בריאות ותזונה

טבלה את כפות רגליה במים, ותוך שניות המים הפכו לכתומים. לא תאמינו מדוע

שיטת טיפול המתיימרת להציג עצמה כ'מנקת רעלים מהגוף', צברה לאחרונה תאוצה בארה"ב. שדרנית שנאותה לעבור את הניקוי הפלאי, החליטה לבצע בדיקות משל עצמה - ומה שהיא מצאה, יפתיע גם אתכם. המסקנה? לא כל מה שמתפרסם ברשת עם כותרות במובסטיות, אכן מבטיח כמו שהוא נראה

אא

Detox Foot Baths  כך נקראת שיטה מיוחדת שצוברת תאוצה בארה"ב, ומתיימרת להציג עצמה כשיטת פלא לניקוי רעלים, מאזורים שונים בגוף: החל ממערכת הדם והשתן וכלה בכבד ובכליות. אתרים רבים (כולל ישראלים) הלכו שבי אחר הפרסום המבטיח, והפיצו את הידיעה לכל עבר - מבלי לדעת מהו מקורה, והאם נכונה היא בבסיסה. ובכן, מגישת חדשות בתכנית Inside Edition שעברה את הניסוי ואכן ראתה כיצד צבע המים שבקערה בה מונחות רגליה, הופך חיש קל לכתום - החליטה לערוך בדיקה משלה, כדי לגלות את פשר הדבר. 

85$ תמימים, מבקשים 'מומחי' השיטה עבור הטיפול המהפכני, שמיד לאחריו (או כך לפחות נטען באוזני המטופלות) - "הרעלים שבגוף יתפוגגו, ויצאו דרך כף הרגל". מצוידת במצלמה נסתרת, נכנסה המטופלת שלנו אל חדר הטיפולים שהכיל קערת מים, מכשיר חשמלי כלשהו בתוכה המחובר למוניטור חיצוני. היא התיישבה בכיסא, המכשיר הופעל ותוך שניות אחדות, כנגד כל הסיכויים, השנתנה גוון המים לחום-כתום. "זה אומר שהרעלים שלך התנקזו אל הכבד", אמרה לה המטפלת, אך המנחה לא נשארה חייבת ושאלה: "איזה סוג של רעלים בדיוק?". 

התשובה (המשעשעת, יש לציין) שניתנה לה הייתה שמדובר במתכות שונות והרסניות ביותר לגופה, שנמצאות בכבד ובפרקים שלה. אך "מיד לאחר הטיפול שלנו, את תהיי שוב בריאה", הדהד הקול, אבל היא כבר לא שמעה אותו. היא כבר הייתה בדרכה החוצה, אל מהנדס החשמל סטיבן ת'אלר, שעשה ניסויים משלו במכונה המבטיחה, וגם ידע להסביר בדיוק כיצד נוצר הגוון המשונה במים. "אני שופך עכשיו מלח אל תוך המים, ואני רוצה שתתבוננו היטב בצבע", אמר ת'אלר כ'רואה את הנולד'. 

ככל שמהירות המכשיר עלתה, כך התגבר הצבע החום-כתום של המים. "כל מה שאתם רואים כאן זו חלודה", הצהיר בפה מלא. מאין היא נובעת? שאלה טובה. "בתוך המכשיר ישנם שני צילינדרים חלודים, שכל מגע במים משחרר מהם את החלודה שלהם. "אין לזה קשר לרעלים. מדובר בניסוי כימי פשוט", מסביר ת'אלר. "שימו לב לעובדה מעניינת", מוסיפה המנחה. "הפעלנו את המכשיר מבלי להכניס את רגלינו פנימה, ונחשו מה התגובה שהתקבלה? ניחשתם נכון, המים הפכו לכתומים בלי קשר לכלום".

המכשיר שהופעל על 'ריק' ובכל זאת סיפק את אותו גוון מים משונה המכשיר שהופעל על 'ריק' ובכל זאת סיפק את אותו גוון מים משונה

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה