חדשות בארץ

"זלזול בשואה": דרישה לפטר את מנכ"ל בית לוחמי הגטאות שהשווה בין מרד גטו ורשה למחאה נגד הרפורמה

המנכ"ל יגאל כהן פרסם טור בו כתב בין היתר כי "השיעור החשוב ממרד גטו ורשה למרוד כנגד אי צדק". ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד הגיב: "מי שמופקד על קידוש זכר השואה מבזה את זכר הנספים ואת גבורת המרד היהודי"

בית לוחמי הגטאות (צילום: Michael Giladi/Flash90)בית לוחמי הגטאות (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) קרא היום (ראשון) לפטר את מנכ"ל בית לוחמי הגטאות, יגאל כהן, בעקבות מאמר שכתב בסוף השבוע באתר וואלה. על פי הדיווח באתר מקור ראשון, מהדברים שנכתבו בטור ניתן להבין כי כהן קישר בין מרד גטו ורשה למאבק נגד הרפורמה המשפטית.

לדברי חבר הכנסת מילביצקי, "מי שמופקד על קידוש זכר השואה, מבזה את זכר הנספים ואת גבורת המרד היהודי נגד הנאצים. עליו לחזור בו או להתפטר".

תחת הכותרת "השיעור החשוב ממרד גטו ורשה – למרוד כנגד אי צדק", כתב כהן כי "היום, 80 שנה אחרי אותו אירוע מכונן, נראה כי יש להישיר מבט אל מול המציאות המשתנה ממש ברגעים אלו מול עינינו ולקחת את המרד למקום אחר. נדמה כי השיעור החשוב ביותר הוא עצם יכולתו של כל אדם למרוד. למרוד כנגד עוולות, למרוד כנגד אי צדק. לעולם לא לעמוד מן הצד ולהישאר אדיש".

בהמשך כתב כהן: "החיבור בין אותם צעירים אידיאליסטיים שהרימו את נס המרד בוורשה לפני 80 שנה לבין הצעירים של היום יוצר משמעות אחרת ועמוקה יותר של הבנת העבר ולמידה ממנו לעתיד שהיינו רוצים שיהיה לנו. זה נכון למדינת ישראל וזה נכון לכל מקום אחר בעולם".

במכתב ששיגר לנגה בוטנסקי, יושבת ראש הוועד המנהל של בית לוחמי הגטאות, כתב מילביצקי כי "מקום כמו בית לוחמי הגטאות שבא לכבד ולקדש את זכר השואה, לא יכול לאפשר למנכ"ל שלו להשוות את מציאות החיים בשואה לכל מציאות אחרת".

"מרד גטו ורשה לא היה התקוממות נגד עוול, אלא מרד בטיהור אתני, אם ללכת כמו כבשה לטבח או להילחם במחשבה ברורה שאתה ממילא הולך למות. עצם העלאת השוואה בין הנסיבות הללו למה שקורה היום במדינת ישראל, השוואה בין אנשי המרד דאז לצעירים הישראלים כיום במציאות הנוכחית, מהווה זלזול בשואה".

מטעמה של בוטנסקי נמסר כי כהן "ביטא היטב את הרוח החינוכית של הבית, שפונה לצעירים בכל מקום ובכל זמן לבחון את המציאות סביבם ולנקוט עמדה פעילה כדי לתקנה, דברים הנאמרים במקומנו כל שנה, כחלק מהמורשת, ולא בתקופה זו דווקא".

תגיות:השואהחנוך מילביצקיבית לוחמי הגטאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה