נטורופתיה ורפואה טבעית

כל הסיבות לכך שכדאי לכם להכניס פירות לתפריט היומי

למה גם לסוכרתיים מותר לאכול פירות, מתי הסוכר שבפירות אינו מזיק - ומתי דווקא כן?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עד לא מזמן, ההמלצה לצריכת פירות היתה שלושה פירות ביום לאדם בריא, ולסובלים מסוכרת, עודף שומנים בדם, כבד שומני או בהשמנת יתר - להפחית ואפילו להימנע מפירות בתזונה, למרות היתרונות הבריאותיים הרבים של פירות וירקות.

מחקר חדש משנה את ההמלצה. ממצאי המחקר הראו כי אנשים שלא סבלו מסוכרת ואכלו פירות באופן קבוע, היו בעלי סיכוי נמוך לפתח סוכרת, בהשוואה לאלו שלא אכלו פירות בכלל, בנוסף, אלו שסבלו מסוכרת בתחילת המחקר, וצרכו פירות - שיפרו את המדדים.

החוקרים מסכמים כי אכילת פירות לא הובילה לעליה ברמת הסוכר או במשקל, לכן אין צורך להגביל סוכרתיים סוג 2 באכילת פירות, בנוסף אכילת פירות גרמה להורדה במשקל.

כל מזון שאנו אוכלים מעלה את רמת הסוכר בדם בצורה כזו או אחרת, אבל בתזונה טבעית של פירות וירקות, הסוכר עובר במהירות מהדם אל התאים.

הפירות השלמים מכילים מים וסיבים מסיסים במים, שמווסתים את כניסת הסוכר לדם. הסוכר נקשר לסיבים ומשתחרר מהם בהדרגה לזרם הדם בקצב שלא גורם להצטברות שלו בדם, ללא צורך בעומס על מערכת ייצור האינסולין, זאת לעומת סוכר לבן או פחמימות אחרות.

מידת המתיקות של הפירות אינה מדד לרמת הסוכר שהפרי מכיל, מפני שפירות מכילים גם חומצות, כמו חומצה אסקורבית, שהיא ויטמין C. החומצות ממסכות על הטעם המתוק. זה כמו שנוסיף לתה מתוק – לימון. רמת המתיקות תפחת, אבל כמות הסוכר לא תשתנה. יש פירות מתוקים שיש בהם פחות חומצה, אך כמות הסוכר בהם שווה לזו שבפרי חמצמץ.

פרוקטוז הוא הסוכר שנמצא בפירות. הוא טוב כשצורכים אותו מפירות בשלמותם, יחד עם הסיבים. הבעיה היא כשמשתמשים בפרוקטוז מבודד כממתיק, מוסיפים אותו למשקאות, לממתקים ולהרבה מאוד מזונות מוכנים ומתועשים. כשהפרוקטוז מגיע ללא סיבים וללא הרכיבים הנוספים שבפרי, הוא מגביר את הסיכון להשמנה, לכבד שומני ולמחלות נוספות ל"ע.

שימו לב לרכיבים במוצר. כשכתוב פרוקטוז ברשימה - זה לא אומר שהמוצר בריא.

גם לצבע הפירות יש משמעות. כל צבע מכיל פיטוכימיקלים שונים. אלו הם חומרים שפועלים כנוגדי חמצון, מגנים מפני מחלות שונות ומאטים את תהליך ההזדקנות.

 

תגיות:פירותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה