בריאות ותזונה

מנפלאות הכוסברה: 10 עובדות על הירק שיכניס הרבה יותר מ’צבע’ לסלט שלכם

ערכיו התזונתיים של 'גד השדה'(כוסברה) מכילים שלל רכיבים החיוניים לבריאותנו, החל מסיבים תזונתיים, ויטמין K, סידן, ברזל, אשלגן, נוגדי דלקות ועוד. אילו סגולות רפואיות מיוחסות לה? קראו בכתבה שלפניכם

אא

הכוסברה (או 'גד השדה' בעברית) הוא צמח חד שנתי ממשפחת הסוככיים, ששימושו הרווח הוא כתבלין לשלל סלטים, תבשילים ומרקחות. המטבח המרוקאי והפרסי אוהב לצרוך את עלי הכוסברה כמות שהם, אחרים קצת נרתעים מריחו וטעמו החזקים, ומעדיפים לצרוך אותו כאבקה או בבישול אטי, באופן כזה שטעמו יהפוך לפחות דומיננטי.

מלבד העלים ניתן להשתמש גם בזרעי הכוסברה, אותם נהוג לכתוש, לייבש ואף לייצר מהם שמנים אתריים.

ערכיו התזונתיים של 'גד השדה' מכילים שלל רכיבים החיוניים לבריאותנו, החל מסיבים תזונתיים, ויטמין K, סידן, ברזל, אשלגן, נוגדי דלקות ועוד.

מחקרים שנעשו במהלך השנים מצאו כי לכוסברה מיוחסות סגולות רפואיות רבות, את חלקן נבקש למנות ב"ה, ברשימה זו:

  1. מסייע ללוחמה בשלל דלקות, ומצמצם את הסיכוי ללקות בסוגי סרטן שונים.
  2. טיפול בבעיות עור שונות – תכונותיו האנטי דלקתיות של הכוסברה, מאפשרות לו להתנגד ואף למגר זיהומים שונים שמופיעים בעור. מטפלים טבעוניים אף משתמשים בשמן כוסברה או בתמצית כוסברה, כמשחה טבעית לטיפול בעור זב דם, פצוע או מגורה.
  3. הפחתת כולסטרול רע – בכוסברה ישנן חומצות חזקות ביותר שמצטיינות בצמצום ומיגור הכולסטרול הרע שבגופנו, שצמצומו מצמצם את הסיכוי ללקות בהתקף לב.
  4. הכוסברה עתירה בויטמינים כגון A, C, K, בטא קרוטן ועוד – שתורמים רבות לשיפור איכות הראייה, ולריפוי מחלות ודלקות עיניים.
  5. הכוסברה מכילה רמה גבוהה של ברזל, ולכן משפרת משמעותית את מחלת האנמיה והסימפטומים הנלווים שלה כגון קוצר נשימה, עייפות כרונית ועוד.
  6. הקלה על הסובלים מבעיות בעיכול ובמעיים – הרכיבים הפעילים בכוסברה תורמים משמעותית להקלה על בעיות מעיים שונות, החל מעצירות וכלה בשלשולים. בנוסף לזה, אכילת מספר עלי כוסברה טריים לפני כל ארוחה, תטהר את המעיים ו'תכין' אותם בצורה טובה יותר לקליטת המזון.
  7. מצטיינת בהורדה ואיזון של לחץ הדם.
  8. תכונותיה האנטי היסטמיניות של הכוסברה, מסייעות לצורך אותה לצמצם את הסיכוי ללקות באלרגיות שונות, ובפרט כאלה שבאות לידי ביטוי בכיבים שונים בחלל הפה.
  9. חיזוק העצמות והשרירים – בכוסברה רמה גבוהה ביותר של סידן, ובשל כך – היא נחשבת למקור נפלא של צריכת סידן, הן למי שלא אוכל גבינות וחלב, וגם למי שכן.
  10. אכילה יומיומית של כוסברה (הכי טוב טרייה) – תורמת רבות לפעילות הורמון האינסולין, ולאיזון רמות הסוכר בדם.
תגיות:כוסברהירקותבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה