בריאות ותזונה

מכורים לאבוקדו? יש לכם 5 סיבות טובות להמשיך

מוצאים את עצמכם בחיפוש תמידי אחרי אבוקדו בשל בסופר? מעדיפים אבוקדו על פני כל פרי אחר? אתם כנראה מכורים. ואתם יודעים מה? זה ממש בסדר. ירוק עד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם גם אתם מכורים לפרי הירוק עם המרקם החמאתי ולא יכולים להעביר ארוחת ערב בלעדיו, אתם יכולים להיות רגועים. אבוקדו, בצריכה הגיונית ומתונה, נחשב לאחד הפירות הבריאים ביותר שיש, ויש המחשיבים אותו למזון על.

מדובר באחד ממקורות השומן הטובים ביותר שברא לנו הקדוש ברוך הוא, מלא בחומצות שומן בלתי רוויות – אותן חומצות שומן שהגוף זקוק להן כדי להתרפא. בנוסף, אבוקדו עמוס בוויטמינים ובמינרלים, והוא יכול לסייע בתחומים שכלל לא חשבתם עליהם.

 

1. למרבה הפלא, האבוקדו עשוי לעזור לך לרדת במשקל

שומן בריא יכול לזרז חילוף חומרים ולווסת הורמונים בגוף. אבוקדו מכיל הורמוני מזון טבעיים, שמשפיעים לטובה על רמות ההורמונים האנושיים. שמעתם פעם על פיטואסטרוגנים? מדובר בקבוצה מגוונת של מולקולות שנמצאות בצומח, והמבנה שלהם דומה להורמון אסטרדיול שנמצא באדם ובבעלי חיים. לפיטואסטרוגנים תפקיד חיוני בשמירה על משקל תקין.

מחקרים מראים שאכילת אבוקדו באופן קבוע עוזרת לשמור על המשקל ומסייעת במניעה של השמנת יתר. מובן שאין לראות בכך המלצה לאכילה מופרזת של אבוקדו. הכל במידה הנכונה ובהתאמה לגוף שלך.

 

2. אבוקודו עשוי לשפר לך את בריאות הלב

אבוקדו מכיל חומר שנקרא בטא-סיטוסטרול – תרכובת טבעית שנמצאת בצמחים, בפירות ובאגוזים. ההרכב הכימי שלו דומה מאוד להרכב הכימי של הכולסטרול.במחקרים קליניים הוכח הבטא-סיטוסטרול כמפחית את רמת הכולסטרול, בנוסף לכך שהוא נחשב לאנטי דלקתי, מחזק מערכת חיסון ואפילו מונע נשירת שיער.

בנוסף, באבוקדו יש פי שלושה אשלגן מאשר בבננה אחת, יחד עם שפע של חומצה פולית ומגנזיום שחיוניים לשמירה על לב בריא. מחקר נוסף מראה שהוספת אבוקדו אחד ביום יכולה להעלות את רמות הכולסטרול הטוב ולסייע בשמירה על לב בריא וחזק.

 

3. הוא מעולה לעיניים שלך

אבוקדו מכיל בטא-קרוטן, לוטאין וזאקסנטין – שלושה רכיבים תזונתיים שחיוניים לשמירה על ראייה טובה ועל בריאות העיניים. כל חצי אבוקדו מכיל 185 מק"ג של לוטאין / זאקסנטין. לא מפתיע לגלות שהאוכלוסייה המקסיקנית, שצורכת כמות גדולה מאוד של אבוקדו, היא האוכלוסייה בעלת הרמות הגבוהות ביותר של לוטאין וזאקסנטין. בנוסף, אבוקדו גם עשיר בוויטמין B ובפולאט – כולם חשובים מאוד לשמירה על בריאות העיניים.

 

4. אבוקדו מחזק את המערכת החיסונית שלך

כיוון שאבוקדו עשיר בנוגדי חמצון שעוזרים להגן על הגוף מפני רדיקלים חופשיים, הוא נחשב למזון על ואפילו למזון אנטי אייג'ינג. כל נוגדי החמצון מפחיתים מתח חמצוני בגוף, ועוזרים לשפר את בריאות העור הכללית. כוס אחת של אבוקדו מכילה 14.6 מ"ג של ויטמין C, שחיוני גם לשמירה על תפקוד מערכת החיסון ולמניעת הצטננות ומחלות.

 

5. אבוקדו עשוי למנוע סוגים מסוימים של סרטן

לפי חוקרים מאוניברסיטת אוהיו, חומרים מזינים שנלקחו מאבוקדו הצליחו למנוע התפתחות של תאים סרטניים בחלל הפה, ואף לחסל תאים קיימים. לפי החוקרים, אבוקדו מכיל גם מינון בריא של שומנים חד בלתי רוויים, אשר יכולים להועיל מאוד במניעת סרטן הערמונית

תגיות:בריאות ותזונהאבוקדו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה