פיתוח האישיות

איך הופכים לסלבס? זה המתכון הסודי

מה סוד הקסם של המצליחנים? מה המשותף לכל האנשים שהגיעו אל הפסגות? זה המפתח שפותח את הדלתות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה סוד ההצלחה של אותם אנשים ש'כולם מכירים'? מה מבדיל בין אנשים "רגילים" לבין אותם אנשים שהצליחו להגיע לפסגות? וזה לאו דווקא חייב להיות אומנים ויוצרים, אלא גם הצלחות מסחררות בתחומים אחרים: אנשי עסקים שבבעלותם רשתות שיווק מצליחות, עסקי נדל"ן חובקי עולם, בעלות על חברות מצליחות עם סכומי הכנסות של עשרות מיליארדים בשנה; להגיע לעמדות שלטון, לנהל ולקבוע החלטות שישפיעו על מיליוני אזרחים; להחזיק בעמדות כוח בגופי תקשורת, המשפיעים על תודעת הציבור; ולהבדיל אלף אלפי הבדלות – להצליח בעולמה של תורה, להגיע לדרגות רוחניות אדירות, להיות בקיא בתורה, להיות מזכה הרבים שמקרב המונים מעם ישראל לדרך התורה.

מה סוד הקסם של אותם מצליחנים? מה יש בהם שהביא אותם לאותה גדולה? מה המשותף לכל אותם אנשים שעשו את זה? שיחק להם המזל? נולדו עם כישרון מיוחד? לא נראה לי, יש שם יותר מזה.

אנתוני רובינס הוא אחד הקואוצ'רים הנחשבים והמצליחים ביותר בעולם. הוא סיפר על תחילת דרכו של אחד השחקנים המובילים בתעשיית הבידור בארה"ב, סילבסטר סטאלון. החלום שלו היה לשחק במטרה לעורר השראה לאחרים, אבל הדרך אל התהילה לא הייתה קלה. הוא קיבל בתחילת דרכו 1,500 דחיות (!) מסוכנויות משחק, בגלל המראה והדיבור שלו שהיו מעט שונים מן הרגיל, כתוצאה משיתוק עצבי חלקי בפניו. הוא קיבל סירוב אחרי סירוב אחרי עוד סירוב. הוא ואשתו חיו בעוני מכפיר, עד שהוא נאלץ למכור את התכשיטים של אשתו.

יום אחד, ברגע של מוזה, הוא כתב את התסריט לסרט "רוקי". אבל גם אז הדרך לא הייתה פשוטה. התגובות שקיבל מסוכנויות הפקה היו שזה תסריט צפוי ומטופש. בסופה של דרך ארוכה הוא הצליח להגיע לאנשים שהאמינו בסרט, והיו מוכנים להשקיע 125 אלף דולר בהפקתו. אלא שאז הוא הציב את התנאי הבא – "אני בתפקיד השחקן הראשי".

לזה הסוכנות לא הייתה מוכנה בשום אופן. הסוכנות הודיעה לו שבכזה מקרה הסרט יהיה לכישלון חרוץ, והציעו לקנות ממנו את התסריט ב-352 אלף דולר (!), ובלבד שהם יהיו בעלי הזכויות לליהוק השחקנים. ומה הייתה התשובה שלו? "לא. או אני בתפקיד הראשי או כלום". עצרו רגע בנקודה הזו של הסיפור. תחשבו, בן אדם בלי גרוש בכיס. אין לו כסף לשלם חשמל, או לקנות אוכל. הוא ואשתו מורעבים, לא מפעילים חימום בקור המטורף של ניו יורק. והנה, שמים לו על מגש 325 אלף דולר, והוא אומר לא. זה טירוף. אבל במובן הטוב.
זה להיות נאמן לחלומות שלך בצורה הכי נחושה שיש. זה להוציא מהלקסיקון שלך מושגים של 'לא', 'אי אפשר', 'לפחות ניסינו', 'קשה מדי', 'פעם אחרת', 'אולי יום אחד בעתיד'.
הוא ידע לאן הוא רוצה להגיע, והוא היה מוכן לשלם כל מחיר ולעשות כל מה שיידרש על מנת להגיע לשם, גם במחיר של לוותר על סכום אדיר של כסף במצב של עוני.

רוצים לשמוע את סוף הסיפור? בסופו של דבר הם הסכימו לזרוק לו תקציב עלוב של 35,000 דולר, כשהוא השחקן הראשי. ומה קרה בסוף? הסרט גרף 225 מיליון דולר, וזכה בפרס אוסקר. בעקבות כיכובו בסרט הוא התפרסם בעולם התעשייה. והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה.

והנה עוד כמה דוגמאות למצליחנים בתחומם, שספגו כישלונות שלא עצרו אותם לרגע.

אביב גפן, אחד היוצרים היותר פופולאריים ומוערכים בברנז'ת הסלבס, סיפר על תחילת דרכו בעולם התעשייה. הוא עבר אודישנים אצל המון חברות הפקה, וקיבל סירוב אחד אחרי השני. אמרו לו שיש לו קול של עורב ושאין לו סיכוי להצליח.

תומאס אדיסון, ממציא הנורה החשמלית, נכשל 2000 פעמים (!) בניסיון לייצר חוט להט עד שלבסוף הצליח. 2000 נפילות לא עצרו אותו מלהמשיך ולחתור לעבר היעד שלו.

דוגמא אחרונה, להבדיל, היא מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. העיד עליו אביו הסטייפלר שבצעירותו היה לתלמיד בינוני בלבד, וכל מה שגדל והפך להיות זה בזכות שקידתו והתמדתו המרובים. תלמיד צעיר ללא כישרון מולד מיוחד, הפך לקודש קודשים של עם ישראל, לצדיק יסוד עולם בעל השגות אדירות ורוח הקודש.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

פחות כישרון, יותר מנהיג עצמי

כדי להצליח, ובגדול, הכישרון פחות משחק תפקיד. מה שיותר משמעותי במגרש הזה הוא היכולת ליותר מנהיג אמיתי של עצמך. להתמיד, ולקדם את עצמך אל המטרה.

הרב חיים קנייבסקי זצ"ל כתב בספרו 'ארחות יושר' (עמ' צ) "והדבר ידוע בישיבות שלא בעלי כישרון הצליחו בדרך כלל אלא המתמידים... ואפילו מי שחלש מאוד בכישרון אם יתמיד כבר הבטיחו חז"ל שיצליח, ובלבד שיהא ירא שמים".

יש אנשים שניחנו בכישרון בולט, אבל מעולם לא הגיעו לגדולות. ויש כאלה, כישרוניים הרבה פחות, שהרקיעו לשחקים. ההבדל שמוביל כל אחד לרמת הישגים שונה בחיים נעוץ ברמת המנהיגות העצמית: עד כמה אתה מוביל את עצמך אל היעד; האם אתה מנתב את עצמך על פי דרכי פעולה, שיובילו אותך אל ההישג אליו אתה חותר; ומה אומרות התפיסות הפנימיות שלך.

תפיסה מקטינה אומרת "לחשוב בקטן". תפיסה מעצימה אומרת "לחשוב בגדול";

תפיסה מקטינה אומרת "יש מלא קשיים בדרך, אין לי, בלתי אפשרי". תפיסה מעצימה אומרת "לחפש פתרונות";

תפיסה מקטינה אומרת "נעשה את זה מתישהו בעתיד". תפיסה מעצימה אומרת "צריך לקבוע דדליין, צריך לתכנן תוכנית עם שלבי ביניים ותאריכי יעד";

תפיסה מקטינה אומרת "אזור הנוחות זה טוב". תפיסה מעצימה אומרת "אזור הנוחות זה רע";

תפיסה מקטינה אומרת "כישלון זה מפחיד. עדיף לא לנסות". תפיסה מעצימה אומרת "כישלון שווה למידה";

תפיסה מקטינה אומרת "אנשים אומרים שחבל לי על הזמן". תפיסה מעצימה אומרת "לא שומע קולות מחלישים".

 

המפתח להצלחה הגדולה

הדרך אל הפסגה לא עוברת דרך כישרון יוצא דופן, אלא דרך דבר אחד ויחיד – נחישות בלתי מתפשרת.

כדי להצליח צריך רצון כנה ואמיתי, אמונה, והתמדה. צריך להיות נחושים להגיע אל המטרה, ולא לתת לשום דבר בדרך להפיל אתכם. לא קשיים, לא קולות מבחוץ ולא קולות מבפנים.

בתלמוד נאמר: "דרש רב עוירא... לעולם יאכל אדם וישתה פחות ממה שיש לו, וילבש ויתכסה במה שיש לו, ויכבד אשתו ובניו יותר ממה שיש לו, שהן תלויין בו, והוא תלוי במי שאמר והיה העולם" (מסכת חולין, דף פד, עמ' ב).
הרב חיים ליב שמואלביץ זצ"ל, ראש ישיבת מיר, מבאר בספרו "שיחות מוסר" (מאמר סד) את הכתוב: "כיון שהם סמוכים על שולחנו ועיניהם תלויות בו, הרי על ידי אמונתם בו ניתן לו הכח לפרנסם, ועל כן אמרו חז"ל שיכבדם יותר ממה שיש לו ולמעלה מיכולתו, כי באמת אין גבול ליכולתו, אלא כפי מידת ביטחונם בו – באותה מידה יוכל למלא משאלותם".

האמונה נוטעת בנו כוחות להגיע להישגים שאין להם גבול, בכל תחום אשר יהא. אתם יכולים להגיע בעזרת השם לכל הישג ומשאלת לב שתחפצו בה.

בזוהר הקדוש נאמר "כל מלין דעלמא לא תליין אלא ברעותא" (הזוהר, דף קס"ב) – פירוש: כל הדברים שבעולם אינם תלויים אלא ברצון.

עם רצון אמיתי ונחוש תוכלו להשיג בעזרת השם כל מטרה שרק תרצו, ולהגשים שאיפות בכל תחום.

והעצה היא לכוון את עצמנו ליעדים רוחניים ונצחיים – להצליח לשמור שבת; לחזור בתשובה; לגדול בתורה; להיות אישה או בעל יותר טובים; לתקן את השלום בית; לעבוד על המידות; ואפילו במטרות יותר קטנות, כמו ללכת לשיעור תורה קבוע למרות העומס בעבודה והמשימות שלא נגמרות; לקבוע חברותא פעם או פעמיים בשבוע עם אברך או מתנדב ללימוד גמרא למרות שאין מושג מאיפה מתחילים ואיך דף גמרא בכלל נראה.

אנחנו היחידים שמציבים לעצמנו גבולות. אם באמת נרצה – נגיע לשם. הכול תלוי ברצון.

בשביל הפרוטוקול, להיות סלבס זה לא אידיאל. להפוך משאלות לב חיוביות למציאות – זה אידיאל.

שולי שמואלי, מאמנת אישית בכירה מוסמכת בשיטת הNLP-, ומחברת הספר "מחשבה יוצרת מציאות – כוחה של מחשבה בהתבסס על מקורות ביהדות ומחקריים מדעיים, בליווי הדרכה לשיפור איכות חיינו והגשמת משאלות ליבנו". לרכישה לחצו כאן.

קראו גם:

שולי שמואלי על ספרה החדש: "למי שרוצה לגלות על הסודות הרוחניים שמנהלים את חיינו"

מהו הסוד הרוחני שבאמצעותו ניתן להגשים חלומות? מפתח הקסם נחשף

נמאס לכם להיות עצובים? ככה תוכלו לתכנת את המוח שלכם מחדש

תגיות:הצלחהפיתוח האישיותסלבס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה