בריאות ותזונה

רוצים לישון טוב יותר? זוהי הטמפרטורה האידיאלית לשינה איכותית

אם אתם לא ישנים טוב בלילה, יכול להיות שהטמפרטורה בחדר שלכם גבוהה או נמוכה מדי. מחקר חדש מצא מהי הטמפרטורה האידיאלית לשינה איכותית ללא יקיצות

אא

לא ישנים טוב בלילה? מסתבר שאתם לא לבד. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, 35% מהמבוגרים בארצות הברית לא ישנים מספיק על בסיס קבוע. מה זה מספיק? אם תשנו פחות מ-7 שעות בכל לילה, אתם עלולים לסבול יותר מהשמנה, סוכרת, לחץ דם גבוה, שבץ מוחי, מחלות לב ודיכאון. המצב רק יכול להחמיר אצל אנשים בוגרים שסובלים מהפרעות שינה.

רוב המחקרים על בעיות השינה התמקדו בגורמים הפיזיים וההתנהגותיים שגורמים לבעיות מסוג זה, למרות שגם סביבת השינה משפיעה על איכותה. בימי הקיץ החמים, ישראלים רבים ישנים עם מזגן או מאוורר דלוקים, אך האם זה יכול להשפיע לטובה או לרעה על איכות השינה שלנו?

מחקר שנערך לאחרונה על ידי ד"ר אמיר בניאסדי ממכון הינדה וארתור מרקוס לחקר ההזדקנות, מצא כי השינה היעילה והרגועה ביותר עבור מבוגרים מתרחשת כאשר טמפרטורות הסביבה בלילה נעות בין 20 מעלות ל-25 מעלות צלזיוס.

גם לדברי ד"ר אורי אלקן, מומחה אף אוזן גרון ורופא שינה בבית החולים בילינסון, הטמפרטורה הנכונה לשינה היא קצת יותר מ-20 מעלות, כאשר שינה עם הכי פחות יקיצות מתרחשת בחדר שהטמפרטורה בו נעה בין 21 ל-22 מעלות. כלומר, שינה בחדר ממוזג אינה בעייתית, אלא להיפך: "הוכח שאחד התנאים ההכרחיים לשינה טובה, הכוללת גם את שלב השינה העמוקה, היא טמפרטורה תקינה ואף קרירה בחדר. טמפרטורה חמה מדי פוגמת בשינה העמוקה. התוצאה היא לא רק הזעה, קשיי הירדמות ונדודי שינה, אלא גם שינה שטחית שמובילה לעייפות בשעות היום. הפרעות בשינה פוגעות לא רק בריכוז ביום המחרת, אלא גם מגבירות את הסיכון לעליית לחץ דם ולתאונות קטלניות".

במחקר שנערך על ידי ד"ר אמיר בניאסדי, נמצאה גם ירידה של 5% עד 10% ביעילות השינה כאשר טמפרטורת הסביבה עלתה מ-25 ל-30 מעלות צלזיוס.

ד"ר בניאסדי אמר כי "תוצאות אלו מדגישות את הפוטנציאל לשפר את איכות השינה בקרב מבוגרים על ידי אופטימיזציה של סביבות תרמיות ביתיות והדגשת החשיבות של התאמות טמפרטורה מותאמות אישית המבוססות על צרכים ונסיבות אינדיבידואליים. בנוסף, המחקר מדגיש את ההשפעה הפוטנציאלית של שינויי האקלים על איכות השינה בקרב מבוגרים, במיוחד אלה עם מצב סוציו-אקונומי נמוך יותר".

תגיות:בריאותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה