בריאות ותזונה

את זה - עוד לא ניסיתם: זה מה שיקרה לגופכם אם תתחילו ’לנשנש’ אגוזי נמר

אם אתם עוד לא מכירים אגוזי נמר, הגיע הזמן שתתחילו להכיר וגם לצרוך אותם כנשנוש טבעי שיתרום רבות לבריאות גופכם 

אא

אני חובבת אגוזים מושבעת, ואין כמעט בשוק אגוז שאני לא מכירה. 

או ככה לפחות חשבתי - עד שהשבוע נתקלתי בהם: קטנים, עגולים, מנומרים ומעניינים בטירוף. נעים מאוד, אגוזי נמר (באנגלית: Tiger nuts) - שאם לא ידעתם, מדובר בסופרפוד ישן (אך חדש עבורי) עם אינסוף יתרונות בריאותיים. 

מחקר קטן אודותיו העלה ממצאים מרתקים למדי, שביניהם תרומה לא קטנה לאיזון רמות הסוכר בדם. 

אבל לפני שאתם רצים לקנות אותו ולשלב אותו בתזונה שלכם (ולמרות שזה מומלץ) מאוד חשוב שתדעו פרט שאני לא ידעתי לפני כן: אי אפשר ללעוס את האגוזים האלה כמו שלועסים אגוזים רגילים. את האגוז הזה חייבים לטחון כי הוא פשוט קשה מדי (ולא, אל תנסו לבדוק עד כמה).

אגוזי הנמר נחשבים לסופר פוד בעיקר בגלל החומרים המדהימים שהם מכילים בתוכם: נוגדי חמצון, אשלגן, ברזל, ויטמין C, ויטמין E, וכן, גם סיבים תזונתיים, שמומלץ לשלב אותם בכל ארוחה במהלך היום. 

אז מה יעשה לכם הנשנוש הבריא הזה? לדברי תזונאים מדובר ב"סופרפוד" עם יתרונות בריאותיים רבים, שיעזור להתגבר על מחלות ואף ישביע אתכם מאוד בדיאטה שלכם.

"הסיבים המסיסים שבו מונעים עצירות, עוזרים בעיכול טוב יותר של המזון, מפחיתים נפיחות בטנית, מעודדים פעילות מעיים טובה יותר, שומרים על בריאות הלב, ואף מאזנים לחץ דם", אומרים הרופאים.

מחקר שנעשה על חומצת האמינו ארגינין שנמצאת ברמה גבוהה באגוז זה, מצא כי היא מרחיבה את כלי הדם ותורמת לבריאותם של כלי הדם. חומצת אמינו נוספת שנמצאת באגוז הבריא הזה מעודדת את ייצור האינסולין הטבעי בגוף ועשויה לשפר בעשרות מונים את המדדים של חולים סוכרתיים. 

מה אני מכינה עם האגוזים הללו? טוב ששאלתם. עקרונית, הייתי צריכה אותם במיוחד לכדורי אנרגיה שמחזקים את המערכות הכלליות בגוף, ונותנים בוסט של אנרגיה לגוף. הכנתי אותם עם תמרים, קשיו, אגוזי מלך, אגוזי פקאן, אגוזי לוז, ואבקה של אגוזי נמר שנטחנו במטחנת תבלינים. 

מה עוד אפשר להכין איתם?

אם אתם טוחנים אותם, תוכלו על הדרך לעשות מהקמח שלכם עוגיות טחינה טעימות בטירוף (חפשו בגוגל מתכון לעוגיות טחינה ופשוט הוסיפו לתערובת שלכם חצי כוס קמח אגוזי נמר).

אתם יכולים להוסיף את האבקה המדהימה הזו ליוגורט, סלטים, ואפילו מרקים. הטעם המתוק של האגוז ישדרג לכם אלפי מונים את הטעם של התבשילים. 

אם אתם בעניין של שייקים, אתם יכולים להוסיף את קמח האגוזים לכל שייק שאתם רוצים בו טיפונת מתיקות. 

תגיות:נשנושאגוז נמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה