חדשות יהדות

הראשל"צ יוסף: "המתאבד אינו זוכה לעולם הבא"

בשיעורו השבועי דיבר הראשל"צ הרה"ג יצחק יוסף על נושא ההתאבדויות, ואמר כי "אדם שנפטר מיתה רגילה, אפילו אם היה רשע - מקבל כמה שנים טובות בגיהנום ואז נשמתו חוזרת לגן עדן. מי שמתאבד - הוא מרחף, ולא זוכה לחיי עולם הבא"

אא

בשיעורו השבועי שנערך אתמול (מוצאי שבת) הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף נתן דעתו על שאלה שמטרידה אנשים רבים - מה דינו, מבחינה הלכתית, של אדם שאיבד עצמו לדעת, מאס בחייו ושם יד בנפשו? הגר"י יוסף הסביר כי מדובר בתופעה חמורה ביותר שמי שנכשל בה חלילה, נשמתו מרחפת בעולמות עליונים, ואינה זוכה לעולם הבא. 

"כתוב בגמרא וכולם יודעים, שמי שמאבד עצמו לדעת - אין לו חלק לעולם הבא. אדם שנפטר מיתה רגילה, אפילו אם היה רשע - מקבל כמה שנים טובות בגיהנום, לפי העבירות שלו, ואז נשמתו חוזרת חזרה למקומה בגן עדן. אבל אדם שמתאבד, הוא מרחף ולעולם לא יזכה לחיי עולם הבא. כמה הדבר הזה חמור. זה קורה בתוך שנייה. קופץ מאיזה מקום, ה' ירחם... מאבד את עולמו, מקור נשמתו - הוא מאבד אותה".

כשנשאל הגר"י יוסף האם לאדם כזה מועילות תפילות, אמירת קדיש ולימוד לעילוי נשמתו השיב: "יש אומרים שאם יעשו עליו קדיש, לימודים וירבו עליו תפילות - הקב"ה ייתן לו במתנת חינם, איזה 'דירת עמידר' למעלה. משהו קטן. אבל זה דבר חמור, ברור שזה חמור".

 

תגיות:רבי יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה