בריאות ותזונה

מה מזיק יותר: סיגריה אלקטרונית או רגילה?

מחקר אמריקאי שפורסם ב-Oral Oncology קובע כי סיגריות אלקטרוניות מזיקות לבריאות כמו סיגריות רגילות

אא

כתב העת  Oral Oncologyפרסם מחקר חדש הקובע כי סיגריות אלקטרוניות מזיקות לגוף האדם בדיוק כמו סיגריות רגילות, אף אם הן אינן מכילות ניקוטין.

במהלך המחקר השוו החוקרים בין סוגים של תאי אדם במעבדה: כאלה שנחשפו לעשן סיגריות אלקטרוניות (עם ניקוטין וללא ניקוטין) וכאלה שלא נחשפו לעשן זה. להפתעתם, מצאו החוקרים כי בין אם הסיגריה אלקטרונית ובין אם היא רגילה, ואף ללא קשר לניקוטין, התאים שנחשפו לעשן הסיגריות, היו בסיכון מוגבר לסבול מהרס של הדי.אן.איי, לסרטן ולמוות.

המחקר הורה, אמנם, שסיגריות אלקטרוניות עם ניקוטין היו מזיקות יותר מאלה ללא ניקוטין, אך שני הסוגים ייצרו נזק לתאים במידה זו או אחרת. "המחקר מראה באופן ברור כי סיגריות אלקטרוניות אינן כה בטוחות לציבור, כפי שמנסים לשווק אותן", כתבו החוקרים.

בהודעה לעיתונות צוין כי "מחקרים רבים הראו שניקוטין עלול לפגוע בתאים. הניקוטין אינו תמים, אך בכל הנוגע לסיגריות האלקטרוניות הוא לא פועל לבד. רכיבים נוספים המצויים בסיגריות האלקטרוניות תורמים גם הם לנזק בתא". עוד הודגש בהודעה כי "עד כה לא נעשו מספיק מחקרי מעבדה טובים על האפקט שיש לסיגריות האלה על תאי אדם".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

שני חומרים המצויים בסיגריות האלקטרוניות וידועים כמזיקים הם פורמלדהיד (Formaldehyde) כימיקל מסרטן, וכן דיאתילן גליקול (diacetyl) חומר המעשיר את הסיגריה בטעם. חומר זה מוכר כרעיל ועלול לגרום למחלות ריאה.

החוקרים מסייגים את ממצאיהם בכך שתאים בגוף מתנהגים באופן שונה מאלה שנחקרים במעבדה. גם מינוני העשן אליהם נחשפו התאים היו גבוהים במיוחד, בכמות של אדם המעשן במשך שעות ללא הפסקה.

משרד הבריאות הישראלי, האגודה למלחמה בסרטן וכן מינהל המזון והתרופות האמריקאי מזהירים מפני שימוש בסיגריות אלקטרוניות. ה-FDA  התריע על כך שבקרת האיכות על תהליכי הייצור של הסיגריות אינה מספקת או שאינה קיימת כלל.

תגיות:בריאותסיגריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה