בריאות ותזונה

מפתיע: כמה פירות וירקות צריך לאכול ביום כדי לשמור על הבריאות?

אין כמו פירות וירקות כדי להעשיר את התפריט היומי בוויטמינים החשובים לבריאותנו. מהי הכמות היומית הרצויה שעלינו לאכול על מנת לשמור על בריאותנו לטווח ארוך?

  • י"ד שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אין ספק כי לפירות וירקות יש תפקיד חשוב בשמירה על בריאות טובה ואיתנה. השאלה היא כמה פירות וירקות עלינו לצרוך ביום, על מנת לשמר את בריאותנו, להפחית את הסיכון למחלות שונות ולהאריך את תוחלת החיים?

על פי מחקר שבדק מעל 2 מיליון אנשים ברחבי העולם, נמצא כי שתי מנות פרי ו-3 מנות ירקות ביום יוצרות תמהיל אופטימלי לתוחלת חיים ארכה יותר.

המחקר, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב, העלה כי המשתתפים שצרכו חמישה פירות וירקות כחלק מהתפריט היומי, היו ב־13% בסיכון נמוך יותר למוות לעומת אותם משתתפים שצרכו כמות שונה של פירות וירקות.

פירות מחצר פרטית: כל מה שחשוב לדעת על בדיקה מחרקים

יש לציין כי בעקבות המחקר, החוקרים מזכירים כי ישנם יתרונות בריאותיים מגוונים ושונים לכל אחד מהפירות והירקות, לדוגמה תירס או תפוח אדמה המכילים כמות גבוהה של עמילן, וככל הנראה משום כך לא נמצאו כקשורים לסיכון מופחת למוות, וכן גם לגבי מיצי פירות בעלי כמות סוכר גבוהה.

תוצאות המחקר הראו כי המשתתפים שצרכו חמש מנות ביום של פירות וירקות נמצאו בסיכון נמוך יותר ב12% למוות ממחלות לב, כלי דם ושבץ מוחי. כמו כן, נמצאו בסיכון נמוך יותר ב־10% למוות מסרטן וכן בסיכון נמוך ב־35% למוות ממחלות שונות בדרכי הנשימה.

כתבות נוספות באותו נושא:

הרב אברהם יוסף - מהם התנאים לברכת בורא פרי העץ?

כל הסיבות לכך שכדאי לכם להכניס פירות לתפריט היומי

מחקר מוכיח: אלו הפירות והירקות שמשפרים את התפקוד המוחי

תגיות:פירותירקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה