בריאות ותזונה

מונע סרטן ועשיר בברזל – עובדות מפתיעות על כרוב

ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכנית הרדיו שלה מדוע כדאי לאכול כרוב יותר מחזה עוף, איך הירק עוזר לנו בדיאטה ולמה הוא שווה ערך למוצרי חלב. לקרוא ולשמור

אא

בתוכניתה השבועית ברדיו 103FM, סיפרה הדיאטנית ד"ר מאיה רוזמן על יתרונותיו הרבים של הכרוב ועל ערכיו התזונתיים המפתיעים. "בעיניי זה אחד הירקות היותר יפים", אמרה ד"ר רוזמן. "הירק הזה נשמר המון זמן לאחר שקוטפים אותו, במקרר אפילו כמה חודשים".

ואם תהיתם מה בכלל ניתן לעשות עם הירק המלופף, אז ד"ר רוזמן מציינת שמגוון מאכלים, ביניהם: סלט טרי, כרוב מבושל, ירקות מוקפצים עם עוף או טופו, ממלואים, חמוצים, מרקים, פשטידות ועוד מגוון מאפים מעניינים.

ד"ר רוזמן הפתיעה את המאזינים כשאמרה שהכרוב עשיר מאוד בוויטמין C, שנמצא בכמות הגבוהה ביותר בסלטי כרוב טרי ופחות בכרוב מבושל או מוחצץ. "עם זאת, כמות הברזל והסידן נשארת דומה גם בכרוב אחרי חימום, ובכרוב הכבוש אפילו יש חיידקים פרוביוטיים שטובים למערכת העיכול", אמרה.

בנוסף, ד"ר רוזמן ציינה כי בכרוב יש הרבה סיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע – נתון חשוב לאנשים בדיאטה וגם לאלו הסובלים מעצירות. "יש כמות גדולה של סידן. בסלט גדול יש סידן כמעט כמו במוצר חלב. גם הרבה ברזל יש בכרוב. בסלט כרוב גדול יש יותר ברזל מאשר בחזה עוף", אמרה והוסיפה: "בכרוב הסגול יש פיגמנט סגול שנקרא אנטוציאנין, שהוא גם נוגד חמצון חזק מאוד שיעיל נגד מחלות לב ובמיוחד נגד סרטן".

 

ד"ר רוזמן הוסיפה כי הפיגמנטים הסגולים נמצאים גם בבצל סגול, תותים ואוכמניות, והם מסייעים למנוע אלצהיימר וטובים לבריאות המוח משום שהחומרים האלה משפיעים לטובה על מניעת ניוון המוח.

ואם דאגתם לגבי הקלוריות – בכרוב יש רק 25 קלוריות למאה גרם, כך שהוא דיאטטי בפני עצמו. במידה ומדובר על סלטי כרוב שמכילים מיונז או שמן, כמות הקלוריות יכולה לעלות. "בכף אחת של סלט כרוב במיונז יש כמעט 50 קלוריות, כמו מנת שומן בתפריט", אמרה.

רוזמן סיימה בעצה למתעצלים ואמרה: "הכרוב לא מגיר נוזלים לאחר שחותכים אותו, כך שמי שמתעצל להכין סלט כל יום, יכול להכין כרוב מגורר שלם בקערה ענקית, לשים במקרר וזה מחזיק כל השבוע... אפשר גם להכין קערה ענקית של סלט סגול שמחזיק מעמד מהמם, וגם גזר. אם רעבים, אפשר לקחת חופן מכל קערה – והנה סלט. שמים תיבול טעים ולא מתאמצים הרבה", אמרה לסיכום

 

תגיות:בריאותכרוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה