עובדות ביהדות

סגולות למחר: פרנסה וזיכרון

סגולת שמירת היין לזיכרון, וסגולת קריאת פרשת המן 2 מקרא ואחד תרגום לפרנסה

  • ח' שבט התשע"ו
אא

ידוע כי מחר (ג') ישנה סגולה לפרנסה, לקרוא שניים מקרא ואחד תרגום את פרשת המן. בנוסף הביא הרב חיים פלאג'י סגולה נוספת למחר, אבל היא לזיכרון.

בספרו 'ספר חיים' סימן מ"ה אות י"א כתב: "ראיתי בספר כתב יד כתוב למ'ר סגולה לזכירה: לקחת עששית (בקבוק) מלאה יין לבן, ולגונזה בתוך היכל הקודש במקום שמונחים שם ספרי התורה, ולהנחיה שם 3 ימים ו-3 לילות".

"דהיינו בערב יום שלישי (ביום שלישי לפני השקיעה) ינחינה שם, ויקחנה בליל שבת אחר תפילת ערבית ויאמר עליו קידוש הלילה וקידוש היום והבדלה ויועיל לזיכרון. ובשעת הנחת העששית בהיכל יאמר 2 פסוקים משמות ט"ז: פסוקים ל"ג ול"ד, כך רשום בזכרוני".

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

עוד מובא בשם הרב משה צדקה על הספר 'רפואה וחיים' של הרב פלאג'י כי במהלך 3 הימים האלו יעשו תענית דיבור. בספר הנ"ל מובא כי גם בשעת לקיחת הבקבוק מההיכל יגיד את 2 הפסוקים הרשומים 7 פעמים בדקדוק ובטעמים.

ויש שהקשו כיצד ניתן להניח בקבוק יין שהוא תשמיש של חול בהיכל הקודש המיועד רק לדברי קודש, אך הרב פלאג'י תירץ כי מכיוון שמטרת ההנחה היא לזכירת התורה, ומשום שהיין מיועד לקידוש והבדלה זה בכלל דבר מצווה. עוד תירץ מרן הראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל כי ארון ספרי התורה בזמננו הוא רק תשמיש של תשמיש קדושה, ולכן מותר לעשות את סגולה זו (יביע אומר חלק ח', עמוד ע"ט).

תגיות:סגולהסגולותזיכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה