חדשות בארץ

הצעת חוק: לאסור העסקת מורשעי ותומכי טרור במערכת החינוך

ועדת החינוך החלה לדון בהצעת החוק שתעלה לקריאה ראשונה. משרד ראש הממשלה הודה שאין אבחון גורף שיכול למנוע את ההעסקה. היוזם ח"כ עמית הלוי: "למנוע גם מאדם שמזדהה עם טרור לבוא בשערי בית הספר"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח"כ יוסף טייב, החלה היום (שלישי) בדיונים על הצעת חוק פיקוח על בתי ספר, שבמסגרתו יחול איסור להעסיק מורשעי ותומכי טרור במוסדות חינוך. בנוסף נידונה הצעת החוק להטיל פיקוח על תכני הלימוד למניעת הסתה.

במהלך הדיון התפתח עימות בין אב שכול, הרצל חג'ג', התומך בהצעת החוק, והוזמן לדיון כדי להביע דעתו, לח"כ יוסף עטאונה מסיעת חד"ש, המתנגד להצעת החוק. האב השכול פנה לחבר הכנסת והעיר לו: "אנחנו מחבקים אתכם ואתם דוקרים אותנו בתל אביב וביהודה ושומרון. לא צריך להכניס תומכי טרור לשום בית ספר. ח"כ עטאונה הגיב: "תפסיק לספסר בדם".

בדיון ביקשו חברי הוועדה לשמוע, האם השב"כ או כל גוף בטחוני אחר, מבצע פיקוח על העסקתם בבתי הספר של עובדים שהורשעו בטרור. נציגי משרד ראש הממשלה הודו שאין אבחון גורף שיכול למנוע את ההעסקה.

הצעת החוק השנייה מבקשת כאמור לקבוע כי לפי קווי היסוד של תכנית הלימודים הישראלית, ולפי חוזרי מנכ״ל משרד החינוך, יחייבו את כל בתי הספר הפועלים על פי חוק בישראל, הנתונים לפיקוח המשרד, למנוע תכני לימוד המעודדים הסתה.

יוזם הדיון ח"כ עמית הלוי, מסיעת הליכוד, הסביר: "הצעת החוק באה לתקן לקונות חמורות הקיימות בחוק הפיקוח על בתי הספר. למורה שיש זיקה לטרור, יש השפעה ממשית ונוראית על תלמידים. הוא ממלא את מוחם וליבם ברוע, ופוטנציאל ההשפעה המזיקה הזאת הוא לשנים ארוכות. גם אדם שמזדהה עם טרור ועדיין אין לו הרשעה, צריך למנוע ממנו לבוא בשערי בית הספר. זה מנגנון שכבר היה קיים בעבר וצריך להחזיר אותו".

תגיות:מערכת החינוךהצעת חוקטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה