בריאות ותזונה

סובלים מבעיות זיכרון? זה מה שכדאי לכם לאכול

אילו מאכלים משפיעים על הזיכרון ומה עוד יכול לגרום לשכחה? ד"ר מאיה רוזמן מסבירה

אא

ד"ר מאיה רוזמן התייחסה בתוכנית הרדיו השבועית שלה ברדיו 103FM למאכלים שמשפיעים לנו על הזיכרון. "קודם כל צריך לזכור שהזיכרון שלנו, או יותר נכון השכחה, מושפעים מהרבה דברים שלא קשורים לתזונה - לחץ למשל, עודף מטלות, גיל, וכמובן שיש קשר לתזונה. תזונה לא נכונה בהחלט יכולה להפחית זיכרון", אמרה ד"ר רוזמן.

איזה מאכלים יכולים לשפר את הזיכרון שלנו?

לציטין: לזיכרון לטווח ארוך - חשוב לאכול כל יום ביצה, כי היא מכילה לציטין וכולין, שדרושים לתפקוד המוח.

אומגה 3: כדאי לשלב דגי ים פעמיים בשבוע כי יש בהם אומגה 3 שמשפרת את זרימת הדם למוח ואת הזיכרון. אומגה 3 נמצאת גם באגוזי מלך, צ'יה ופשתן.

ויטמין A: על פי מחקרים, גזר אחד ליום יעזור לזיכרון משום שוויטמין A משפיע  על תאי המוח.

ד"ר רוזמן גם התייחסה לשאלה האם זה נכון שכדאי לאכול שוקולד לפני מבחן והסבירה כי בשוקולד יש קפאין שמעורר, סוכר שנותן אנרגיה זמינה למוח ויש בו גם לציטין. "אז זה נכון ששוקולד לפני מבחן עוזר לנו, אבל זה לזמן קצר יחסית. אם המבחן ארוך, עדיף לשלב גם פירות יבשים או כריך, בנוסף לשוקולד", הסבירה.

מה פוגע בזיכרון שלנו?

ד"ר רוזמן אומרת כי אלכוהול, חומרים משמרים וממתיקים מלאכותיים יכולים להזיק זיכרון שלנו משום שכל אלה חומרים סינטטיים שלא אמורים להיכנס לגוף והם יכולים להשפיע על המוח. גם חוסר בוויטמין 12B יכול לגרום לבעיות זיכרון קשות, עד כדי שכחה של שמות של אנשים שקרובים לנו. לכן, "מי שצמחוני או טבעוני, צריך מאוד לשים לב. הרבה פעמים גם B12 לא נספג טוב דרך הקיבה. מי שיש לו בעיות קיבה גם צריך לשים לב. איך יודעים אם חסר או לא? יש בדיקת דם מיוחדת ל־B12  שכדאי לבקש אותה", סיכמה ד"ר רוזמן.

תגיות:תזונהזיכרוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה