בריאות ותזונה

רופאה אמריקנית קובעת: "זה מה שאת צריכה לכלול בתזונה שלך, כדי להרגיש טוב"

זה שנים שד"ר ג'ן גונטר - רופאה אמריקנית שמתמחה ברפואה נשית, ממליצה על טיפ התחלתי לכל המטופלות שלה, כמעט בכל גיל: שילוב של סיבים תזונתיים בארוחות, מדי יום. מהו ההסבר שלה לכך? כדאי לכם לקרוא בפנים

אא

זה שנים שד"ר ג'ן גונטר - רופאה אמריקנית שמתמחה ברפואה נשית, ממליצה על טיפ התחלתי לכל המטופלות שלה, כמעט בכל גיל: שילוב של סיבים תזונתיים בארוחות, מדי יום. 

את ההשלכות המדהימות לכך, לדבריה, אי אפשר לשער ולאמוד. 

בספר שבו היא מסבירה ומרחיבה על שיטתה, היא כותבת כי נשים צריכות לצרוך 25 גרם של סיבים תזונתיים ליום, "ואם לא, הן מיד מרגישות את ההשלכות של זה במערכת העיכול שלהן", היא כותבת ומוסיפה כי למעשה, רק 5% מהאוכלוסייה בעולם, צורכים את הכמות היומית המומלצת של סיבים תזונתיים. 

את הסיבה לכך מסבירה ד"ר גונתר כך: "לסיבים יש חיסרון אחד", היא אומרת מבלי לנסות לייפות את המציאות או לשנות אותה: "הם גורמים לגזים במערכת העיכול, ויש אנשים שנמנעים לצרוך את הכמות הנדרשת, בדיוק בגלל זה".

"סיבים תזונתיים מונעים מצב של עצירות וכמובן, מפחיתים את הסיכון לחוות טחורים - מי שסובל מהתופעה הכאובה יודה לי על העצה הזו. זו ממש הצלת חיים לדעת את זה. אבל זה עוד לא הכל. הסיבים התזונתיים גם מאזנים את רמות הסוכר בדם ומשפיעים על קצב עיכול הפחמימות בגופכם, כך שאם אתם מנסים לרדת במשקל, זו עצה נהדרת גם עבורכם".

לדבריה, הסיבים התזונתיים גם מסייעים במיגור מחלות ומניעתן, בשל היכולת שלהם לספוג מינרלים מאוד ספציפיים שמיטיבים עם המעיים שלנו."במעיים שלנו יש חיידקים ידידותיים שחשוב לשמור על יחסים טובים איתם. הסיבים עושים בדיוק את זה. אם אתם צורכים מאכלים כמו בצל, שיבולת שועל, אספרגוס, כרישה וארטישוק ירושלמי (בתמונת החזית), אלו מאכלים שיש בהם הרבה סיבים מסיסים (הטובים ורצויים לבריאותנו) בשם אינולין. 

בשנת 2005 נערך בצרפת מחקר גדול שתוצאותיו פורסמו בכתב עת רפואי בשם Nutrition Journal. במחקר הצליחו חוקרים להוכיח כי ההרכב של סיבי אינולין מגדיל פי כמה את ספיגת הסידן והמגנזיום, ומעודד התרבות של חיידקים טובים במעיים. מכאן הסיקו החוקרים כי צריכת סיבי אינולין - משפיעה ומשפרת את יכולת המעי לספוג את הסידן והמגנזיום, ולעתים אף למגר סוכרת מסוג 2 וסרטן המעי הגס. עוד היא מוסיפה ואומרת כי צריכת סיבים תזונתיים משפיעה על החוזק הטבעי של הגוף, ועל שימור האנרגיה הטבעית שלנו. 

תגיות:חולשהסיבים תזונתיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה