בריאות ותזונה

ניקוי רעלים

הרפואה הסינית מחלקת את עונות השנה בהתאם לפעילות האברים. כל אבר פעיל באופן מיוחד בעונה המיוחדת לו

אא

מתקרבים אנו לעונת האביב. על פי הרפואה הסינית, האביב מאופיין בהתחדשות והנעה מחודשת של תהליכים לאחר עונת החורף בה הכל היה קר, עצור ומכווץ. הרפואה הסינית מחלקת את עונות השנה בהתאם לפעילות האברים. כל אבר פעיל באופן מיוחד בעונה המיוחדת לו. על פי הפילוסופיה של הרפואה הסינית, באביב האבר היותר דומיננטי הוא הכבד. תפקידו המרכזי של הכבד הוא לגרום לכך שאנרגיה תזרום בגוף בצורה תקינה וללא הפרעות כגון שזרימת הדם תתבצע באופן טוב ויעיל וכך כל פעולותיו של הכבד מובילות למטרה הזאת. אי לכך, מה שקורה בעולם, במעבר שבין החורף שבמהותו עוצר תהליכי זרימה בגלל הקור לאביב שבו מתחילות זרימה תנועה ופריחה, קורה אף בגוף שלנו כשלאחר החורף הקר בו הכבד פחות מניע כי קר, לאחר החורף כשהקור הולך ופוחת מסוגל הכבד לחזור לפעילותו המניעה והמזרימה. ואולם, כאן קיימת בעיה אך לפני שנגע בה נקדים ונסביר מעט על הכבד על פי הרפואה הסינית.

הכבד, על פי הרפואה הסינית, אחראי על תפקידים רבים ומגוונים כשאחד התפקידים המרכזיים שלו הוא להיות המסנן של הדם, ואחראי על סילוק הרעלים מהגוף. עם אלו רעלים צריך הכבד להתמודד? ובכן, התשובה היא - הרבה: שומן, אלכוהול, חומרים משמרים, צבעי מאכל, משפרי טעם, חומרים מתועשים ומעובדים, מזון מרוסס, תרופות כימיות שונות ועוד. על פי הרפואה הסינית, מצבים בריאותיים שונים מקורם במצב בו הכבד אינו מאוזן והוא מתקשה לעשות את תפקידיו באופן יעיל כיון שהוא עמוס בפסולת רעילה. אתן מספר דוגמאות לכך: עייפות, כאבי ראש, מיגרנות, אלרגיות, אקנה, עודף כולסטרול, אטופיק דרמטיטיס, חולשה במערכת העיכול, רעשים שעולים מהמעיים, עצירות, כאבי גוף שונים ועוד.

לאור העובדה שהכבד פוגש במהלך השנה הרבה רעלים וכשהוא פחות פעיל ופחות מנקה, כגון בחורף, הרעלים נוטים יותר להצטבר בו ובכך להקשות על תפקודו. משום כך, כדי לסייע לגוף בכלל ולכבד בפרט לעבור את תהליך ההתחדשות ללא עיכוב ובאופן יעיל וטוב מומלץ לערוך אחת לשנה תהליך הנקרא: "ניקוי כבד". תהליך זה כרוך בשינוי התזונה ולעיתים נטילה של צמחי מרפא כשהכל ביחד מסייע לכבד להתנקות מהרעלים שהצטברו בו וכך תהליך התחדשות הבא עם האביב יוכל להיכנס למסלול תקין ויעיל. העונה המתאימה ביותר לניקוי הכבד היא עונת האביב וכמה סמלי הוא שבעונת האביב נצטווינו אף לערוך ניקוי של החמץ מביתנו כדי שנוכל להתחדש ולהתחבר לעולם החרות. בדרך כלל אנשים שעברו את התהליך של ניקוי הכבד הרגישו הטבה במצב בריאותם.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:ניקוי רעליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה