בריאות ותזונה

מה עדיף – מקלחת חמה או קרה? תלוי את מי שואלים

כיף להתקלח עם מים חמים אבל למקלחת קרה יש לא מעט יתרונות בריאותיים. מה עדיף? הכל בכתבה הבאה

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

אנחנו נוטים להימנע ממקלחות קרות בחורף, לפעמים אפילו בקיץ נעדיף מקלחת חמה, אך מסתבר שיש לרחצה במים קרים יתרונות בריאותיים. עם זאת, גם למקלחת חמה יש לא מעט מעלות. לפני שנגלה לכם מה עדיף – מקלחת חמה או מקלחת קרה, להלן היתרונות של כל אחת מהן:

היתרונות של מקלחת קרה:

מקלחת קרה יכולה לשפר את מצב הרוח משום שהיא מעלה את רמות הבטא אנדורפין והנוראדרנלין בדם וגם את הרמות של ה-נוראדרנלין במוח. העלאת רמות אלה בדם ובמוח, יוצרות השפעה נוגדת דיכאון וכך מצב הרוח שלכם משתפר.

מקלחות קרות יכולות להגביר את הלחות השיער ולכן הן אידיאליות לבעלי שיער יבש ושברירי. מקלחת קרה יכולה למנוע אובדן של שמנים בריאים מהעור והשיער.

מים קרים גם משפרים את זרימת הדם לאנשים שסובלים מבעיות בזרימת הדם. בנוסף, רחצה במים קרים משפרת את אספקת החמצן והחומרים המזינים לכל רחבי הגוף.

מים קרים מעולים לאנשים שעוסקים בפעילות גופנית משום שהם עוזרים לשרירים להירגע ומקדמים את זרימת הדם בכל חלקי הגוף, כפי שכבר ציינו. כמו כן, מים קרים יכולים לעזור בהפחתת כאבים ודלקות בגוף.

מקלחת קרה משפרת את הערנות של המוח ואת יכולת הריכוז, וגם את תפקוד מערכת החיסון שלכם. זאת משום שגופכם מגיב במהירות למים קרים, וכתוצאה מכך, מערכת החיסון שלכם מגיבה טוב יותר נגד וירוסים וזיהומים. עם זאת, לא מומלץ להתקלח במים קרים כשאתם חולים.

היתרונות של מקלחת חמה:

מקלחות חמות יכולות להועיל לעור משום שהן פותחות את הנקבוביות ומסירות רעלים. פעולה זו עוזרת להפחית כתמים ולנקות את העור.

אמבטיה חמה יכולה להרפות את הגוף ולסייע בשינה טובה משום שמים חמים משנים את טמפרטורות הגוף הפנימית. אז אם אתם רוצים שהילדים ישנו טוב יותר – מקלחת חמה היא הפתרון.

מקלחת חמה מסייעת בהפחתת עייפות השרירים והמתח, וגם מקלה על כאבי שרירים, מרחיבה כלי דם ומשפרת את זרימת הדם.

מקלחת במים חמים יכולה להקל על כאבי ראש, להוריד לחץ דם ולהקל על הצטננות, משום שאדי המקלחת החמה יוצרים לחות במעברי האף ומקלים על הגודש באף. מצד שני, הרמב"ם אמר כי רחצה ארוכה במים חמים עלולה לגרום לריבוי לחות בגוף, דבר שעלול לגרום לדלקות להתפשט.

אז מה עדיף?

מקלחות קרות יכולות להגביר את המערכת החיסונית, אך יש להימנע מהן כשחולים. עם זאת, עדיף לבחור במקלחת חמה, שכן היא מקלה על תסמינים נשימתיים ויכולה להפחית פצעונים, אך עלולה לייבש את העור ולגרום לגירוי אם המים חמים מדי. במצב כזה - מקלחת קרה עדיפה יותר.

מקלחות חמות טובות לאנשים שסובלים מדלקות פרקים משום שהן מטיבות עם העצמות שלהם. עם זאת, ספורטאים יעדיפו מקלחת קרה כי זה עוזר להפחית את הדלקת.

מקלחת קרה עדיפה לאחר אימון או יום ארוך ומתיש.

מקלחת חמה עדיפה לפני השינה, אך השכם בבוקר – עדיף מקלחת קרה.

יש לציין כי מומלץ להימנע ממים קרים מדי או חמים מדי כי הם יכולים להשפיע על בריאותכם. 

תגיות:מקלחתבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה