חדשות בארץ

המפכ"ל: טעיתי בשיקול הדעת, לא מתכוון להתפטר

בהצהרה מיוחדת, אמר מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי טעה בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך בנוגע להדחתו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד. הוא הבהיר כי אין בכוונתו להתפטר: "מעולם לא נטשתי קרב ולא מערכה, ואין בכוונתי לעשות כך עתה"

שבתאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שבתאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, מסר הערב (מוצאי שבת) הצהרה מיוחדת, בה התייחס לסערה בעקבות הדחתו של מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד ומינויו לתפקיד אחר.

"סבב מינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר", אמר שבתאי. "עמי הוא קצין מקצועי מוערך ומנוסה, ובלי שום קשר למחאות או למצב הביטחוני – המינוי המדובר היה מתוכנן ליישום לאחר חודש הרמדאן".

"עובדתית, אני מסתכל עכשיו לכולם בעיניים, ואומר לכם: טעיתי. טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך. ואני לא מקל בכך ראש. אני מכבד ומקבל את החלטת היועצת המשפטית לממשלה לגבי הקפאת המינוי. אין לי ספק שאני ואשד נמשיך להתנהל בממלכתיות ובמקצועיות כפי שנהגנו עד היום".

"ב-48 השעות האחרונות ערכתי עם עצמי חשבון נפש", הצהיר שבתאי. "הערב אנחנו נכנסים לשבוע העשירי של המחאות. במשך עשרה שבועות עומדים מפקדי ושוטרי משטרת ישראל ושומרים בגופם על חופש הדמוקרטיה במדינת ישראל. אנחנו אחרי עשרה שבועות של פעילות בעצימות גבוהה ביותר, עם כמות נפגעים קטנה ביותר בכל העימותים והחיכוכים בין המשטרה והמוחים".

"לצד חופש המחאה, שמרנו על הסדר הציבורי ברחבי הארץ עם אתגרים לא פשוטים", הוסיף המפכ"ל. "יש מדיניות שר, ואנחנו מיישמים אותה תוך הפעלת שיקול דעת מבצעי בשטח בהתאם לנסיבות. הקו המנחה אותנו הוא החוק ושמירה על ביטחונם ושלומם של כל אזרחי מדינת ישראל".

"למשטרת ישראל יש מפכ"ל אחד. ההנחיות למפקדים ולשוטרים חדות וברורות: אנחנו לא רוצים לראות דם ברחובות. אני לא רוצה לראות תמונות של אזרח מדמם מרימון הלם, או של אישה בת 70 אזוקה. כן, ניתן להשתמש בכוח ובאמצעים כנדרש על פי חוק, ובהתאם למדרגים שנקבעו על פי פקודות משטרת ישראל. כמפכ"ל אני מחויב למדינת ישראל, לחוקיה ולערכיה. אני מחויב למשטרת ישראל ולכם, הציבור במדינת ישראל".

"חובתנו הציבורית הלאומית ברורה לנו, והיא מעל לכל. אני מתחייב בפניכם, אזרחי מדינת ישראל, כי אשמור על זכותכם החוקית למחות ולהפגין כל עוד הדבר הזה ייעשה בגבולות החוק, ולא אכנע לשום לחץ פוליטי בנושא".

המפכ"ל הבהיר בסיום דבריו כי אין בכוונתו להתפטר: "כל חיי הייתי לוחם ומפקד ערכי. מעולם לא נטשתי קרב ולא מערכה, ולאחר חשיבה – אין בכוונתי לעשות כך עתה. אני נשאר על המשמרת ומתחייב לעשות את המיטב למען מדינת ישראל ואזרחיה".

תגיות:הפגנותקובי שבתאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה