בריאות ותזונה

מחקר חדש קובע: חריפותם של הג’ינג’ר והצ’ילי, הוכחה כיעילה במיגור גידולים סרטניים

מחקר חדש שנעשה מטעם אגודת American Chemical Society קובע כי החריפות שמתקבלת משילוב בין שורש הגי'נג'ר לבין פלפל צ'ילי – יעילה ביותר בלוחמה נגד גידולים סרטניים

אא

מחקר חדש שנעשה מטעם אגודת American Chemical Society קובע כי החריפות שמתקבלת משילוב בין שורש הגי'נג'ר לבין פלפל צ'ילי – יעילה ביותר בלוחמה נגד גידולים סרטניים.

השאלה שעמדה בבסיס המחקר היא האם נכונה ההנחה הרווחת, שצריכת פלפל צ'ילי חריף דווקא מגבירה את הסיכוי לפתח גידולים סרטניים – זאת בשל הקפסאיצין (הרכיב הפעיל בתרסיס גז פלפל) המצוי בו.

אלא שבמחקר החדש, הצליחו החוקרים לשלול את ההנחה הזו, שהתבססה על מחקרים קודמים, והגיעו למסקנה כי הקפסאיצין דווקא עשוי לרפא גידולים סרטניים, במידה והוא משולב עם חומריו הפעילים של הג'ינג'ר.

ביולוגית, הקפסאיצין גורם לגירוי עצבי מתמשך, ולהעברת אות של 'כאב חם' בגוף. ולמרות זאת, שימושיו הרפואיים רבים והוא ידוע כמאלחש ומשכך כאבים, לעתים לתקופה של עד מספר ימים. רופאים מסוימים משלבים את הקפסאיצין בטיפול של נפגעי כוויות קשות, ובמקרים של דלקות מפרקים.

במסגרת המחקר בוצעו טיפולים 'טבעיים' בשיטה זו על עכברים שלקו בסרטן הריאות, ולהפתעת החוקרים – מתוך שתי קבוצות הניסוי, רק אצל 20 אחוזים מהעכברים נרשמו תוצאות שליליות שהעידו על התפשטות הגרורות הסרטניות בריאות. 

עם זאת, החוקרים מסייגים ואומרים כי לצד השמחה בתוצאות המחקר הלז, אל לנו לשכוח כי מדובר בתרכובת חריפה במיוחד, שאיננה מתאימה לכל אחד, וטוב יעשה כל אדם אם יוועץ ברופא המקצועי שלו, בטרם שינוי כלשהו בתזונה, "גם אם על פניו נראות התוצאות מבטיחות", לדבריהם. 

תגיות:גידולסרטןבריאותג'ינג'רתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה