חדשות בארץ

מריחים בחירות: האם בנט וסער יחברו יחד?

במקרה של הליכה לבחירות, בנט וסער בוחנים אפשרות של איחוד הרשימות על מנת לעבור יחד את אחוז החסימה

  • ט"ו סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בכירים בימינה ובתקווה חדשה במו"מ לבחינת איחוד הרשימות במקרה של הליכה לבחירות – כך דווח הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, המגעים הינם בשל מצבן הגרוע של המפלגות בסקרים וחוסר הוודאות שיעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות.

עם זאת, מתיחות רבה השוררת בין בנט לסער מקשה על קידום המו"מ, ובמידה ויאוחדו הרשימות – יהיה זה כתוצאה מאילוץ פוליטי בלבד, לצלוח את הבחירות בהצלחה.

גורם בכיר המעורב בשיחות הסביר ל'ישראל היום' כי בנט כלל לא בטוח שסער יסייע לו לשמור על ראשות ממשלת המעבר במקרה של פיזור הכנסת, ויתכן שזה האחרון אף יעדיף את יאיר לפיד כראש הממשלה בזמן הבחירות, וזאת כדי שלא לנעול את האפשרות שהוא, סער, יהיה זה שיעמוד בראשות הרשימה המאוחדת, במידה ויאוחדו שתי הרשימות.

עוד צוטט הגורם שטען שבנט מאשים את סער במשבר האחרון בקואליציה. לדבריו, העובדה שסער כרך את גורל הממשלה עם אישור תקנות יו"ש – הובילה את חברי האופוזיציה ועידית סילמן להבין שנקלעה לפניהם הזדמנות לערער את יציבותה של הקואליציה, ולהוביל להפלת הממשלה בהצבעה נגד התקנות.

בתוך כך, ח"כ ניר אורבך החל במגעים להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. אורבך צוטט באומרו כי  אף אם חברי הכנסת זועבי וגנאים יתפטרו מהכנסת, אין עתיד לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת. לכן החליט על הקפאת חברותו בקואליציה לשבוע הקרוב, תוך הצבת אולטימטום לראש הממשלה בנט: אם תקנות יו"ש יועברו בשבוע הקרוב – הוא יצביע בעד, ויוותר בקואליציה.

ח"כ אלי אבידר, הח"כ המורד מישראל ביתנו, דוחף להדחת אורבך מראשות ועדת הכנסת, על מנת להעביר את חוק הנאשם בשיתוף פעולה עם המשותפת. כעת, בעוד אורבך מכהן בראשות הועדה, הוא לא יאפשר את העברת החוק. במידה ויודח – ייתכן שהחוק יוכל לעבור, ולמנוע מנתניהו לכהן כראש ממשלה.

בציונות הדתית בירכו את אורבך על המהלך שנקט. ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "אין מקום לציניות בתגובה לצעד של ניר. צעד כמו שהוא עשה מול בנט, שלהם יחסים קרובים הרבה מאוד שנים, דורש אומץ רב. ניר אזר את האומץ לצעד הראשון, זה חשוב ואני מברך אותו על כך. צריך לקוות שבעזרת השם יהיה לו האומץ ללכת עד הסוף ולהפיל את הממשלה הרעה הזו".

יו"ר מפלגת 'נעם' אבי מעוז אמר: "אני רוצה לברך את ידידי ח"כ ניר אורבך על הודעתו כי הוא אינו חלק מהקואליציה בעת הזאת. שמח שעשית את הצעד הראשון בכיוון הנכון לפירוק קואליציית 'מדינת כל אזרחיה'. אין מקום בממשלת בנט-לפיד לחברי כנסת שזהותה היהודית של המדינה חשובה להם. מחזק את ידיך להשלים את המהלך ולחזור למחנה היהודי-לאומי. חזק ואמץ".

 
תגיות:נפתלי בנטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה