דברי תורה

לימוד תורה - מה מרוויחים מזה? 6 דברים שאתם לא רוצים לפספס

מהי ההשפעה של לימוד התורה על האדם – הן גשמית והן רוחנית? וכיצד לימוד התורה של יהודי משפיע על האדם עצמו, אומת ישראל והעולם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ה"חפץ חיים" מסביר בספרו "תורת הבית", כי בכל מילה ומילה של לימוד תורה זוכה היהודי לקיים מצוות תלמוד תורה. לכן, לפי חישובו הקל של ה"חפץ חיים" ניתן למצוא כי יהודי הלומד תורה במשך שעה אחת מרוויח בשעה זו 12,000 מצוות!
אדם הקובע מדי יום זמן קבוע ללימוד תורה ומנצל זמנים פנויים ללימוד תורה – זוכה לשכר אין קץ. מעצם עובדה זו נדע להעריך ולייקר כל דקה של לימוד תורה המקנה אוצרות רוחניים נצחיים.

1. לימוד התורה מזכך את נפשו ואת מידותיו של האדם
התורה נמצאת ברמה הרוחנית הגבוהה ביותר בבריאה עצמה, והאדם הלומד בה מושפע מהארתה ומאורה הגדול הנמשך ממנה אל נשמתו, ובכך מתנקה הוא ממידותיו הרעות, נעשה זך וטהור ומתעלה רוחנית.
והנה לשון הרמח"ל בספרו "דרך עץ חיים": "התורה הנה קודש ה', אשר לה מציאות גבוהה בגבהי מרומים. וכאשר יעסוק בה האדם למטה - אור היא אשר תאיר בנשמתו להגיע אותו אל גנזי מרומים, גנזי הבורא יתברך שמו, בדרך הארה ופעולה חזקה אשר היא פועלת בה... ובהיכנסה בנשמה יכנס אור בה".

2. התורה מגנה ומצלה על האדם מפני החטא
אמרו חז"ל: "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין" (מסכת קידושין, דף ל, עמ' ב'). כלומר, מטרת יצר הרע הוא להפיל את האדם בחטאים ובעוונות, והדרך להתגבר על הניסיונות אותו הוא מעמיד בפני האדם היא ע"י התורה שבכוחה ניתן לנצחו ולהתאזר בתעצומות כנגדו.

3. ברכות וטובות גדולות מגיעים על האדם הלומד תורה לשם שמים
הלומד תורה לשמה זוכה לאריכות ימים, עושר, כבוד, ברכה והצלחה. וכן, יזכה הוא לחיי עולם הזה ולחיי עולם הבא. עוד הוא יזכה בעת חוליו לרפואת הגוף, מכיוון שהתורה מהווה מרפא. (מסכת אבות פרק ו', משנה א' ו-ז').

4. לומדי התורה זוכים להשראת השכינה ולחוט של חסד
כמו כן, בעת הלימוד שורה על האדם השכינה (ברכות ו, א'). וכן, יהודי הלומד בלילה משוך עליו חוט של חסד (חגיגה יב, ב'). וכן נאמר כי בית שנשמעים בו דברי תורה בלילה אינו חרב (עירובין יח, ב').

5. התורה מעניקה שמירה והגנה ללומדיה
התורה יוצרת שמירה והגנה על האדם ועל אומת ישראל בכללה.
אמרו חז"ל: "תורה מגנה ומצלה" (מסכת סוטה, דף כא, עמ' א'), וכן לשון המדרש: "כשהם עוסקים בתורה אין כל אומה שולטת בהם "(מדרש "בין מים למים" - בתי מדרשות חלק ב').
כמו כן, כותב ה"עמק דבר": "עסק התורה הוא נקרא חרב, כמבואר על הפסוק "חגור חרבך על ירך" (מסכת שבת, דף ס)... והנה כמו חרב הוא בא לשמור מאדם המזיק, כך כוח התורה הוא משמר מכל רע" (העמק דבר, בראשית, פרק כ"ו, פסוק ה'). וכן אומר דוד המלך: "עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים" (תהלים, קכ"ב, ב'), ומבואר כי הכוונה שבזכות לימוד ועסק התורה שהייתה ירושלים מלאה בה – נצחו הם במלחמה. 

6. לימוד התורה הוא המקיים את העולם
לימוד התורה הוא למעשה תכלית הבריאה, כפי שמביאים חז"ל: "התנה הקב"ה עם מעשה בראשית: אם ישראל מקבלים את התורה - אתם מתקיימין, ואם לאו - אני מחזיר אתכם לתוהו ובוהו" (מסכת שבת, דף פח, עמ' א'). כלומר, לימוד התורה בכל עת הוא המקיים את הבריאה עצמה ואילולא זאת – לא יהיה קיום לבריאה.
והנה לשון רבי חיים מוולוז'ין בספרו "נפש החיים" (עמ' רכ"ז): "והאמת בלי שום ספק כלל, שאם היה העולם כולו מקצה עד קצהו פנוי חס ושלום אף רגע אחד ממש מעסק והתבוננות שלנו בתורה, ברגע היו נחרבים כל העולמות, עליונים ותחתונים, והיו לאפס ותהו חס ושלום".

הרב זמיר כהן נותן עצה טובה וחשובה לכל מי ששואף להגיע למקום רוחני טוב בחיים:

 

מדהים: מה יקרה לך אם תלמד תורה, ומהו ההסבר הרוחני לך?

 

צפו ברב זמיר כהן מסביר בקטע קצר על העוצמה האדירה שיש בלימוד התורה, ועל השכר העצום שמקבל יהודי על לימוד תורה:

תגיות:לימוד תורהזכות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה