חדשות בארץ

בנאומו באו"ם: לפיד יביע תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית

ראש הממשלה יאיר לפיד מתכונן להצהיר בנאומו בעצרת האו"ם על תמיכתו בקידום פתרון שתי המדינות. יו"ר מרצ זהבה גלאון בירכה, וקראה ללפיד להיפגש עם אבו מאזן. הליכוד: "לפיד רוצה להקים מדינה פלסטינית על גבול כפר סבא, נתניה ונתב"ג ולמסור שטחי מולדת לאויבינו"

לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:54)

סערה במערכת הפוליטית: לקראת נאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד מחר (חמישי) בעצרת הכללית של האו"ם, גורמים בסביבתו אמרו הערב כי הוא ידבר, בין היתר, על תמיכתו בקידום פתרון שתי המדינות הכולל הקמת מדינה פלסטינית. מדובר בהצהרה ראשונה מסוגה מזה שנים רבות של ראש ממשלה ישראלי מעל בימת האו"ם.

"לפיד חושב שזו הדרך הנכונה לנהל את הביטחון הישראלי והמדיניות הישראלית - מתוך דיאלוג מתמיד עם אלה שאתה לא מסכים איתם, כולל האו"ם, האיחוד האירופי ועוד. כולל הפלסטינים", אמרו הגורמים בסביבת ראש הממשלה. הם ציינו, כי מדינת ישראל נמצאת בקשר עם הפלסטינים ולפיד אף צלצל ובירך את אבו מאזן באחד החגים, אם כי אחרי נאום "50 השואות" של יו"ר הרשות הפלסטינית בברלין "פחות התחשק לו לדבר איתו".

לדברי הגורמים, "ראש הממשלה ידבר בנאום על זה שמדינת ישראל צריכה ללכת לפתרון שתי המדינות. הרבה שנים ראש ממשלה ישראלי לא אמר את זה על בימת האו"ם, אבל לפיד ידגיש מהם הסיכונים שישראל לא מוכנה לקחת. לא ייעשה שום דבר שיסכן את ביטחון ישראל או את ביטחון אזרחי ישראל אפילו בסנטימטר, אבל היפרדות מהפלסטינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני, חלק מהתפיסה של תקווה מתוך עוצמה".

יו"ר מרצ זהבה גלאון מיהרה לברך את לפיד על כוונתו לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית: "מיליוני ישראלים ופלסטינים מחכים לאופק מדיני שישים סוף למעגל הדמים. אני קוראת לראש הממשלה – לך צעד נוסף קדימה, ותיפגש עם אבו מאזן בעצרת האו"ם".

מנגד, בליכוד תקפו בחריפות את ראש הממשלה: "אחרי שלפיד הקים את הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה, עכשיו הוא רוצה להקים מדינה פלסטינית על גבול כפר סבא, נתניה ונתב"ג ולמסור שטחי מולדת לאויבינו. במשך שנים נתניהו הצליח להוריד את הנושא הפלסטיני מסדר היום העולמי, ולפיד החזיר את אבו מאזן לקידמת הבמה תוך פחות משנה".

חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) הגיב: "כעת ברור לכולם שממשלת ה'שינוי' היא כיסוי לממשלת פקידים בשלט רחוק. לאחר שנים ארוכות שעמלנו כדי לעקור מהשורש את שיח שתי המדינות, מגיעה ממשלה רופסת וחסרת אחריות ופשוט מגישה לפלסטינים את עתיד מדינת ישראל על מגש של כסף".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', תקף: "אחרי שנים שבהם הימין הצליח להוריד את איוולת המדינה הפלסטינית מסדר היום ולהפוך את אבו מאזן לדמות לא רלוונטית בעולם, מובילים גנץ ולפיד תהליך מסוכן שמחזיר את רעיון העוועים הזה אל השולחן. גנץ החזיר בשנה החולפת את אבו מאזן למרכז הבמה, בכל השנה החולפת התרענו מפני התהליכים שקידמו גנץ ולפיד ומחזירים את ישראל למסלול אוסלו ההרסני".

"זה חלילה מה שיקרה אם המחנה הלאומי לא ינצח בבחירות ולא ירכיב את הממשלה הבאה. לפיד וגנץ יקימו ממשלת מיעוט עם המשותפת ויחתרו להקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל ולגירוש מתיישבים. אני מקווה שעכשיו כל איש ימין מבין שהוא חייב להצביע לגוש הימין ולהביא להקמת ממשלת ימין של המחנה הלאומי. הצבעה לגנץ ולגוש השמאל מסכנת את מדינת ישראל".

שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי, איילת שקד, מסרה: "לראש ממשלת המעבר לפיד אין לגיטימציה ציבורית לסבך את ישראל עם אמירות שיגרמו נזק למדינה. לפיד מייצג אך ורק את עצמו באמירה זו ולא את הממשלה. מדינה פלסטינית מסוכנת למדינת ישראל".

תגיות:יאיר לפידמדינה פלסטיניתעצרת האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה