חדשות בארץ

לוחמים ובני ישיבות הסדר: בקרוב, יותר אנשים יהיו רשאים לשאת כלי נשק

הרפורמה החדשה של השר איתמר בן גביר, למתן רישיונות לכלי נשק, מתרחבת: בקרוב, חיילים לשעבר ומתנדבים בארגונים אזרחיים יוכלו להסתובב עם נשק. גם חיילים ששירתו כבני ישיבות יוכלו לשאת נשק אם יעמדו בתנאים

  • י"ז סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה לבצע שינויים במדיניות קבלת רישיון לכלי ירייה פרטי. המטרה היא לאפשר לכל בעל תעודת לוחם, לחיילי ישיבות ההסדר ולמתנדבי מד"א, להוציא רישיון לנשיאת כלי ירייה. הרפורמה תביא, כך לפי הערכת המשרד, לעוד 30 אלף אנשים שמחזיקים בכלי נשק ברחובות.

כיום, על אזרח המבקש להוציא רישיון לנשיאת כלי ירייה לעמוד בתנאי סף - אזרחות או תושבות קבע בארץ במשך שלוש שנים, בן 27 לפחות או בן 21 אחרי שירות צבאי או שירות לאומי. על המבקש להיות כשיר לשאת כלי ירייה תוך בחינת העבר הפלילי שלו וגם תוך בחינת מצבו הרפואי. לאחר עמידה בתנאי הסף עליו לעבור גם מספר מבחנים - שחלקם יעודכנו. כך בן גביר יאפשר ליותר אנשים לשאת בכלי נשק במטרה להגן על אזרחים אחרים.

כך למשל, בקרוב קבלת רישיון התייחסה להכשרת רובאי 07, אך כעת כל מי שמחזיק בתעודת לוחם יוכל לשאת כלי נשק. המטרה של בן גביר היא להרחיב את האוכלוסיות הזכאיות. כך למשל, לוחמי לוחמי התותחנים, חיל השריון, מג"ב או הנדסה קרבית לא נטלו חלק בתבחינים האלה עד היום.

על פי המתווה החדש, אזרח ישראלי מעל גיל 21 שסיים שירות צבאי מלא כלוחם, יוכל להגיש בקשה כזאת.

כמו כן, בן גביר יעדכן את תנאי הסף להגשת בקשה לקבלת רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי לחיילים ששירתו כבני ישיבות ולחיילים קרביים ששוחררו לפני השלמת השירות הסדיר.

ב"ישראל היום" פורסמו הבוקר הנתונים העדכניים על נשיאת כלי הנשק בישראל. בארבעת החודשים האחרונים ניתנו 11,393 רישיונות חדשים - זינוק של 280% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

תגיות:נשקאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה