נטורופתיה ורפואה טבעית

כך תשתמשו בתזונה כדי לסייע לעצמכם להתמודד עם אתגרים

כדי להתמודד עם מצבים מאתגרים, צריך לא רק כוחות נפש - אלא גם כוחות גוף. זה מה שתוכלו לעשות כדי לסייע לעצמכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פחד וחרדה הם כלים שאמורים לעזור לנו להגיב תגובה בריאה למצבי לחץ, ואפילו למצבים מסוכנים. יש כאלו שאין להם מספיק חומרים מזינים בגוף כדי לאפשר למערכות להתמודד בצורה נכונה במצבים מאתגרים.

ישנם כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי להקל על התסמינים, ולאפשר לגוף יכולת טובה יותר בהתמודדות, במיוחד כאשר המצב שבו כולנו נמצאים הוא קיצוני ובלתי נתפס.

ראשית חשוב לשלול בעיות כמו רמה נמוכה של סוכר בדם, ולבדוק את פעילות בלוטת התריס. כאשר הבלוטה לא מתפקדת נכון, יש בעיה בהפרשת הורמונים שחשובים לאיזון מצב הרוח וזה עלול להחריף את הבעיה.

קופאין ואלכוהול – גם אם נדמה שהם מרגיעים בזמן לחץ, בסופו של דבר אלו חומרים שגורמים לעומס על המערכת ולא מאפשרים תפקוד תקין.

סוכרים מעובדים גורמים לרמת הסוכר בדם לזנק גבוה ואחר כך לצנוח בצורה פתאומית. כאשר רמת הסוכר בדם צונחת, זה גורם למתח, עצבות ואפילו דיכאון.

תזונה שמסייעת לגוף להפגת חרדה צריכה לכלול מזונות שמאזנים סוכר, כדי לשמור על רמה יציבה של סוכר בדם. לכן כדאי לאכול ארוחות קטנות יותר במהלך היום, במקום מעט ארוחות גדולות.

פחמימות מורכבות – כמו דגנים מלאים כמו אורז מלא, שיבולת שועל וקינואה – מכילות סרוטונין, מוליך עיצבי שיש לו השפעה מרגיעה על המוח.

ויטמיני B מסייעים במצבי מתח ומאזנים את החומרים הכימיים במוח. לכן כדאי לבדוק אם אתם צורכים מספיק מאכלים כמו שמרי בירה, עלים ירוקים וקטניות כמו חומוס, שעועית, עדשים או אפונה.

מגנזיום מרגיע את הגוף ומרפה את השרירים שבדך כלל תפוסים במצבי לחץ ומתח. מגנזיום נמצא בפולי סויה, אגוזים, ירקות עלים ומולסה. אפשר גם לקחת תוסף בלילה לפני השינה – זה יעזור גם לשינה טובה יותר.

יש צמחים מרגיעים, כמו קמומיל, שטוב לאלו שסובלים מכאבי בטן עוויתיים כאשר הם בחרדה או במתח. ולריאן טוב להרגעה, ובמיוחד לטיפול בנדודי שינה. פרע יכול לסייע במקרים של חרדה המלווה בדיכאון קל.

ומעל לכל – תפילה, נשימות, לזכור להאמין שאין רע יורד מלמעלה. שנזכה בקרוב לבשורות טובות ישועות ונחמות.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:לחץבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה