נטורופתיה ורפואה טבעית

מה אוכלים כשחרדים? המאכלים שיעזרו לנו להירגע באמת

בעזרת תכנון נכון של אכילה, אפשר לתמוך ולשלוט ברגשות שלנו. ולא, שוקולד הוא לא פתרון מתאים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשמצב הרוח ירוד או כשמרגישים חרדה ואי נוחות, מה נבחר לאכול?

מחקרים מראים שעוגה ושוקולד אולי יספקו הקלה רגעית, אבל לא יעזרו לנו להרגיש טוב יותר. כדי להרגיש יציבות רגשית לאורך זמן ולהרגיע את מערכת העצבים, אנחנו צריכים מזונות שמאזנים כימית את המערכת במוח. יש השפעה ישירה של חוסרים תזונתיים על התפקוד המנטלי, על האפשרות לתת למערכת העצבים לעכל מאורעות וגם על היכולת לייצר מוליכים עצביים במוח שיעזרו להפחתת חרדה.

יש מזונות שמשפיעים על מערכת העצבים, ואפשר - בעזרת תכנון נכון של אכילה - לתמוך ולשלוט ברגשות שלנו.

חשוב שהמזונות שאנו אוכלים יכילו ערכים תזונתיים גבוהים עם נוגדי חמצון, מגנזיום, אבץ ואומגה 3. לדוגמה: קטניות כמו עדשים, חומוס, מאש ושיבולת שועל, בגלל תכולת המגנזיום הגבוהה. חסר במגנזיום מוביל לעצבנות, עייפות וקושי להגיע לשינה טובה; עלים ירוקים הם בעלי תכולה גבוהה של נוגדי חמצון וגם מקור למגנזיום שיווסת את מערכת העצבים ירפה ויפחית מתח; אגוזי מלך מהווים מקור טוב לשומנים טובים. הם מכילים גם ויטמינים, מגנזיום ונחושת; דג סלמון מכיל חלבון ואומגה 3 שיכולים להפחית דלקתיות בגוף; אבוקדו מכיל מינרלים חשובים, וגם משפר את יכולת הספיגה של רכיבים נוספים בגוף, לכן כדאי לשלבו בכל צורה. שמן זית מסייע באיזון ובהגנה על מערכת העצבים. שלבו אותו בסלט, ואפילו בבישול בחום בינוני; ברוקולי (גם כשהוא קפוא) ונבטי ברוקולי הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות, ועשירים בנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים חשובים.

אבץ בצורתו הטבעית חיוני לתפקודים רבים בגוף. חסר באבץ עלול לאפשר לחץ או חרדה. האבץ נמצא בגרעיני דלעת, זרעי שומשום, אפונה ושיבולת שועל.

ישנו קשר בין מערכת עיכול שמכילה חיידקים טובים לתפקוד יעיל של המוח. לכן חשוב לדאוג לאכול סיבים תזונתיים, שמזינים את חיידקי המעיים הטובים.

תחושת התייבשות עלולה לעורר תגובה פיזית של עייפות, חוסר ריכוז ואפילו תחושת חרדה. לכן חשוב להקפיד על שתייה מספקת. אפשר לשלב חליטות קמומיל, שידוע בתכונות המרגיעות שלו.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:אכילהחרדהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה