כן, זו קנדידה

במיוחד במערכת העיכול, כדאי לטפל בשורש הבעיה ולא רק בסימפטומים. מהם האתגרים הבריאותיים המרכזיים?

אא

במאמרים האחרונים עסקנו בנושאים שונים הקשורים להתמודדות עם האתגרים הבריאותיים שהחורף מציב לפנינו. במאמרי זה אני רוצה לגעת מעט באתגרים בריאותיים שונים שמערכת העיכול מציבה בפנינו.

לפני כמה חודשים הגיעה אלי בחורה צעירה ובפיה תלונה על כאבים בכל מיני מקומות בגוף. צילמתי את עיניה, והתוצאה העלתה שיש חולשה גדולה במערכת העיכול והיא רוויה ברעלים. כמו כן, ישנם סימני מתח ועומס רב על מערכת העצבים. אכן, לאחר תשאול התברר שהבחורה סובלת ממערכת העיכול: היא סובלת מעצירות, גזים, כאבים באזור הקיבה. היא סובלת גם מכאבי ראש, צריבות בעיניים, קשיים בנשימה, אלרגיות, ליחה וגרודים בעור... התברר עוד שהמזון המועדף עליה הוא מזון הרווי בסוכרים ומתוקים בכלל. חשדתי שהיא סובלת מזיהום פטרייתי במערכת העיכול שיכול לגרום לסימפטומים השונים מהם סובלת, ועל כן הצעתי לבדוק זאת במעבדה המתמחה בדבר.

לאחר כמה ימים אכן נתקבלה מהמעבדה תשובה חיובית המאשרת את החשד ואכן יש פטריה ברמה הכי גבוהה. הסברתי לאמא ולבת, שהגישה הטיפולית מבוססת על ארבעה דברים: א. הרעבה של הפטרייה – על ידי מניעה של מזונות המעודדים את שגשוגה כגון: סוכרים שונים, קמח לבן, אורז לבן, שמרים (מאפים שונים שעברו התפחה על ידי שמרים) פירות שונים ועוד. ב. פגיעה בפטרייה – באמצעות צמחים שונים שיודעים לעשות זאת. ג. פינוי הפטרייה והרעלים שהספיקה לפזר בגוף, על ידי שתייה מרובה של מים. כמו כן, צמחים שמסייעים לניקוי הכבד שבו בדרך כלל מצטברים רעלים שונים בין השאר הנובעים מהזיהום הפטרייתי. ד. הורדת מתח – מתח מחליש מאוד את פעילותה של מערכת העיכול.

בחולשתה נעשית מערכת העיכול חשופה יותר למזהמים כגון של פטריות שמזיקות למערכת העיכול, ומשם גורמות נזקים במקומות נוספים בגוף. לאור זאת, ניתן להוריד את המתח בדרכים שונות, כגון: על ידי פרחי באך, צמחים, פעילות פיזית ניקוי טראומות ועוד. כבר לאחר זמן קצר מאז התחילה את הטיפול המשולב, הרגישה הנערה הרבה יותר טוב בסימפטומים השונים, ובהמשך חל שיפור משמעותי בכאביה.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה