חדשות בארץ

ביזוי הלוחם והנפת דגלי פלשתין במשחקי כדורגל: הקבוצות יועמדו לדין

מועדון בני סחנין זומן לדין בשל התנהגות אוהדיה במשחק בליגת העל, הקללות כלפי שחקן שלחם בעזה וביזוי ההמנון הלאומי. המשטרה טרם איתרה את האוהדים שהובילו את התקרית. אוהדי אום אל פאחם הניפו דגלי פלשתין במשחק קבוצתם

אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד גלעד ברגמן, החליט היום (רביעי) להעמיד לדין את מועדון הכדורגל בני סחנין, בשל התנהגות בלתי הולמת מצד אוהדים. אלה ביזו את "התקווה" לפני המשחק נגד חדרה בתחילת השבוע וכמו כן, קיללו וקראו קריאות גנאי כלפי מנשה זלקה, שחקן מקצועני בחדרה שלחם בחודשים האחרונים בעזה. בנוסף תועמד לדין קבוצת אום אל פאחם, בגין הנפת דגלי פלסטין בידי אוהדיה במשחק הגביע נגד מכבי חיפה.

כזכור, בתחילת השבוע, בעת משחק בליגת העל בין סחנין לחדרה, אוהדי סחנין שרקו בוז להמנון, לא כיבדו את נגינתו וקראו קריאות גנאי. במהלך המשחק נכנס לשחק בחדרה השחקן מנשה זלקה, שסיים שירות מילואים ארוך כלוחם בעזה. אוהדי סחנין צעקו לעברו "רוצח" והטיחו בו שלל קללות. זלקה כבש שער לזכות קבוצתו, שהוביל לניצחון, התעטף בדגל ישראל לאחר מהשחק ואז ספג קללות נוספות. לאחר מכן אמר: "אם אוהדי סכנין רוצים לקלל שיקללו, אבל מה שהיה פה בהמנון זאת בושה והם ביזו את ההמנון של המדינה. זה מכעיס מאוד, לא מעט לוחמי צה”ל נלחמים עכשיו והרבה משפחות אבלות, זה בושה. מה שעשו לי לא מעניין, יש לי עור של פיל, אבל כואב לי על אנשים אחרים".

בדו"ח השיפוט נכתב כי "בזמן השמעת ההמנון הלאומי לפני תחילת המשחק, כל היציע הדרום -מערבי שאולכס באוהדי בני סכנין עודד את קבוצתו בקולות רמים כך שההמנון לא נשמע". כמו כן, צוינו שריקות הבוז למנשה זלקה מהרגע בו עלה למגרש.

ההתאחדות לכדורגל לא יכולה להתייחס לנושא מההיבט הפלילי, אולם אם הקבוצה תורשע היא עלולה לספוג הורדת נקודות, קנס כספי גבוה, שלילת כניסת קהל אוהדיה למגרשים ועוד. תובע ההתאחדות הודיע כי בנוסף החליט להעמיד לדין את מנהל הקבוצה, ג'מאיל גנאים, בגין העלבת שופט המשחק. בנוגע לשריקות הבוז מצד אוהדיה בזמן השמעת ההמנון, טענה הקבוצה כי "לאחר בירור, חלק מהאוהדים שרו בקריאות עידוד ותופפו בתנופה גבוהה עם עליית השחקנים על כר הדשא. הם המשיכו לשיר ולתופף באותו קצב גם בעת השמעת ההמנון. רובם המוחלט טוענים שהסיטואציה לא הייתה ברורה, כי אין נהוג להשמיע את ההמנון במשחקים. יש לציין נקודה חשובה: הקול של הרמקול היה נמוך והתוכן לא היה ברור. מועדון בני סכנין, הנהלות, שחקנים וקהל נכחו רבות במשחקים בהם הושמע ההמנון ותמיד הייתה התנהגות והתנהלות מכבדת".

ללא קשר להחלטת ההתאחדות לכדורגל, מפקד משטרת מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הנחה לפתוח בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע שהתרחש באצטדיון נתניה. מהמשטרה נמסר כי החקירה "נועדה לבחון חשד לקיומה של עבירה פלילית בעבירות של פגיעה בחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה. בתום איסוף כלל הממצאים, לרבות אמצעי תיעוד ולאחריה גיבוש תשתית ראייתית ראשונית, יועברו החומרים לבחינת הפרקליטות כנדרש". המשטרה לא עדכנה אם איתרה את אותם אוהדים למרות שהם תועדו במצלמות האבטחה באצטדיון.

דגלי פלסטין ביציע

מועדון הכדורגל של אום אל פאחם זומן אף הוא לבית הדין המשמעתי. בדו"ח השופט על המשחק בין הקבוצה למועדון מכבי חיפה, נכתב כי "בדקה ה-5 למשחק הונף דגל פלסטין ודגל נוסף על ידי היציע המאכלס את אוהדי הפועל אום אל פאחם". הקבוצה תעמוד לדין על התנהגות בלתי הולמת.

תגיות:ספורטביזוי ההמנוןבני סחנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה