סיפורי אמונה

"שמעתי סירנות. לפתע נכנס מישהו מבוהל, ואומר לי: יש הרבה אמבולנסים ליד הבית שלך"

"לפתע ברקע אנחנו שומעים קולות של סירנות. לא אמבולנס אחד ולא שניים. מישהו נכנס לבית המדרש, ואומר לי: "יש הרבה אמבולנסים ליד הבית שלך". בשלב הזה אני מבין שהמשפחה שלי זקוקה לי, ואני רץ אל הבית כל עוד נפשי בי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בגיליון 'השגחה פרטית' סיפר אברך על האירוע הדרמטי שהתרחש בביתו, ועל התפנית הנסית שאירעה, וכך הוא מספר "אני גר בעיר מעורבת באזור המרכז, ויש הרבה נערים ממשפחות שאינן שומרות תורה ומצוות שצמאים לכל קורטוב של יהדות, וישנם אברכים מתושבי העיר שנותנים מזמנם כדי לקרב את הנערים היקרים האלו לאביהם שבשמים. גם אני מוצא את עצמי עומד מול קבוצת נערים, ומוסר להם שיעור בגמרא. השיעור מתקיים בכל יום שני, בין השעה שמונה לתשע בערב, וברוך השם אני מוסר את השיעור הזה בקביעות כבר כמה שנים.

"האירוע הדרמטי שאני עומד לספר לכם התרחש לפני ארבע שנים, ביום שני. יצאתי עם רעייתי לקניות בבני ברק. זוהי יציאה הכרחית שאנו מבצעים מפעם לפעם, מכיוון שבעיר מגורינו לא קיים ההיצע הדרוש לנו. אשתי הזמינה את אחותה בת השתים עשרה לשמש כבייביסיטר על חמשת ילדינו, שנמצאים בטווח הגילאים שבין שנתיים לשבע, ויצאנו לדרכנו.

"הדרך ארוכה, וגם עד שמוצאים את הפריטים המתאימים לוקח זמן. זה היה נראה כאילו הייתה קפיצת הזמן, ופתאום הגיעה השעה שבע בערב, הרבה לפני שסיימנו את רשימת הקניות שלנו. ואם עכשיו השעה שבע, זה אומר שעלינו לצאת לדרך כבר עכשיו כדי להגיע בזמן לשיעור. הייתה גם אפשרות לקחת מחליף, ואני הרהרתי לעצמי וחשבתי למי אוכל להתקשר כדי שימלא את מקומי. אשתי הבחינה שאני מהורהר, ושאלה אותי על מה אני חושב. "על השיעור", עניתי לה. "בשמונה יש שיעור בבית הכנסת, ואני חושב להתקשר למישהו שיחליף אותי". "למה שיחליפו אותך?", שאלה אשתי, "זה השיעור שלך. זאת המצווה שלך. למה שנוותר על הזכות הזאת? נראה לי שעדיף לחזור הביתה עכשיו".

"היא הייתה נחושה, היה לה אכפת אם אפסיד את לימוד השיעור. הבנתי שהיא מרגישה בזה הפסד אישי שלה, ועשינו כעצתה. מיהרנו לסיים את עניינינו בחנות, ויצאנו לדרך. הדרך עברה חלק, ולא היו פקקים או עיכובים. עשר דקות לפני השעה שמונה אנחנו כבר היינו ליד הבית. אני אפילו לא עליתי הביתה, אלא מיהרתי ישירות לבית הכנסת, שנמצא במרחק שני רחובות מביתי. הנערים לא ידעו כמה התאמצתי כדי להגיע בזמן. התארגנתי לשיעור, הבחורים התאספו והשיעור התחיל.

"לפתע ברקע שמענו קולות של סירנות. לא אמבולנס אחד ולא שניים. לא התרגשנו מזה. אנחנו קרובים לכביש ראשי, והרבה פעמים עוברים שם אמבולנסים או כבאיות. עוברת דקה, ומישהו נכנס לבית המדרש ואומר לי: "יש הרבה אמבולנסים ליד הבית שלך. שיהיה בשורות טובות", הוא אמר בקול שאינו בהול, וגם אנחנו לא התרגשנו. אבל אחרי שתיים או שלוש דקות כבר נכנס לבית המדרש מישהו מבוהל, ואמר בקול לחוץ "הרב, הבית שלך עולה בלהבות!". בשלב הזה אני מבין שהמשפחה שלי זקוקה לי, ואני רץ אל הבית כל עוד נפשי בי.

"בחדר המדרגות עצרו אותי שוטרים. "מי בעל הבית פה?", שאל אחד מהם. "אני, רק עכשיו שמעתי מה קרה. מה הולך פה?", שאלתי בבהלה. "פרצה שריפה בבית, והכבאים כבר כיבו את האש", עדכן שוטר אחד. "ואיפה המשפחה?", שאלתי, והוא השיב שהם יצאו.
יצאתי לחפש אותם, ומצאתי את הילדים יושבים על המדרכה ממול, יחפים, מבוהלים, מפוחדים, ובריאים ושלמים לגמרי.

"אשתי סיפרה לי "כשהגענו הביתה בעשרה לשמונה, שחררתי את אחותי לדרכה, והנה אני פתאום רואה שמתחת לדלת הסגורה של הסלון יוצא עשן סמיך לבן. מיד אספתי את כל הילדים מהמיטות, ויצאנו. הודעתי גם לשכנים שיצאו, וקראתי למכבי אש". התחלתי לחשוב מה היה קורה לו הייתי מוותר על שיעור התורה של היום... כנראה שהתסריט היה נראה לגמרי אחרת: הילדה, בת השתים עשרה, הייתה מגלה את העשן, ופותחת את דלת הסלון כדי לזהות את מקורו. כך הייתה יכולה להיפגע משאיפת עשן, ומי יודע אם היה נותר בה כוח להציל את ילדיי...

"היה לנו נס! ה' הציל את ילדיי ממוות לחיים, פשוטו כמשמעו! הבית הלך לגמרי, מה שלא כילתה האש, ניזוק מהעשן ומהמים. באותו ערב עמדנו חסרי כול, אבל בריאים ושלמים. משפחה שלמה שניצלה בזכות לימוד התורה", הוא מסכם בהתרגשות.

מה אמר מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל על שיעורי התורה? הרב חיים זאיד בשיחה מיוחדת על המעלה של שיעור תורה. צפו:

 

צפו ברב זמיר כהן מסביר בקטע קצר על העוצמה האדירה שיש בלימוד התורה, ועל השכר העצום שמקבל יהודי על לימוד תורה:

 
קראו גם:

המדריך למתחזק: לקבוע עתים ללימוד תורה - האם זה באמת הכרחי?!

מה תרוויחו מלימוד תורה? 6 דברים שאתם לא רוצים לפספס

לימוד תורה בשבת – אי אפשר לוותר ביום המנוחה?! 7 עובדות שידהימו אתכם

למה צריך ללמוד תורה, לא מספיק לשמור שבת?! 5 עובדות שידהימו אתכם

לימוד תורה: פסגת המצוות של הגבר היהודי – גילויים שיגרמו לכם לרוץ אל הספר

תגיות:לימוד תורהסיפורי אמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה