חדשות בארץ

אביו של ההרוג בהתרסקות המסוק: "היה אדם של ערכים ואהבת הארץ"

ירון, אביו של רס"ן חן פוגל ז"ל, שנהרג הלילה בהתרסקות המסוק בחיפה, מספר בכאב על בנו: "אדם שכולו טוב, ששאף לעזור לזולת"

חן פוגל ז"ל (מימין) ואביו ירון חן פוגל ז"ל (מימין) ואביו ירון
אא

רב סרן חן פוגל ז"ל (27) נהרג הלילה בהתרסקות מסוק העטלף מול חופי העיר חיפה, יחד עם סא"ל ארז שחייני ז"ל, שניהם טייסים בחיל האוויר. ירון פוגל, אביו של חן, סיפר כי "הוא תמיד התחמק מלהחזיק נשק ביד שלו, הוא הצליח להיות במסוקים של חיל הים כך שהוא לא יצטרך לעשות שום פעולות התקפיות".

המסוק, מטייסת 193, יצא אמש מבסיס רמת דוד של חיל האוויר לטיסת אימון מול חופי חיפה. מסיבה שעדיין לא ברורה, המסוק התרסק לים בדרכו חזרה לבסיס. אחרי כשעה אותרו ללא רוח חיים רס"ן פוגל וסא"ל שחייני (38). קצין סיור מחיל הים בדרגת סרן, שהיה גם הוא על המסוק, זינק למים וחולץ על ידי השיטור הימי. הוא אושפז בבית החולים רמב"ם ומצבו יציב.

"הוא היה ילד אינטליגנטי, נבון, חכם וחברותי", אמר אביו של חן פוגל. "הוא גדל פה בחיפה, אחר כך נסענו לשנתיים לקנדה, הוא כל כך התגעגע לארץ שאחרי שנה חזר לישראל. למרות שאשתי קיבלה הצעה להישאר בקנדה, הוא אמר לנו שהוא כל כך אוהב את הארץ, שהוא רוצה לחזור, אבל שאם נחליט להישאר - הוא יישאר איתנו כי הוא אוהב אותנו. זה בעצם מה שהחזיר אותנו."

קרדיט סרטון: כאן חדשות

"מאז הוא הלך והתפתח, הוא היה בחוגי סיירות של הקרן הקיימת לישראל, הוא עשה שנת שירות באופקים ואז הלך להתגייס לצה"ל. הוא היה כל ערכי שאמר 'אני אלך ואתגייס לטופ' כי זימנו אותו לקורס טיס למרות שהוא רצה סיירות. הוא אמר 'הזמינו אותי לקורס טיס, אז למרות שאני לא רוצה להיות טייס מה יש לי להפסיד. אני אתחיל מהטופ, ואם אפול - אפול לסיירות'. כמובן שהוא סיים קורס טיס".

על השאלה האם היו לבני המשפחה חששות בגלל תפקידו של חן, השיב האב: "חצי שנה אחרי שהם סיימו קורס טיס, בחור מהקורס שלו התרסק עם מסוק. אנחנו ליווינו אז את המשפחה וברוך השם הבחור הזה יצא מזה. הטייס שהיה עם הבחור הזה נפטר. כמובן שיש את החשש, היה יותר חשש מהנסיעות שהוא עשה. לא חשבנו שהוא ייפול ממסוק, חשבנו שתהיה לו תאונת דרכים".

ירון אמר כי חן "לא היה איש של טיס, הוא היה איש של ערכים. הוא הגיע להיות טייס בגלל הערכים שלו, בגלל האהבה שלו לארץ, בגלל הציונות שלו. זה לא היה בתוכניות שלו להיות טייס. אני הייתי חובל וסגרתי איתו מעגל שהוא היה במסוקים של חיל האוויר שמתעסקים עם חיל הים".

כשנשאל מה היה רוצה שיזכרו מבנו, ירון השיב: "את החיוך שלו, את החיים שלו, אדם שכולו טוב, אדם ששאף לעזור לזולת, שתמיד חשב על כדור הארץ ועל החיות ועל אנשים ואיך רק לעשות טוב בעולם".

תגיות:חדשותחן פוגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה