בריאות ותזונה

כך תאחסנו מזון בצורה חכמה - ותחסכו המון כסף

כיצד ניתן לאחסן מוצרי מזון בצורה יעילה שתשמור על הטריות ותחסוך לכם הרבה כסף? להלן רשימת הטיפים המלאה

אא

כיצד ניתן לאחסן מוצרי מזון ולהאריך את חיי המדף שלהם? להלן רשימת הטיפים המלאה:

אחסנו תפוחי אדמה לצד תפוחי עץ

בתפוחים יש חומר כימי שמסייע לתפוחי האדמה להישאר טריים ומונע מהם לנבוט. אם תאחסנו את שני הסוגים יחד, תצליחו להאריך את חיי המדף של תפוחי האדמה שלכם.

אחסנו שמן בבקבוקים קטנים

קנו מיכל גדול של שמן אך שמרו בקבוק קטן ומלאו אותו כל פעם מחדש. את מיכל השמן הגדול אחסנו במקום קריר וחשוך – הרחק מהמטבח, שם הטמפרטורה גבוהה יותר. כך תוכלו להאריך את חיי המדף של השמן.

שימוש בצנצנות ישנות

שמרו צנצנות של ריבה, רטבים, רסק תפוחים וכו' והשתמשו בהם על מנת לאחסן מאכלים אחרים כמו אורז, עדשים, תבלינים ועוד. צנצנות זכוכית הן שקופות ולכן ניתן לראות בקלות את התכולה שלהן. בנוסף, הן גם שומרות על המזון בצורה טובה יותר.

אל תעמיסו את המקרר

כאשר המקרר עמוס, זה מגביל את זרימת האוויר ואת היעילות שלו. כשהמקרר עמוס במצרכים, הוא משתמש ביותר אנרגיה, והאוכל בסיכון גבוה יותר להתקלקל.

הקפיאו שאריות

נשארו לכם מנות מהתבשיל שהכנתם? אל תזרקו לפח. כל דבר ניתן להקפיא ולהשתמש בו שוב.

אחסנו בקופסאות רב פעמיות

ישנם מאכלים רבים שנשמרים טוב יותר בקופסאות רב פעמיות מאשר בקופסתם המקורית. רכשו קופסאות במגוון גדלים ואחסנו דגנים, קטניות, פירות יבשים, קמחים ותבלינים.

אחסנו אגוזים ושקדים במקפיא

אגוזים יכולים להתקלקל תוך מספר ימים אם הם נחשפים לחום ואור שמש, משום שיש בהם תכולת שומן גבוהה. לכן מומלץ לאחסן אגוזים ופיצוחים במקפיא כדי לשמור על איכותם במשך מספר חודשים. ניתן בצורה זו גם לקנות כמות גדולה ולאחסן.

הקפיאו בצורה חכמה

הרבה יותר קל להקפיא את כל הבשר שקניתם, אבל הרבה יותר יעיל לחלק אותו למנות שנוחות לשימוש לפני שמכניסים אותו להקפאה. אם תקפיאו כמות גדולה מדי, סביר להניח שלא תשתמשו בה ביומיום ואז יש סיכון שהמוצר יתקלקל לפני שימושו.

אחסנו גבינות קשות בהתאם

גבינה קשה כמו גבינה צהובה, פרמזן או קשקבל, יכולה להתייבש ולאבד מטעמה אם לא תאוחסן כראוי. הדרך הנכונה לאחסן גבינות מסוג זה היא לעטוף אותן בנייר אפייה. כך הגושים או הפרוסות יכולים "לנשום" ולשמור על טעמם.

לא כל דבר חייב מקרר

יש פירות שנשמרים טוב יותר במקרר ויש שנשמרים מעולה בטמפרטורת החדר. עגבניות, אבוקדו ופירות הדר, לדוגמא, נשמרים טוב יותר מחוץ למקרר, בעוד שמלפפונים, גזר ופלפלים נשמרים טוב יותר במקרר. תפוחים ואגסים ניתן לשמור במקרר אבל הם נשמרים טוב גם מחוצה לו.

הקפיאו פירות עונתיים

אוהבים תותים? דובדבנים? הקפיאו פירות עונתיים בשביל להשתמש בהם בתקופה שהם לא בעונה או שמחירם עולה פי שניים.

הרחיקו את התבלינים מהכיריים

חום ואור שמש פוגעים בטעמם ואיכותם של התבלינים. הרחיקו את התבלינים מחום הכיריים ומאור השמש. ניתן לאחסן גם במקרר.

אחסנו מצרכים לפי קטגוריות

הרבה פעמים אנחנו קונים מוצרים, פשוט כי אנחנו לא רואים שיש לנו אותם. אחסנו מוצרי מזון לפי קטגוריות. לדוגמה, מוצרי אפייה, קופסאות שימורים, פסטות, קטניות וכו'. גם מוצרים כמו קפה, תה, סוכר ודבש ניתן לאחסן יחדיו כי יש להם מטרה משותפת.

תגיות:אחסוןאוכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה