חדשות בעולם

מזעזע: מסעדה בירדן נפתחה עם השם "7 באוקטובר"

בעליה של מסעדה בעיר כרכ שבדרום ירדן שינו את שמה לשם "7 באוקטובר", כמחווה לטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי הדרום. הערב הודיע בעל המסעדה כי הוריד את הספרה "7" מהשם

שלט הכניסה למסעדה בירדן (צילום: לפי סעיף 27א')שלט הכניסה למסעדה בירדן (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

הגל האנטי ישראלי בירדן מתרחב. הוא החל עם הפגנות תמיכה בחמאס וקריאה של הממשלה לעצור את המלחמה והאשמת ישראל בפגיעה מכוונת בתושבי עזה. היום (חמישי) הגל העכור גלש גם למקומות ציבוריים. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, בעליה של מסעדה ישנה בעיר כרכ שבדרום המדינה ביקשו מהציבור להציע שם חדש למסעדה. השם שנבחר: "7 באוקטובר", כמחווה לטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי העוטף.

בעלי המסעדה כתבו בעמוד הפייסבוק שלהם: "יש לנו שאיפות, חלומות ותקוות ואנחנו מנסים ומשתדלים להשיג את הבלתי אפשרי. אנחנו ה-7 באוקטובר ונישאר כך, לזכר יום הפלישה הפלסטינית של גורמי התנגדות על היישובים הסובבים את רצועת עזה, אשר נקראה 'קרב מבול אל-אקצא"

לפי עמוד הביקורת בפייסבוק, המסעדה הייתה קיימת עוד לפני הטבח. ככל הנראה היא עברה שיפוץ, ובעליה החליטו לתת למקום שם חדש. המסעדה גם הציעה להוגה השם המנצח פרס של טבעת זהב, אך הזוכה טרם קיבל את הפרס.

הערב דיווח אתר YNET כי אחד מכתביו שוחח עם בעל המסעדה וזה הודיע כי החליט להוריד את הספרה "7" מהשם. לדברי בעל המסעדה, "הבחירה בשם לא נעשתה כדי לחגוג את הטבח. אנחנו לא פוליטיקאים וזה לא 7 באוקטובר בעזה". לטענתו, הבחירה בשם נעשתה כי "הבת שלי סיימה לימודי רפואה ב-7 באוקטובר באלג'יריה. שינינו את זה כי זה הובן פוליטית. השם החדש הוא אוקטובר בלבד. בלי 7. אין לנו שום קשר לפוליטיקה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על הידיעה: "ההאדרה המחפירה של ה-7 באוקטובר חייבת להיפסק, מצפים מממשלת ירדן לגינוי פומבי וחד משמעי". ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) קראה לניתוק היחסים הדיפלומטים עם ירדן: "דרום אפריקה הגישה נגדנו תביעה בהאג. טורקיה מארחת בכירי חמאס ועוצרת שחקנים ישראלים שמביעים סולידריות עם ישראל. עכשיו בירדן פתחו מסעדה בשם 7 באוקטובר כדי לחגוג את הטבח שרוצחי החמאס ביצעו. איפה הגאווה הלאומית שלנו? למה עדיין יש לנו יחסים דיפלומטיים עם המדינות תומכות הטרור האלו?".

תגיות:ירדןהסתה לטרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה