נטורופתיה ורפואה טבעית

דגים – לא רק בשבת: למה כדאי לאכול דגים?

אלו דגים מומלצים יותר מאחרים, ולמה בכלל כדאי לאכול אותם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כספית היא מתכת רעילה שנמצאת במי הים, ובמינונים גבוהים עלולה לגרום לנזק. כספית יכולה לפגוע בעיקר במערכת העצבים, במיוחד בנשים לפני לידה. חשיפת העובר לכספית קשורה לירידה בתפקוד המוחי ואפילו בתפקודים מוטוריים. למרות הימצאות כספית בדגים, לא מומלץ להוציא אותם מהתפריט. אפשר לבחור דגים שמכילים כמות קטנה שהגוף מסוגל להתמודד איתה.

ככל שהדגים קטנים יותר - כך תכולת הכספית בהם קטנה יותר.

לא כל הדגים שווים בערך התזונתי שלהם. דגי הים הצפוני, החיים במים קרים, הם העשירים בחומצות שומן בלתי רוויות מסוג אומגה 3 שמשתתפות בתהליכים נוגדי דלקת בגוף, משפרות את זרימת הדם, מורידות טריגליצרידים, מאזנות את היחס בין הכולסטרול הטוב לכולסטרול הרע ומועילות לבריאות הלב.

דגי ים מכילים יוד שמצוי רק במים מלוחים. יוד הוא מינרל חשוב וחיוני לתפקוד בלוטת התריס, שאחראית על חילוף החומרים בגוף ועל גדילה והתפתחות תקינה. לעומת זאת דגים הגדלים בבריכות אינם מכילים יוד משום שהמים דלים במלחים.

דגי ים צפוני מכילים גם סלניום, ניאצין וויטמין B12.

דגי הים המומלצים הם בקלה (מרלוזה), סול, מקרל, הרינג, לוקוס, מוסר-ים וסלמון.

גם טונה מכילה אומגה 3 ויוד, אלא שטונה הוא דג גדול מאוד שמכיל הרבה כספית. לכן מומלץ לאכול טונה פעם בשבועיים, בגלל תכולת הכספית הגבוהה.

הדגים הפחות מומלצים הם אמנון (מושט), קרפיון ונסיכת הנילוס.

נסיכת הנילוס הוא דג גדול וטורף, גדל בים אבל באזורים חמים. תכולת השומן שבו גבוהה והוא אינו מכיל חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3, לכן אין לו יתרונות והוא לא מומלץ.

קציצות דגים קפואות מכילות 30% דג, וכל השאר זה עמילנים, סוכר, חומרים משמרים ועוד דברים לא ידועים. גם שניצל הדג המעובד שנמכר קפוא מכיל כמות קטנה של דג, והוא עובר טיגון, לכן הוא לא מומלץ.

כדאי ומומלץ לאכול דגים לא רק בשבת. גם דגים קפואים שהם דגי ים צפוני שהוקפאו בלב ים באוניה הם דגים טובים. ההקפאה לא פוגעת בערכים התזונתיים של הדגים.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותדגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה