בריאות ותזונה

רופאה חושפת: "כך ירדתי במשקל ושמרתי עליו - בזכות שליטה בשבעה הורמונים"

רופאה אמריקנית טוענת שכל חייה ניסתה דיאטות שונות ושום דבר לא עזר חוץ מדיאטה שתפקידה להשיג איזון הורמונלי. את ממצאיה היא מציגה בספר שכתבה, שבו היא גם מבטיחה הצלחה תוך 21 יום

אא

רופאה בשם שרה גוטפריד חושפת את הקשיים האישיים ואת הדרך הארוכה שעברה עליה מגיל 15 ועד שהגיעה למשקל גוף קבוע ובלתי משתנה - בזכות... שליטה על שבעה הורמונים. 

את השיטה שלה היא מציגה בספר שכתבה 'דיאטת האיזון ההורמונאלי' - ולדבריה, שום דיאטה מהדיאטות שניסתה במהלך חייה, לא השתווה לדיאטה הזו. "הייתי שמנה כל חיי", היא כותבת בספר. "מגיל 15 ניסיתי כמעט את כל הדיאטות שיש: ללא מלח, דיאטה ים תיכונית, דלת פחמימות, דלת שומן, עתירת שומן ועוד. בשלב מסוים, כשראיתי ששום דבר לא עוזר לי, ממש התחלתי להרעיב את עצמי אבל זה רק גרם לי להיות מתוסכלת יותר וכמובן, לא עזר לי לשמור על המשקל לטווח הארוך".

גם כשבגרה, עד גיל 40 ואחרי שהפכה לרופאה, הייתה שמנה. 

"השיא היה כשהייתי בת 25 ורגע לפני החתונה", היא מספרת. "ידעתי שאני חייבת להיכנס לשמלת כלה, וחייבת דיאטה. הרעבתי את עצמי ובאמת ירדתי קצת במשקל, אבל עליתי כמעט את הכל בחזרה בתוך שבוע ירח הדבש שלנו".

בגיל 40, בהיותה רופאה (!) הבינה שזה בלתי אפשרי להמשיך ככה. "התחלתי לקרוא ולחקור עשרות מאמרים מדעיים על ירידה במשקל אצל גברים ונשים, ופתאום 'נפל לי האסימון' שיכול להיות שהבעיה שלי היא בכלל באיזון הורמונלי. לא הצלחתי לחשוב על שום דבר אחד, כי כל מה שעשיתי עד אז לא הצליח. בהיותי רופאה ראיתי ממש בחוש שאנשים רבים שהשיגו איזון הורמונלי הגיעו למשקל יציב, והחלטתי להתבונן בזה ולחקור את זה".

לא רק שהיא התבוננה וחקרה, היא הייתה 'שפן הניסיונות' של השיטה התקדימית שלה. "למדתי את הכל על עצמי, והבנתי שאני יכולה לאכול באופן שיגרום להורמונים שלי 'לא להשתגע' ולא להעלות את המשקל. פתאום קלטתי שההורמונים שלי הם החברים הכי טובים שלי".

על כריכת ספרה יוצאת ד"ר גוטפריד בהבטחה תקדימית שכל מי שיעשה את השיטה שלה, צפוי להשיל ממשקלו 7 ק"ג בתוך 21 ימים - אם יעשה בדיוק את מה שהיא כותבת, ולא יחרוג מהשיטה. 

"שליטה על שבעת ההורמונים שאני מציגה בספרי היא הדרך הטובה ביותר לשמור על המשקל בלי מאבקים מיותרים", היא מבטיחה ומוסיפה כי הדיאטה הזו גם פותרת סופית את החשק לפחמימות ומתוקים. "בעבר סבלתי ממצבי רוח משתנים בגלל שכל הזמן הייתי רעבה וחסרת מנוחה. היום זה כבר לא קיים כי ההורמונים שלי מאוזנים".

אז מה היא מציעה במטרה לאזן את ההורמונים ועל אלו הורמונים היא עובדת?

למעשה מדובר בשבעה הורמונים עיקריים שלדבריה הם ה'בעייתיים' ביותר: אסטרוגן, אינסולין, לפטין, קורטיזול, בלוטת התריס, טסטוסטרון והורמון הגדילה. "כשההורמונים שלנו  בגוף לא מאוזנים, אחד הסימנים הראשונים שיבואו לידי ביטוי זה עלייה במשקל. 

השיטה בראשי פרקים קצרים:

בשלושת הימים הראשונים ממליצה ד"ר גוטפריד להוריד את הבשר לסוגיו והאלכוהול לסוגיו, אבל אין בעיה עם עוף ודגים. "תעשו טוב אם תוסיפו לתפריט שלכם גם ביצים, עדשים ואגוזים ללא מלח. ימים אלו אחראיים על ויסות הורמון האסטרוגן. 

ביום הרביעי עד היום השישי - אתם צריכים להוריד את הסוכר לסוגיו, וזה כולל גם את המוצרים שמכילים בתוכם סוכר (כן, בשלב הזה תצטרכו לבדוק את האותיות הקטנות של המוצרים שאתם צורכים ולוודא שהם נטולי סוכר לחלוטין). ימים אלו אחראיים על ויסות הורמון האינסולין. 

ביום השביעי עד היום התשיעי תצטרכו לוותר על כל סוגי הפירות. הימים הללו אחראיים על ויסות הורמון הלפטין, שכשהוא לא מאוזן הוא עשוי לגרום לאדם לאכול גם אחרי שהוא שבע. 

ביום העשירי עד היום ה-12 עומד להיות היום הקשה ביותר למי שאוהב קפה. ביום הזה תצטרכו לוותר על קפאין ומכאן ששוקולד, קפה ותה הם מחוץ לתחום. הימים האלה האחראיים על ויסות הורמון הקורטיזול שלא פעם מוביל אתכם לאכול 'אכילה ריגשית'. 

ביום ה-13-15 תצטרכו לוותר על דגנים שמכילים גלוטן. היום הזה יאזן את בלוטת התריס שלכם, שכשהיא לא מאוזנת - כמעט בלתי אפשרי לרדת במשקל. 

בימים 16-18 תצטרכו לוותר על כל מוצרי החלב שמגבירים סיכוי לדלקות שונות בגוף, ושמים את הגוף בסוג של 'מגננה' שבגללה קשה לו לשחרר ולרדת במשקל. הימים הללו יאזנו את הורמון הגדילה. את הימים האלה כדאי להעשיר באכילת ירקות ירוקים. 

בימים 19-21 תצטרכו לתרגל אורח חיים נכון בצורה של הימנעות מסביבת רעלים. הרעיון הוא להתרחק מסביבה שמכילה את הרעלן ביספינול A שיכול לפגוע משמעותית בירידה במשקל ולכן, בימים אלו (ואולי עדיף לכל אורך הדיאטה) עדיף שלא תחממו מזון במיקרוגל, שתוותרו על שתיית קפה בכלי פלסטיק ושלא תשתמשו במוצרי קוסמטיקה שמכילים את הביספינול. 

 

ומה יקרה אחרי 21 יום לפי ד"ר גוטפריד?

אחרי 21 יום אפשר לאכול הכל על פי הכללים הללו:

1. לצרוך בכל יום 5-10 כוסות של ירקות מבושלים למחצה (חצי טריים).

2. לאכול חלבונים בצורה מספקת כדי שלא תצרכו פחמימות ריקות. 

3. לצרוך בכל יום שומן בריא כדוגמת שמן זית, שמן קוקוס, אגוזים ואבוקדו. 

4.  לעקוב אחרי רמות הטריגליצרידים בגוף שלכם על ידי בדיקות דם. אם הרמה שלהם גבוהה מדי - זה סימן שהגזמתם עם הפחמימות הריקות וזה הזמן להפחית אותם בצורה ניכרת אך להתחיל ראשית מאיזון ההורמונים. 

תגיות:דיאטהשליטהאיזוןהורמוניםרופאהחשיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה