חדשות בארץ

אורבך לבנט: "אחזור לשורות הקואליציה בתנאי אחד"

חבר הכנסת ניר אורבך הציב תנאי לראש הממשלה בנט: הרחבה מספרית של הקואליציה, כדי להחזיר לה את הרוב. מדובר בתנאי כמעט בלתי אפשרי

  • ט"ז סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

במהלך שיחותיו עם ראש הממשלה בנט בימים האחרונים, הציג חבר הכנסת ניר אורבך תנאי אחד לצורך חזרתו לקואליציה: הרחבה מספרית של הקואליציה, כדי להחזיר לה את הרוב שהיה לה עד פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן – כך פורסם הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב.

הדרכים העומדות ברשות הקואליציה להרחיב את שורותיה הן באמצעות צירוף מפלגה חדשה, או חלק ממפלגה. לחילופין היא עשויה לנסות להחזיר את סילמן אל שורותיה.

עוד דווח כי אורבך יצא הבוקר לחופשה בצפון למשך מספר ימים. הוא לא יגיע להצבעות בכנסת, ולא ייפגש עם ראש הממשלה בימים הקרובים.

בתוך כך, שרת הפנים איילת שקד לוחצת על ראש הממשלה נפתלי בנט ועל בכירי תקווה חדשה שיסכימו להקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית.

מתי טוכפלד, פרשן "ישראל היום", מסביר כי במידה והממשלה תתפרק בקרוב - ההעדפה הראשונה של בנט תהיה בחירות, אך לא בכל מחיר. אם בנט יאבד את ראשות ממשלת המעבר, או שלא יהיה בטוח שיחד עם גדעון סער הוא יעבור את אחוז החסימה, ייתכן שיסכים לכהן כשר הביטחון בממשלת ימין בראשות נתניהו.

בימים האחרונים התנהל מו"מ בין בכירי ימינה לתקווה חדשה אודות ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות. עם זאת, חוסר האמון הכבד ששורר בין בנט לסער מקשה על ריצה משותפת. במידה ויאוחדו הרשימות – יהיה זה כתוצאה מאילוץ פוליטי בלבד, לצלוח את מבחן הקלפי.

אתמול דווח כי גדעון סער ויאיר לפיד ביקשו מבנט להסיר את הוטו ולאפשר להם להעביר בחקיקת בזק את "חוק הנאשם". החוק, שימנע מנתניהו לכהן כראש ממשלה, יוכל לעבור בתוך שבוע בכנסת בחקיקת בזק, אך יצטרך להישען על אצבעותיהם של חברי הרשימה המשותפת.

חבר הכנסת אחמד טיבי הודיע כי המשותפת תתמוך: "המשותפת תסכים לתמוך בחוק שאוסר על כהונת ראש ממשלה עם כתב אישום", אמר בראיון ל'קשת 12', והוסיף: "אם תהיה הצבעת אי-אמון – המשותפת תתמוך. אנחנו מתנגדים לממשלה ואנחנו רוצים להצביע בעד פיזור הכנסת". טיבי הבהיר כי מפלגתו מעוניינת בבחירות, אך הצבעה בעד פיזור הכנסת לאו בהכרח תוביל לבחירות וייתכן שתורכב ממשלה חליפית.

תגיות:ניר אורבךנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה