סיפורים אישיים

מהפך מרגש: ניאו נאצי שהתגייר בעקבות מילה אחת שראה בחלום

לילה אחד חלם לוץ חלום, שבו הוא מרחף למערה שעל הקיר שלה כתובה המילה KABALA. כאשר התעורר, הקליד אותה בגוגל, ועיניו חשכו כאשר התברר לו שזוהי תורת המיסטיקה היהודית

אא

לוץ לנגר נולד בברלין ב-1983 בתור גוי גרמני גמור. הוא עסק בספורט, ובעקבות מאמן הספורט שלו הוא הצטרף לחוגים ניאו נאציים. הוא נמשך לתחושת הכוח, הביטחון והמרד במוסכמות ששידרה הקבוצה, והפך במהירות למנהיג אידיאולוגי, עם כל הבגדים, הסמלים והמוזיקה המתאימים. הוא נהנה מכך שאנשים מפחדים ממנו, שהוא חזק ומסוגל להפעיל אלימות. את היהודים הוא שנא ותיעב יותר מכל, אף על פי שמעולם לא פגש יהודי. בשלב מסוים, בעקבות בת זוגו, החל להשתתף בחוגים של ניו אייג', מדיטציה, דתות המזרח וכדומה, אבל הרגיש שזה לא מספק.

לילה אחד חלם לוץ חלום, שבו הוא מרחף למערה שעל הקיר שלה כתובה המילה KABALA. כאשר התעורר, הקליד אותה בגוגל, ועיניו חשכו כאשר התברר לו שזוהי תורת המיסטיקה היהודית. למרות זאת הוא חש סקרנות כלפי הנושא, ולאחר חודשיים של לבטים מצא את עצמו מצטרף לשיעורי קבלה מפיו של רב יהודי, בניגוד לכל מה שהאמין והרגיש עד עכשיו. לדבריו, השיעורים הציבו בפניו מראה, והראו לו את החסרונות והחולשות שלו, שהובילו אותו לנתיב האלימות והשנאה. הוא החל לשנות את התנהגותו, וכדי לקצר את הסיפור הארוך, רק נאמר שבסופו של דבר הוא התגייר, והיום חי בארץ כיהודי שומר מצוות בשם יונתן לנגר.

לדבריו, הוא עדיין נאבק בדמותו הקודמת של לוץ, וקיום המצוות עוזר לו בכך: "אני רואה ביהדות דרך ומסע של שיפור האדם. בכל פעם שאני מניח תפילין אני מזכיר לעצמי שבאמצעות הקשירה אני מבקש לשלוט בכעס שקיים בי. באמצעות אכילת מזון כשר בלבד אני מונע מדברים שעלולים לקלקל את נפשי להיכנס אלי. שמירת שבת מעניקה לי חדות בנוגע לגבולות בחיי, ובנוגע לשאלה מה אני יכול לקדם והיכן עלי להרפות. מבחינתי לכל זה יש משמעות ומטרה גדולות, מעבר לעצם שמירת ההלכה".

את הסיפור הזה מספר משה רט.

תגיות:גיורקבלהניאו נאצי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה