נטורופתיה ורפואה טבעית

לגדול בריא: איך מה שאנחנו אוכלים משפיע על הגדילה שלנו?

כאשר איכות המזון לא מותאמת לשלבי הגדילה, עלולה להיות האטה ואפילו עצירה של תהליך הגדילה, ופגיעה בגובה. אז מה עושים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גדילה של ילדים תלויה באספקה סדירה של תזונה מאוזנת. כאשר איכות המזון לא מותאמת לשלבי הגדילה, עלולה להיות האטה ואפילו עצירה של תהליך הגדילה, ופגיעה בגובה.

ברור לכולם שמה שאנו מכניסים לגוף משפיע מאוד על אופן ההתפתחות, הגדילה והבריאות שלנו.

חלבונים מהווים רכיבים של הורמוני גדילה, לכן חשוב להקפיד בכל יום על אכילה של חלבון בכמות מספקת. חלבונים מצויים בשילוב של קטניות ודגנים - עדיף מלאים, ביצים, זרעים, עוף ובשר.

גם סידן הוא חלק חשוב בתהליך הגדילה וההתפתחות, מפני שהוא מרכיב את העצמות. הסידן משתתף בתהליך הפרשת ההורמונים ומעודד גם הפרשת הורמוני גדילה. סידן נמצא בעלים ירוקים, כרוב, תפוזים, שקדים, סרדינים, טחינה וחרובים.

אבץ הוא מינרל חיוני משתתף בתהליכי ייצור של חלבונים והורמונים, הוא חשוב ביותר בתהליכי ייצור של הורמוני גדילה. אבץ נמצא בגרעיני דלעת, גרעיני חמנייה, שמרי בירה, קינואה וכבד.

"ויטמין השמש" הוא ויטמין D, ולו יש הרבה תפקידים שמשפיעים על תהליכי ההתפתחות והגדילה. חשיפה לשמש לפחות 20 דקות ביום מספקת ויטמין D לגוף, וכך גם אכילה של דגים - בעיקר דג סלמון, נבטי אלפלפה וגרעיני חמנייה.

המנעו ממזון מעובד ומפחמימות פשוטות. שומן טראנס שמצוי במזון מהיר, כמו מאפים ומטוגנים, פוגע בתהליכי חילוף החומרים, העיכול והניקוי בגוף.

לפעילות גופנית יש השפעה גדולה על הפרשת הורמוני גדילה. היא מייעלת את תהליכי הניקוי ומגבירה את חילוף החומרים בגוף. חשוב להקפיד על פעילות קבועה, בעיקר בשנות הילדות וההתבגרות.

המפתח העיקרי לגדילה הוא השינה. במהלך השינה הגוף מתקן רקמות פגומות, מייצר תאים חדשים, מנקה רעלים ומוציא פסולת שמצטברת במהלך היום. בנוסף, תהליכי גדילה והתפתחות מתרחשים בשעות הלילה, כאשר ישנים בשעות הנכונות.

לשעת השינה יש תפקיד חשוב בתהליכי גדילה וצמיחה. השעון הביולוגי שלנו מכוון לפי שעות הזריחה והשקיעה של השמש. ככול שמחשיך - כך אנו מרגישים עייפים.

בין השעות עשר לשתיים בלילה הגוף מבצע את התהליכים החשובים בצורה הטובה ביותר. לכן כדאי ומומלץ לכולם לישון בשעות הנכונות, ובמיוחד לאלו שרוצים לייעל את תהליכי הצמיחה וההתפתחות ולגבוה יותר.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותגדילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה