בריאות ותזונה

רשימת המאכלים שיגרמו לכם להיראות מבוגרים יותר

אם אתם נראים מבוגרים מגילכם, יש לכך סיבה טובה. בדיקה מצאה מהם המאכלים שגורמים לעורכם להתקמט ולכם להיראות מבוגרים יותר

בשר מעובד (צילום: shutterstock)בשר מעובד (צילום: shutterstock)
אא

בשנים האחרונות עברו ישראלים רבים לתזונה בריאה. הם מצמצמים את הצריכה של מאכלים מזיקים לגוף ואוכלים אוכל בריא. אבל מעבר לכך, יש רשימה של מאכלים שיכולים לגרום לכם להיראות צעירים יותר ויש כאלה שיגרמו לכם להיראות מבוגרים. כמובן שקצב ההזדקנות מושפע לא רק מתזונה, אלא גם מפעילות גופנית, עישון, צריכה מופרזת של אלכוהול, חשיפה לשמש ועוד.

אז מה בכל זאת יכול לגרום לכן להיראות מבוגרים מגילכם? אתר מאקו בדק ומצב כי יש מספר מאכלים שיכולים לעשות לכם קמטים ולהשפיע על השיניים ושאר הגוף.

1.בשר מעובד: "אם אתם נוטים לצרוך הרבה בשר מעובד, כמו המבורגרים, נקניקיות וסלמי למיניהם – כדאי לכם להפסיק, או לכל הפחות למתן את הצריכה. בשר מעובד מכיל חומרים משמרים שמייצרים רדיקלים חופשיים בגוף. רדיקלים חופשיים פוגעים בתאי הגוף ובדנ"א ונמצא במחקרים כי זה עלול להוביל לא רק להזדקנות מואצת – אלא גם לסרטן".

2. סוכר: "כולנו אוהבים סוכר – אבל לצערנו הוא יכול לגרום להופעת קמטים. בדומה למזונות אחרים ברשימה, סוכר מעובד נחשב לא בריא באופן כללי. ומזונות שמזיקים לגוף שלנו הם לרוב גם תורמים להאצת ההזדקנות שלו. סוכר מזיק לקולגן ואלסטין, שחשובים לשמירה על עור בריא וגמיש. נסו לצמצם כמה שיותר את צריכת הסוכר, במיוחד הסוכר המעובד".

3. אוכל מטוגן: "מכיל המון שמן ושומן שנחשפו לטמפרטורות גבוהות במיוחד. מצב זה גורם להיווצרות של רדיקלים חופשיים, התורמים במידה רבה להזדקנות הגוף ולהתפתחות של מחלות שונות. שומן טראנס, המצוי במאכלים מטוגנים, ביניהם חטיפי צ'יפס, מגרה ייצור של אינטרלויקין 6 בגוף. מדובר במולקולת חלבון קטנה שהימצאותה בגוף מעידה על דלקות והיא נמצאה קשורה גם להזדקנות".

4. אלכוהול: "אלכוהול בכמויות גדולות יכול לשחרר רדיקלים חופשיים, שפוגעים בתאי הגוף ותורמים להזדקנות מואצת. בנוסף לכך, אלכוהול מפחית את מאגרי הוויטמין A בכבד. אם הוא משולב עם משקאות ממותקים זה אף מזיק יותר, כיוון שסוכר תורם גם הוא להזדקנות מואצת. אז הימנעו מקוקטיילים ואם בא לכם משקה אלכוהולי, העדיפו יין, שמפניה או וודקה, שהם ללא תוספת סוכר".

5. מאכלים עתירי מלח: "הישראלי הממוצע צורך פי 2 יותר מלח מהכמות המומלצת ביום, אולי כדאי להמעיט בצריכתו. נתרן (המרכיב העיקרי במלח) יכול לגרום לאגירת נוזלים בגוף, מה שעלול להוביל לנפיחות ולמראה עייף של העור. בנוסף לכך, מזון עשיר במלח יכול להוביל להתייבשות, שמזיקה לעור ואף מחקרים מסוימים הראו שהוא גם עלול לתרום להזדקנות מואצת של הדנ"א".

6. משקאות אנרגיה: "באופן כללי, משקאות אנרגיה נחשבים מאוד לא בריאים ולא מומלץ לצרוך אותם. הם מכילים כמות משמעותית של סוכר והם גם חומציים, מה שיכול להוביל לנזק רב בשיניים, כולל כתמים, שיגרמו לחיוך שלכם להיראות פחות צעיר ובוהק. בנוסף לכך, הם מכילים כמות גדולה של קפאין ונתרן".

תגיות:אלכוהולמלחסוכרבשר מעובדמשקה אנרגיהאוכל מטוגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה