חדשות בארץ

כצפוי, ללא דרמה: יאיר לפיד נבחר שוב ליו"ר יש עתיד

רשימת המועמדים בבחירות המקדימות לראשות יש עתיד נסגרה מבלי שהוגשה מועמדות נגד היו"ר המכהן, שר החוץ יאיר לפיד. משכך, מנכ"לית המפלגה הודיעה כי לפיד ימשיך בתפקידו

לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מנכ"לית יש עתיד, אטל הובן, הודיעה היום (שני) לחברי המפלגה כי הבחירות שתוכננו להיערך בחודש הבא לתפקיד היו"ר לא יתקיימו, וזאת מכיוון שהיו"ר הנוכחי, שר החוץ יאיר לפיד, הוא היחיד שהגיש את מועמדותו.

"אתמול בחצות הסתיים מועד הגשת מועמדים ליו"ר יש עתיד", כתבה הובן. "בפרק הזמן בו ניתן היה להגיש מועמדות לתפקיד יו"ר יש עתיד הוגשה מועמדות אחת העומדת בתנאי תקנון המפלגה – על ידי יו"ר המפלגה המכהן, שר החוץ חה"כ יאיר לפיד".

"בנסיבות אלה, ובהתאם לסעיף 71 לתקנון המפלגה החליטה הנהלת המפלגה (ללא נוכחות יו"ר המפלגה), כי תאושר בחירתו של השר לפיד לתפקיד יו"ר המפלגה, ללא צורך בהליך בחירה בקרב חברי הוועידה. לפיכך, ועידת יש עתיד הראשונה תתכנס ב-4 בינואר 2022 ומבלי שבחירת יו"ר למפלגה תהיה חלק מסדר יומה".

פריימריז ביש עתיד? לא ממש

כזכור, למן הקמתה של יש עתיד על ידי לפיד ב-2012, לא התקיימו בה פריימריז לראשות המפלגה. בספטמבר 2020 דרש חבר הכנסת דאז, עפר שלח, שנחשב למקורבו של לפיד, לערוך פריימריז פתוחים מיידיים. הוא מתח ביקורת על התנהלותו של לפיד והצהיר כי יתמודד מולו: "יש עתיד לא רשומה על שמו בטאבו", אמר בריאיון לחדשות 12.

לפיד מיהר לגדוע את המרד הפנימי במפלגתו, והבהיר כי הוא דוחה את דרישתו של שלח: "אף אחד לא מציב לי אולטימטומים", אמר. לקראת הבחירות לכנסת ה-24 הודיע שלח על פרישתו מיש עתיד ועל הקמת מפלגה חדשה, אולם פרש לבסוף מהמרוץ לכנסת.

תגיות:יאיר לפידיש עתיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה