בריאות ותזונה

אינספור יתרונות בריאותיים: סוד הקסם של השעועית

היא מאטה ומחזקת את מערכת העיכול, מסייעת בבניית החלבון, עשירה בסידן ובברזל - אבל כל היתרונות שלה מוכפלים, כאשר היא מונבטת. שעועית לכל עת

אא

אחת הקטניות היותר מוכרות העולות על שולחננו היא השעועית. מה עושה את השעועית למזון כל כך נחשב?

השעועית מכילה מרכיבים בריאותיים רבים המספקים יתרונות בריאותיים שונים. השעועית מכילה סיבים תזונתיים רבים. יתרונם בכך שהם מאטים את קצב תהליך העיכול, דבר העוזר בשמירה על רמת סוכר יציבה בדם ולמנוע התפתחות סוכרת מסוג 2. כמו כן, הסיבים שומרים על תחושת שובע לאורך זמן ומסייעים בשמירה על משקל תקין ואף מסייעים ליציאות טובות ובכך להתנקות טובה של הגוף בכלל ומערכת העיכול בפרט. הם אף תורמים למניעת מחלות לב בכך שמסייעים באיזון רמות כולסטרול וטריגליצרידים בדם.

השעועית מכילה כמות גבוהה מאוד של חלבון, כך שאלו החוששים שאם יוותרו על חלבון מן החי לא יקבלו מספיק חלבון הרי שבאכילתם שעועית הם מקבלים שפע של חלבון. כאן אבקש להדגיש נקודה הנכונה אף לקטניות נוספות: חלבון מורכב מחומצות אמיניות הנחשבים לאבני הבניין של הגוף. קטניות עשירות בחומצה אמינית בשם ליזין ודלות בחומצה אמינית מתיונין. לעומת זאת, דגנים כגון אורז, עשירים במתיונין ודלים בליזין. אי לכך מקובל לשלב דגן וקטנייה באותה ארוחה, כדי לקבל "חלבון מלא" המכיל את כל החומצות האמיניות. ואולם, כיום כבר ידוע שכדי לקבל את החלבון המלא אין צורך לשלב באותה ארוחה את החלבון והקטנייה, אלא חשוב שבאותו יום יאכל האדם קטנייה ודגן בשתי ארוחות נפרדות, וכך באותו היום יתקבל בגופו חלבון מלא. דבר זה חשוב במיוחד לסובלים מעיכול לא תקין של המזון, להם חשוב להפריד בן חלבון לפחמימה כדי להקל עליהם את העיכול.

השעועית מכילה מינרלים רבים ובכמות גבוהה מאוד. במיוחד עשירה היא בסידן כשהיא מכילה כמות סידן הזהה כמעט לכמות הסידן הנמצא בחלב פרה. היא עשירה מאוד אף בברזל. כך שהסובלים מאנמיה ימצאו בשעועית פתרון יעיל ונוח לאורך זמן. השעועית אף עשירה מאוד במגנזיום ובאופן מיוחד באשלגן ועוד. כך שהמקפיד על אכילת שעועית מרוויח מזון מאוד איכותי בעל יתרונות בריאותיים רבים.

אסיים בנקודה מאוד חשובה הנכונה לכל הקטניות. השעועית הינה מזון איכותי וטוב, אבל ערכה עולה עוד פי כמה אם היא עוברת תהליך של הנבטה, שכן אז היא כבר אינה קטנייה אלא חוזרת להיות ירק. יש לציין שמעבר לערכים הבריאותיים הרבים שבה, היא תהיה גם נוחה יותר לעיכול דבר המקל על אלו הסובלים מגזים לאחר אכילת שעועית.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותשעועית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה