ולשכנעו להמשיך הלאה בחייו ."אבל אני לא ויתרתי עליו!" אמר אביו והמשיך יום יום לשבת ולחכות בסבלנות לבנו שישוב הביתה. בזמן הזה בנו האהוב כבר ירד לתרבות רעה, חטא חטאים חמורים, חי בפריצות נוראה, אכל מכל הבא ליד, התרחק שנות אור מחיי התורה והמצוות שחינך אותו אביו לחיות.

תקופה ארוכה כזו עברה, ולאט לאט החל הבן להרגיש כי הריקנות בליבו גדלה: החל להימאס לו מחיי התאווה... בוקר אחד קם בבוקר והחליט שהגיע הזמן לחזור הביתה. אביו ישב לו על כיסא הקש שלו כמו בכל יום, מביט לעבר השביל המוביל אל המרחקים וחיכה. לפתע הוא רואה מרחוק את בנו האהוב מתקרב לבית. לא ידע אם חלום הדבר או מציאות, אך התרגש עד דמעות, רץ אל בנו, והם התחבקו ארוכות. הבן ניסה להתנצל בפני אביו אך אביו קטע אותו ואמר: "בני היקר, מה שהיה היה, אני סולח לך על הכל, העיקר ששבת אליי, העיקר שחזרת הביתה לאבא".

אנחנו זה אותו ילד קטן שברח מהבית. אותו ילד שבמשך שנים ארוכות אבא יושב ומחכה שיחזור אליו. יש אנשים שאומרים לי שהם כבר ויתרו על התשובה כי החטאים שהם עשו הם בלתי נסלחים, שזה כבר אבוד להם. אך התורה מלמדת אותנו שאין כך הדבר. אבא מחכה לכל אחד ואחת מאיתנו שנשוב הביתה כאילו היינו בן יחיד או בת יחידה לאבא העשיר ביותר בעולם. אותו אבא ששולט בעולם, שכל הבניינים, הנכסים, הבתים, המכוניות, הכסף, הילדים, הזיווגים, הבריאות, הכל שייך לו - והוא אבא שלנו, כל מה שעלינו לעשות כדי להנות מכל הטוב הזה, זה לחזור הביתה.

כשחזרתי בתשובה לא יכולתי לתאר את התחושה טוב יותר מאשר לומר: "חזרתי הביתה". בתקופה בה הייתי חילונית, חייתי חיים של אדם שאין לו בית. לא הייתה לי מסגרת שבאמת נכונה לי, לא היו לי הכלים שבאמת נחוצים לי כדי להיות מאושרת, לא באמת מילאתי את תפקידי בעולם. וכשגיליתי את השם יתברך, אחרי שנים ארוכות בגלות, סוף סוף חזרתי הביתה. כשחזרתי, אבא לא כעס עליי על כל מה שעשיתי, עצם זה שהבנתי שטעיתי וקיבלתי על עצמי לא לחזור על זה, זה סיפק אותו. הוא מחל ושכח, אפילו על הדברים הגרועים ביותר! הוא קיבל אותי בחום ובאהבה, גרם לי להבין שמבחינתו מה שהיה היה – העיקר שהתחלתי מהתחלה! נולדתי מחדש, לחיים חדשים, טובים יותר, שמחים יותר, שלווים יותר, שווים בהרבה יותר.

יש אנשים שחוזרים בתשובה מתוך פחד. מפחדים ממה שיקרה להם אם יחטאו. אין בכך רע, שהרי אמת היא הדבר. יש כללים, יש חוקים ומי שמפר אותם צפוי להענש. אך המרוויח האמיתי הוא זה שעושה תשובה מאהבה. אותו אדם שזוכה להכיר את גדולתו של הבורא ומתוך אהבתו אליו לעשות תשובה אמיתית. אדם שמבין שיש גלקסיה שלמה של כוכבים שנבראה במיוחד בשבילו. אדם שרואה את יופי הבריאה בכל דבר, אדם שנפעם כשהוא מסתכל על הדבר הפלאי הזה  - זרע קטנטן ומצ'וקמק שנקבר באדמה והופך להיות פרי יפהפה, עסיסי, עם צבע מיוחד וטעם גן עדן. אדם שרואה שאין פרח שדומה לאחר, אדם שמרגיש את הבורא איתו בכל צעד ורגע, כי הוא ממש שם, בכל מקום בכל מצב, בכל דרך...רק תן לו יד.

אומרת הגמרא: אדם שחוזר בתשובה, נמחלים לו כל עוונותיו, אך אדם שחוזר בתשובה מאהבה – כל עוונותיו נהפכים לו לזכויות! בורא עולם הוא כל כולו אהבה וזה מה שהוא רוצה שאנו נרגיש -  אהבה. אם אדם יביט באמת על כל המתנות היקרות שקיבל בחייו ועדיין מקבל בכל רגע (ליבך פועם ברגע זה ממש...), הוא היה מתאהב בהשם מיד! יש לנו אבא שדואג לנו לכל צרכנו, דואג לנו לאוכל שאנו אוהבים, למיטה חמה, לבריאות, לילדים, לזיווג, לפרנסה, לבית, למשפחה, מעניק לנו אהבה בלי סוף. הוא אבא מושלם! כשהבנתי את זה, הבנתי שהגיע הזמן שאפסיק להיות כזאת אגואיסטית ואתחיל לעשות דברים שיגרמו לו להבין כמה אני אוהבת אותו, כמה אני מעריצה אותו על כל מה שהוא, כמה אני רוצה להסב לו נחת!

תשובה מאהבה היא התשובה היפה ביותר שיש, היא התשובה לכל השאלות שאי פעם היו לי. זאת התשובה לכל הספקות, לכל הדאגות, לכל המשברים, לכל הקשיים. אם נשכיל לפקוח את עינינו ולראות את העולם שנברא למעננו בדיוק מושלם כמו שרק הבורא יתברך מסוגל לעשות, אם נצליח לראות את כל הטוב שיש לנו בחיים, אם נפתח את דלת ליבנו וניתן לטוב הזה להיכנס פנימה - נזכה בלב שלם ומלא לעשות תשובה מאהבה.      

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור החדש של אתר הידברות, "חוזרים כותבים"? שלחו לנו חומר מקורי שלכם בנושא התשובה (יומן אישי, טור דעה, סיפור תשובה, הגיגים והארות שחוויתם, ועוד) לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו!

תגיות:תשובהחוזרים כותבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה